Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Mondeo på vinterføre

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Philip Marlowe
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 189
Registration date : 04.09.2007

PosteTema: Mondeo på vinterføre   1/12/2007, 13:54

Tidlig en morgen denne uken fikk jeg virkelig satt bilen på prøve. Da jeg skulle på jobb hadde det regnet om natten og snøen på veien var blitt til is med vann oppå. affraid Det er en oppoverbakke ved huset mitt og strøbilen hadde ennå ikke vært der. En av nabofruene sto på tvers i veien så jeg måtte hjelpe henne. Det var nesten umulig å gå eller stå på denne veien.

Jeg har Nokian piggfrie vinterdekk (205/55-16) og jeg tenkte at nå er det en av de få gangene i året som jeg burde hatt pigger. Naboene mener jeg driver med risikosport som ikke har pigger nå vi bor slik. pirat

Jeg måtte på jobb og syntes jeg hadde tid til å vente på strøbilen. Jeg fikk snudd bilen inne på gårdsplassen min slik at nesen på bilen stod mot veien. Jeg satt og grublet på hva jeg stod ovenfor: scratch ”Når jeg kommer ut på den våte, islagte veien, må jeg altså svinge skarpt til venstre og så opp den glatte bakke. Kanskje klarer jeg ikke svingen, men havner rett i grøften på den andre siden av veien. Vel, vel, jeg tar sjansen.” geek

Så satte jeg i gang. Spaken i ”Drive”, ut med bremsen, litt gass, svingen gikk greit, litt mer gass og oppover bakken. Plutselig koblet anti-spinn og turtallet gikk ned. Jeg ble nesten en passiv observatør i hva bilen foretok seg. Turtallet gikk litt opp og ned og det virket som forhjulene begynte ”å klatre” oppover bakken. Og opp kom jeg! På første forsøk! king

Senere fikk jeg høre at en annen nabo hadde forsøkt på dette etter meg. Dette gikk dårlig. Bilen en Mercedes C-klasse, havnet mot en mur og den ble også hengende på en stein slik at de ikke fikk den løs før strøbilen kom og dro den opp. Det ble dessverre skader på bilen. Sad
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 427
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Mondeo på vinterføre   1/12/2007, 22:38

Hehe - lyder spennende det der! Automatgir, piggfrie dekk og speilblank is (helst med litt overvann) på veien er en kombinasjon man kan vente seg litt av hvert av. Det var bra det krabbet og gikk for deg denne gangen da, men når hjulene har blitt noen år gamle, bør du tenke deg om en gang til antakelig. Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil

Mondeo på vinterføre
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Bakluke Ford Mondeo St. vogn 94 mod. kr 250,-
» elektromotor til førersete mondeo
» Retro felger selges
» Thule takboks
» felger ønskes kjøpt til scorpio