Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Ford Mondeo 2012 modell, nøkkelfri, tom for strøm....!

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
znapper

Antall Innlegg : 2
Registration date : 23.01.2016

PosteTema: Ford Mondeo 2012 modell, nøkkelfri, tom for strøm....!   23/1/2016, 19:29

Hei

Jeg er vant med bilder der man trenger nøkkel for å åpne dører og starte den.

Min Ford Mondeo 2.0TDCI 2012, diesel automat er nå tom for strøm, faktisk dau som en sild (dørene lar seg ikke åpne via den trådløse nøkkelen osv).
Bilen har stått i oppvarmet garasje siden starten av November, så jeg synes det er litt rart at batteriet er fullstendig flatt men men.... Question

jeg har ikke tilgang til strømuttak der den står, dermed får jeg ikke ladet batteriet. Crying or Very sad

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe en nødstarter av en eller annen art og forsøke å jumpstarte bilen men trenger litt informasjon, slik at jeg ikke gjør noe feil.

Spørsmål:
- Trenger jeg noen spesiell type nødstarter, eller vil de aller fleste fungere?
- Er det bare å bruke den fysiske nøkkelen? (det er ikke noe hull der tenningslåsen er).
- Bør jeg bekymre meg for startsperre, eller alarmer osv når jeg åpner bilen når den er "dau" og forhåpentlig får den i live igjen?
- Bør jeg koble fra batteriet ved en senere anledning? (jeg har bestemt meg for å lagre bilen om vinteren nemlig)

Er det andre do's and dont's jeg bør tenke på?

Hadde vært flott om noen hadde noen tips her, bilen er forholdsvis high-tech i forhold til tidligere biler jeg har eiet og jeg bruker den generelt ikke så veldig mye, så jeg er ikke så veldig kjent med bilen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 649
Registration date : 26.02.2008

PosteTema: Re: Ford Mondeo 2012 modell, nøkkelfri, tom for strøm....!   24/1/2016, 09:55

- De fleste fungerer.
- Den fysiske nøkkelen får du bare brukt i døren. Der tenningslåsen bruker å være sitter det et rundt plast deksel som du kan vippe bort. Da kommer det et nødspor fram som du kan sette hele fjernkontrollen inn i ved nøkkelproblemer.
- Noen ganger kan startsperren slå seg vrang når bilen har vært helt tom for strøm. Da må man slette feilkoder med diagnoseapparet.
- Kan koble fra batteriet så det ikke tapper seg. Husk at man trenger radiokoden.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
znapper

Antall Innlegg : 2
Registration date : 23.01.2016

PosteTema: Re: Ford Mondeo 2012 modell, nøkkelfri, tom for strøm....!   24/1/2016, 11:54

- Noen ganger kan startsperren slå seg vrang når bilen har vært helt tom for strøm. Da må man slette feilkoder med diagnoseapparet.

Auda, det er jo "litt" ubeleilig, dersom man feks står langt oppå fjellet da. :/
...eller som i mitt tilfelle, der jeg står i felles-garasje.

Får håpe det ordner seg, skal kikke litt på slike nødstarte-apparater, gjør sikkert ingenting å legge litt penger i en sånn.

Ellers takk for flott informasjon. Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 649
Registration date : 26.02.2008

PosteTema: Re: Ford Mondeo 2012 modell, nøkkelfri, tom for strøm....!   24/1/2016, 14:08

Det med startsperra trenger ikke å skje, men har vært borti det noen ganger.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Ford Mondeo 2012 modell, nøkkelfri, tom for strøm....!   Today at 14:15

Til Toppen Go down

Ford Mondeo 2012 modell, nøkkelfri, tom for strøm....!
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Bakluke Ford Mondeo St. vogn 94 mod. kr 250,-
» Mellom aksel FORD HASTER
» elektromotor til førersete mondeo
» Thule takboks
» Din første-bil