Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

10,000 km

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Philip Marlowe
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 189
Registration date : 04.09.2007

PosteTema: 10,000 km   16/11/2007, 18:07

Jeg synes linken “kjente feil og problemer” har begynt å bli veldig lang. scratch Det er nesten som om man får inntrykk av at Mondeo har blitt beheftet med like mange feil og problemer som Passat hadde for noen år siden. Kanskje vi alle skulle skrive en statusrapport når bilene våre passerer 10, 20, 30 tusen osv. km. Da vil vi jo få bedre inntrykk av kvaliteten på den nye Mondeoen.

Nå har jeg kjørt 10,000 km med bilen min etter at jeg fikk den i slutten av juni og jeg har oppdaget følgende feil med bilen min:

Ja, det er riktig - Ingenting! Surprised Bilen har så langt vært helt feilfri. Den ble produsert 4. juli og det er mulig at det skiftet som laget bilen min den dagen var ekstra nøye. For ordens skyld så må jeg nevne at jeg verken har key-less entry/start eller alarm som har gitt problemer for enkelte. Hva slags utstyr bilen min har for øvrig kan leses her:
http://www.norwegianmondeoclub.com/min-mondeo-f14/philip-marlowe-s-tonic-t91.htm
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: 10,000 km   16/11/2007, 19:15

Samme her- min lånebil (100hk ambient 5d) har snart passert 12000 - ingen feil eller problemer. Kun denne serdeles irriterend blikk-boks lyden fra dørene når man slipper håndtakene. 100HK bensinmotoren støyer litt - ikke en bråkete lyd men faktisk en viss snerten turttallslyd som en del ganger resulterer i "hode-snu-effekt" blandt fotgjengere. Men i 100kmt på motorveien er dp-en noe irriterende høy.

Mht. ventilinnsatsen i dashbordet er den også irriterende i sollys pga. refleks i frontruta. Og når det gjelder frotrua er disse mikroskopiske vertikale varmetrådene tildels nesten farlig når solen står lavt over horisonten. Men gud så effektive de er om morgenen når bilen er iset ned. Ruten er is-fri i løpet av 3-4 min (ca. 1mm is max så langt i høst).

Kjøremessig er jeg like fornøyd i dag som første gang jeg kjørte denne bilen. Til tross for størrelsen er den meget velbalasert, men parkering ute parksensorer er en like stor øvelse hver gang. Den fronten er ubestemmelig langt fremme.

I enkelte svingete veier (feks. opp Voldsveien) er fremre dørstolpe (A-stolpen?) litt for brei slik at det dannes en ugunstig blindsone fremme slik at biler i motsatt kjørefelt kan være vanskelig å oppdage på avstand.

God helg,
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
becks

Antall Innlegg : 25
Registration date : 06.09.2007

PosteTema: Re: 10,000 km   27/11/2007, 17:52

Blikk boks lyden, HAHAHA.. kunne ikke sagt det bedre selv. Den lyden høres rett og slett billig ut spør du meg..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: 10,000 km   

Til Toppen Go down

10,000 km
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1