Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Vindusvisker bak

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Ting

Antall Innlegg : 2
Registration date : 10.10.2016

PosteTema: Vindusvisker bak   3/12/2016, 20:35

Hei,

Jeg har nettopp kjøpt meg en 2009-modell Ford Mondeo stasjonsvogn.
Han jeg kjøpte den av sier at han på et tidspunkt fikk "avprogrammert" vindusviskeren bak, fordi den gikk hver gang bilen ble satt i reverse.
Nå vet jeg ikke så mye om hva som er mulig å slå av og på i programmeringen, men den virker i hvert fall ikke - verken viskeren eller spyleren.
Er dette noe et verksted kan programmere på igjen på et vis, eller er de mer sannsynlig at et relé er tatt ut og/eller en kabel koblet fra?
Det at den har gått hver gang bilen kom i reverse, er nok fordi viskeren har stått på impuls vil jeg tro - det skal jo ikke skje at den går i reverse uten at regnsensoren er aktivert vil jeg anta.

Men ja - jeg savner visker bak. Tenkte jeg skulle ta det opp på neste kontroll (200'000 over nyttår), men om det er noe jeg kan gjøre selv ... Så tar jeg det gjerne nå.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
odd

Antall Innlegg : 36
Registration date : 01.02.2012

PosteTema: Re: Vindusvisker bak   4/12/2016, 00:00

Ting skrev:
Hei,

Jeg har nettopp kjøpt meg en 2009-modell Ford Mondeo stasjonsvogn.
Han jeg kjøpte den av sier at han på et tidspunkt fikk "avprogrammert" vindusviskeren bak, fordi den gikk hver gang bilen ble satt i reverse.
Nå vet jeg ikke så mye om hva som er mulig å slå av og på i programmeringen, men den virker i hvert fall ikke - verken viskeren eller spyleren.
Er dette noe et verksted kan programmere på igjen på et vis, eller er de mer sannsynlig at et relé er tatt ut og/eller en kabel koblet fra?
Det at den har gått hver gang bilen kom i reverse, er nok fordi viskeren har stått på impuls vil jeg tro - det skal jo ikke skje at den går i reverse uten at regnsensoren er aktivert vil jeg anta.

Men ja - jeg savner visker bak. Tenkte jeg skulle ta det opp på neste kontroll (200'000 over nyttår), men om det er noe jeg kan gjøre selv ... Så tar jeg det gjerne nå.

Hvis vindusviskeren på frontruta står på intervall, går viskeren bak også på intervall så lenge bilen står i revers.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil

Vindusvisker bak
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Ødelagt vindusvisker på Touran - idiot slo på frossen visker.
» diverse golf 2 og 3 deler