Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Får ikke av fremre bremseskive på 2008 model Mondeo

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Fjøslukt

Antall Innlegg : 4
Registration date : 23.09.2008

PosteTema: Får ikke av fremre bremseskive på 2008 model Mondeo   26/5/2015, 21:33

Som den "hobbymekanikeren" jeg er tenkte jeg at det skulle bli en smal sak å bytte bremseskiver og belegg på en så pass ny bil som en 2008 modell Mondeo. Har tidligere hatt noe eldre japanske biler, og det har jeg slitt litt mer. Men neida, jeg har ikke nubbesjans å få av fremre bremseskiver. Nå har jeg prøvd å slå, dunke, rustløser, litt varme og ingenting hjelper. Jeg kan ikke se at det er en mutter som holder skiven på plass til navet heller. Er det noen av dere som har vært borti dette på Mondeoen?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
BeerBringer
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 79
Registration date : 26.07.2011

PosteTema: Re: Får ikke av fremre bremseskive på 2008 model Mondeo   31/5/2015, 16:08

Skal ikke ver noe som holder fast skiven, dvs, det kan ver noen klipps rundt boltene, men de ble som regel fjernet på verksted da de laget mer trøbbel en nytte.
Så det er nok bare godt fastrustet....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
RS Ford

Antall Innlegg : 6
Registration date : 16.06.2011

PosteTema: Re: Får ikke av fremre bremseskive på 2008 model Mondeo   13/9/2015, 19:00

Har akkurat byttet selv. Eventuelle klipps på hjul boltene må selvsagt tas av. Skivene satt noe fandenivoldsk godt og rust var årsaken. Til de som skal gjøre dette selv vil jeg anbefale å skaffe skikkelig rustløser. Skap av løs skit og rust mellom navet og skiven, spray på rustløser og la det virke et døgn.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jonna_ford

Antall Innlegg : 21
Registration date : 05.03.2014

PosteTema: Re: Får ikke av fremre bremseskive på 2008 model Mondeo   15/9/2015, 10:37

Jeg byttet nylig på min 2009 modell fremme. Jeg kjøpte meg en slegge på biltema som jeg dunket litt på skivene med. Fungerte ganske greit, men måtte stå å dunke en stund. Først litt på høyre side så litt venstre oppe og nede.

Var verre når jeg skulle ha av skruen til den som caliperen festes til bremseskiven den satt som #%"#&#€€ med locktight.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Får ikke av fremre bremseskive på 2008 model Mondeo   Today at 07:23

Til Toppen Go down

Får ikke av fremre bremseskive på 2008 model Mondeo
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» 2008 Tysse 6220
» Problem med a6, vil ikke start, mulig rele ?
» 1984 Suzuki FZ50, "tar ikke gassen"..
» VW Polo 82 går ikke uten chock
» Forumnavnet "Ikke Bike"?