Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Mondeo Tit.X 2.0 TDI 2009 mod. 77'km - Service pris SE/DK

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
lammis

Antall Innlegg : 25
Registration date : 29.04.2010

PosteTema: Mondeo Tit.X 2.0 TDI 2009 mod. 77'km - Service pris SE/DK   24/6/2015, 01:32

Vi er straks på vei til å legge avgårde på årets sommerferie (med Camp-Let på slep), og som vanlig kjører vi etter solen/ været, og havner vel i Danmark i år håper vi litt på. Men om solen ikke er der, så kjører vi videre sørover i Europa.

Vanligvis når vi er avgårde på ferie, pleier vi å ha bilen innom Ford verksted i Uddevalla (Sverige) å ta service på bilen der før vi freser videre. Men i år er jeg litt usikker på om vi vil innom Sverige bare for å ta service på bilen...

Har noen erfaring med priser på service i Danmark vs. Sverige? Evt. Tyskland vs. Danmark?

Fikk pris på hovedservice i dag på 5300,- (120000 km/ 6 år service) lokalt her på vestlandet. Jeg tipper prisen ligger da på ca. 3500-4000,- i Sverige (jeg får bekreftet pris senere i dag).
Bilen er strøken, så det er ingenting å reparere, og har bare gått 77000 km.

Noen som har noen erfaringer å dele vedr. dette med service på merkeverksted (!) i disse landene?

Regnestykket de tidligere år har vært til at pengene vi "sparer" ved å ta servicen i utlandet (2 ganger i Sverige) er at vi har fått "dekket" drivstoffet som vi har brukt i hele ferien pluss litt ekstra til overnatting på campingplasser også. Så det har hittil ikke vært noe vanskelig å forsvare å ta servicen i utlandet.

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.lammis.no
lammis

Antall Innlegg : 25
Registration date : 29.04.2010

PosteTema: Re: Mondeo Tit.X 2.0 TDI 2009 mod. 77'km - Service pris SE/DK   24/6/2015, 23:49

Da kan jeg melde om at jeg fikk svar fra verkstedet i Sverige i dag om pris på service der. De skulle ha 4824,- (mot mitt lokale verksted skulle ha 5267,-)

Da blir det å sette inn bilen på mitt lokale Ford verksted gitt. Jeg skal en kjapp tur til Tyskland for å få en Tempo 100 godkjenning på Camp-Let'n min, så jeg sjekker noen priser der også. Men er det bare ca. en tusenlapp i forskjell, så støtter jeg heller verkstedet mitt lokalt, før jeg bruker tid og energi på verkstedbesøk når jeg er på ferie.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.lammis.no
jonna_ford

Antall Innlegg : 21
Registration date : 05.03.2014

PosteTema: Re: Mondeo Tit.X 2.0 TDI 2009 mod. 77'km - Service pris SE/DK   6/7/2015, 19:43

På Bilia koster 6 års servicen 3990 med kar. og lak. sjekk. (i noreg)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Mondeo Tit.X 2.0 TDI 2009 mod. 77'km - Service pris SE/DK   Today at 14:56

Til Toppen Go down

Mondeo Tit.X 2.0 TDI 2009 mod. 77'km - Service pris SE/DK
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Bakluke Ford Mondeo St. vogn 94 mod. kr 250,-
» sommertreff 2009
» Biltreff kalender 2009 ?
» bilder trackday acr 2009
» elektromotor til førersete mondeo