Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Starproblemer Ford Mondeo 2007 1.8 TDCI

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Jeitkjelingen

Antall Innlegg : 2
Registration date : 27.01.2016

PosteTema: Starproblemer Ford Mondeo 2007 1.8 TDCI   27/1/2016, 10:42

Hei.
Har den siste tiden opplevd startproblemer på bilen min. Det begynte ganske forsiktig, da det holdt å file to-tre ganger. Det ble byttet dieselfilter etter dette, men ingen forskjell. Dersom den ble kjørt varm, startet den på første forsøk. Den ble nå stående stille et par dager og nå er det ikke antydning til respons. Starteren går, men det er ikke antydning til tenning. Glødeplugger og batteri er byttet. Glødeplugger får strøm fra batteriet (målt). Har snakket med en forhandler av Ford, og får i svar at det er EGR ventil som er det mest sannsynlige. Kan dette være tilfelle? Er det i så fall noen måte å koble denne ut på slik at jeg kommer meg til et verksted?
Får opp melding om at dieselvarmeren er på konstant, så denne får jeg ikke startet. Er dette noe som kan nullstilles, eller er eneste løsning for å få den på å oppdatere programvaren?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
BeerBringer
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 79
Registration date : 26.07.2011

PosteTema: Re: Starproblemer Ford Mondeo 2007 1.8 TDCI   28/1/2016, 19:39

Her er et par tråder med lignende problemer. Er visst noe som går igjenn dette og har sjøl startet ene tråden.

http://www.norwegianmondeoclub.com/t2586-startproblemer-mondeo-2008-1-8-tdci

http://www.norwegianmondeoclub.com/t2603-startproblemer-mondeo-2008-1-8-tdci-ny-trad-ny-bil

Jeg har nå byttet MAF sensor, men har desverre ikkje fått testet skikkelig ennda da det ikkje har vert skikkelig kaldt. Men det virker som bilen går bedre og er lettere å starte, får håpe på kuldegrader snart Razz.

Tviler no litt på at det er egr ventilen, men, det skjer ofte at den soter seg til og låser seg i en eller annen posisjon, men da skulle du merket dette lenge før du får startproblemer, med ujamn gange og lugging i motor, men om du vil koble den ut så er det enkelt, når du står forann bilen, så finner du røret til den på venstre side helt oppe på motoren.

Sett inn en platebit som dekker hullet og skru igjenn, funker som fy. Jeg har gjort dette og du får bedre drag og respons fra motoren om du kjører med det.
Du kan også søke på Mondeo egr blanking på Google

Med tanke på varmeren som står som aktiv hele tiden, prøv å koble fra batteriet en stund for så slette eventuell feil som ligger i hjernen for å sjå om den vil virke som den skal igjenn.
(husk radiokode)

Eventuellt, om du kjenner noen som har en OBD leser får de til å sjekke om det ligger feilkoder inne.(Om du er nær Ålesund kan eg hjelpe med det)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Jeitkjelingen

Antall Innlegg : 2
Registration date : 27.01.2016

PosteTema: Re: Starproblemer Ford Mondeo 2007 1.8 TDCI   29/1/2016, 08:58

Tviler egentlig også på at det er EGR. Merket startproblemene lenge før den ikke startet i det hele tatt, men ingen lugging i motor. Når motoren var varm gikk den som den skulle. Har allerede bestilt blanking plate til EGR, så da håper jeg at jeg også får bedre drag og respons Very Happy

Har koblet fra batteriet flere ganger, men uten hell... Bilen står nå inne på verksted, da jeg ikke lenger orker å bytte ut del etter del, for så å finne ut at det er fånyttes. De skulle se på problemet med varmeren, men takk uansett Smile

Verkstedet skulle ta bilen inn på mandag. Krysser fingrene for at det ikke er så alvorlig som jeg tror Razz
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
BeerBringer
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 79
Registration date : 26.07.2011

PosteTema: Re: Starproblemer Ford Mondeo 2007 1.8 TDCI   4/2/2016, 11:40

Hvorden gikk dette? Fannt de ut av noe på verkstedet?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Starproblemer Ford Mondeo 2007 1.8 TDCI   

Til Toppen Go down

Starproblemer Ford Mondeo 2007 1.8 TDCI
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Bakluke Ford Mondeo St. vogn 94 mod. kr 250,-
» Mellom aksel FORD HASTER