Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Lånebil - skjønner ikke helt

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Carnivore
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 394
Registration date : 18.11.2007

PosteTema: Lånebil - skjønner ikke helt   21/11/2007, 09:50

Som sagt i emnetittelen, jeg skjønner ikke helt hva lånebil egentlig betyr, og hvordan får man det?

Er det standard prosedyre når leveringsdato blir overskredet, eller kan man få det i mellomtiden mens man venter på ny bil.
Hvor lenge kan en ha lånebil?
Koster det noe?

Håper at noen kan forklare det til meg.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
eppen
Person som spiser Mondeo til frokost
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 224
Registration date : 11.09.2007

PosteTema: Re: Lånebil - skjønner ikke helt   21/11/2007, 12:29

Har sett andre skrive om lånebil, men at de betaler for det. I mitt leksikon er dette da en leiebil.

I mitt tilfelle har jeg per nå lånebil. Det har jeg hatt siden juli da den mondeoen jeg bestilte ankom uten alt utstyr. I påvente på den nye bilen ankommer så har jeg altså fått låne en bil av forhandler.
Slike avtaler må forhandles frem selv og kan være noe slikt som at :"Hvis ikke bil ankommer innen 1/7-2008 så skal forhandler stille bil til disposisjon".
Er usikker hvor lett en slik avtale er å få forhandlet frem nå som det er bingo når bilene kommer.

Dog, skulle du komme i samme situasjon som meg, så ordner lånebil seg selv......
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 427
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Lånebil - skjønner ikke helt   21/11/2007, 13:13

Lånebil er det nok bare om man får disponere en bil fra forhandler helt gratis mens man venter på ny bil. Dette blir faktisk brukt noen ganger og bl.a min mor har fått en slik avtale mens hun venter på sin nye Subaru Impreza for tiden. Der var dealen at hun egentlig skulle ha innbytte på sin bil, men om hun fikk selge den for mer enn innbytteprisen, var det en del av avtalen at hun da skulle få låne en bruktbil inntil den nye kom.

Jeg hadde selv en kjøpsavtale på Mondeoen som inkluderte en fastpris på leiebil (måtte ha dette bla pga sommerferien) og som da sa at jeg fra en avtalt dato og til jeg fikk den nye levert skulle få disponere en bil av en gitt type. På denne måten ble det helt og holdent selgers risiko med hensyn på leiebilprisen, mens jeg i beste fall fikk Mondeoen til avtalt tid og betalte en rimelig leie (men altså ikke gratis) inntil denne kom. Dette var det imidlertid bare en forhandler som ville inngå avtale om. Jeg var da allikevel heldig med at det faktisk var denne forhandleren som også ga meg best pris og leveringstid på bilen ... Laughing
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kikker
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 199
Registration date : 02.09.2007

PosteTema: Re: Lånebil - skjønner ikke helt   21/11/2007, 19:54

Leiebil/lånebil

Føler jeg har lånebil. Betaler 1500.- pr. mnd. som skal dekke forsikring på bilen, en 06 Mondeo. Noe jeg måtte ha gjort uansett.

Det var ikke så enkelt å få lånebil, da jeg skulle handle. Bilia var nesten i mål på prisen mot min nåværende forhandler, helt frem til lånebil skulle diskuteres (worse case levering)...der stoppet de..No way.!!!

Min forhandler gikk litt lengere på pris, men sleit med lånebil. Selger måtte ta noen telefoner med sin overordnet. Det endte med min nåværende avtale... Very Happy

Skal nevnes at jeg fikk en saftig rabbat.

Så egentlig godt fornøyd.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Lånebil - skjønner ikke helt   Today at 19:17

Til Toppen Go down

Lånebil - skjønner ikke helt
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Problem med a6, vil ikke start, mulig rele ?
» 1984 Suzuki FZ50, "tar ikke gassen"..
» VW Polo 82 går ikke uten chock
» Forumnavnet "Ikke Bike"?
» hjælp