Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Autolås aktivert på min Mondeo 2008-modell

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 427
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Autolås aktivert på min Mondeo 2008-modell   7/3/2016, 15:37

Hei,
Jeg måtte bytte glødeplugger på min bil her i forrige uke mens jeg var på vinterferie. Mekonomen i Leira (ved Fagernes) fikset dette til avtalt pris og tid og alt virket fint når jeg skulle kjøre derfra. Plutselig ble jeg imidlertid oppmerksom på at dørene låste seg etter jeg startet og slik har den nå vært i ettertid. At den låser seg når man kjører er ikke det verste (kunne leve med det), men bilen låser seg også når jeg er ute av bilen helt automatisk og litt uforutsigbart (jeg har ihvertfall ikke funnet noen helt enkel logikk). Det aller verste er at jeg opplevde at bilen låste seg selv når jeg hadde nøkkelen stående i tenningen også (var inne på drive-in på Bauhuas). Heldigvis er dette nært der jeg bor, så jeg fikk tak i reservenøkkel og kom ut av situasjonen relativt greit.

Jeg har jo selv hatt bilen i 9 år nå snart og aldri opplevd noe lignende. Bilen har aldri hatt noen "autolås" funksjon aktivert og jeg har ikke selv gjort noe som skulle tilsi dette. Verkstedet påstår de ikke har gjort noe annet enn å les ut feilkoder av bilen og byttet glødeplugger. Jeg synes jo det er underlig at dette sammenfaller så 100% med dette verkstedsbesøket, men kan jo ikke bevise noe heller.

Jeg vant en link til en oppskrift på nettet som ikke funket (http://www.justanswer.com/uk-ford/4pg51-ford-mondeo-cant-doors-lock-when-drive-off.html)

Spørsmålet er - er det noen måte å fjerne denne funksjonen på?  Noen som har opplevd noe lignende? Jeg har ikke keyless, by the way.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 427
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Autolås aktivert på min Mondeo 2008-modell   10/3/2016, 21:32

Kan legge til her nå at låsingen i bilen virker veldig underlig og nesten litt tilfeldig. Det skjer åpenbart noe når jeg setter meg i bilen og kjører, men det virker som det klikker og låser seg litt opp og igjen underveis også. Når jeg går ut av bilen er det også litt tilfeldig tilsynelatende om den låser seg eller ikke. Jeg synes fremdeles det er veldig påfallende at dette skjedde rett etter reperasjonen av glødepluggene, men igjen - det kan jo ha vært tilfeldig.

Ingen med noen tips? Må man bare krype til korset og sette den på verkstedet for å finne det ut?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil

Autolås aktivert på min Mondeo 2008-modell
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» 2008 Tysse 6220
» Bakluke Ford Mondeo St. vogn 94 mod. kr 250,-
» Boltsirkler til stort sett alle biler!!
» elektromotor til førersete mondeo
» Kabe campingvogn