Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Tid fra produksjon til levering?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
pappa75
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 62
Registration date : 06.09.2007

PosteTema: Tid fra produksjon til levering?   16/11/2007, 15:53

Hva er folks erfaringer her Question

Jeg fikk i dag beskjed om at min bil ble produsert 12 november, hele 5 dager før datoen jeg fikk i oktober Very Happy

Ble forespeilet levering mellom 1 og 12 desember en gang... Forhandleren er i oslo-regionen, så det er ikke snakk om kolonnefrakt over vidder og fjell her.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
titanium-xxx
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 171
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Tid fra produksjon til levering?   16/11/2007, 17:07

for meg tok det 17 dager. 1 oktober prod og 17 oktober levering.

HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Tid fra produksjon til levering?   3/12/2007, 18:40

pappa75 skrev:
Hva er folks erfaringer her Question

Jeg fikk i dag beskjed om at min bil ble produsert 12 november, hele 5 dager før datoen jeg fikk i oktober Very Happy

Ble forespeilet levering mellom 1 og 12 desember en gang... Forhandleren er i oslo-regionen, så det er ikke snakk om kolonnefrakt over vidder og fjell her.

I mitt tilfelle gikk det 18 dager fra prod. til leveranse av en Tit X stv. M6 machine silver, Akershus.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pappa75
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 62
Registration date : 06.09.2007

PosteTema: Re: Tid fra produksjon til levering?   4/12/2007, 10:56

Til info for de som enda ikke har fått bil så ble min bil produsert 12 november, kom til importhavn i Norge ca 22 nov, levert min forhandler 26 nov og til meg 29 nov. Da skulle vel det bli 17 dager alt i alt... Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 308
Registration date : 15.09.2007

PosteTema: Re: Tid fra produksjon til levering?   4/12/2007, 21:00

pappa75 skrev:
Til info for de som enda ikke har fått bil så ble min bil produsert 12 november, kom til importhavn i Norge ca 22 nov, levert min forhandler 26 nov og til meg 29 nov. Da skulle vel det bli 17 dager alt i alt... Smile

Hmmm, da har min forhandler 3 dager på seg, og der ha det kommet 2 nye mondeoer i dag, men ikke min Mad Så her blir det nok mer enn 17 dager.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sobbnaier

Antall Innlegg : 16
Registration date : 17.11.2007

PosteTema: Re: Tid fra produksjon til levering?   9/12/2007, 12:05

Hei
Er det noen som vet hvor og hvordan bilene blir lagret i Belgia ??
Min bestilling ble produsert 25 okt ,men ble tatt ut av prodlinjen pga kvalitetsmangler på drivlinjen ifølge Ford Motor Norge.Skulle hatt bilen 1 des. Siden 29 nov har jeg ikke hørt noe.Jeg frykter at bilen har "forsvunnet" på en eller annen lagringsplass.
Jeg så på bildene fra Kiel at bilene der ikke var beskyttet av noe.
Jeg er nå meget skeptisk til å kjøpe en helt ny bil som kanskje har stått ubeskyttet i over 1 mnd på et industriområde i fuktig smogluft. scratch
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425

PosteTema: Re: Tid fra produksjon til levering?   9/12/2007, 12:19

Går nå inn i den 4. uken etter produksjon 16/11. Gikk fra Genk 30/11, 4 dager før skjemaet.

Har vært en tur på Hjortneskaia for å se om den var kommet der, men det var den ikke. Det stod ca. 60 stykker der. Har ikke hørt noe fra forhandler, så det ser ikke ut til at det blir den uken som kommer heller... Sad
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
henrikh

Antall Innlegg : 25
Registration date : 02.09.2007

PosteTema: Re: Tid fra produksjon til levering?   9/12/2007, 13:06

Min Titanium 140 hk diesel er produceret 6/12 og tidssat til at blive afsendt fra fabrikken i Genk den 14/12. Altså en uges "lagertid" i Genk.

Forventet ankomst til forhandler i Danmark den 2/1 2008.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Audham

Antall Innlegg : 7
Registration date : 13.09.2007

PosteTema: Re: Tid fra produksjon til levering?   9/12/2007, 17:28

Min Trend stv 130hk, panther black, ble produsert 17. nov. Fikk bilen overlevert 06.12 etter Ditech og tectyl behandling.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Tid fra produksjon til levering?   10/12/2007, 19:25

Ikke rart at jeg ikke fant min bil i Oslo...den står i Drammen på import kaia..!!!!

Ser ut som det blir en ny leveringsrekord fra produksjonsdato til levering.. Sad

Er skikkelig lei nå....Beklager, vet at andre har det enda værer, men den er så nære nå.. Twisted Evil
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
faarstei
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 176
Registration date : 05.10.2007

PosteTema: Re: Tid fra produksjon til levering?   10/12/2007, 20:34

Er det ingen som har bilder fra importkaia i Drammen...eller av
opplagringsplassene?
Har jo vært morsomt å se.

Forresten var jeg å så på når de kjørte ut nybilene fra toget sist lørdag i Bodø, var ikke så mange nye Ford'er...2 S-max og en Mondeo kombi Sea Grey ( riktige fargen...men, desverre ikke stasjonsvogn )
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Tid fra produksjon til levering?   11/12/2007, 21:00

pantherX skrev:
Ikke rart at jeg ikke fant min bil i Oslo...den står i Drammen på import kaia..!!!!

Ser ut som det blir en ny leveringsrekord fra produksjonsdato til levering.. Sad

Er skikkelig lei nå....Beklager, vet at andre har det enda værer, men den er så nære nå.. Twisted Evil

Min ble jo produsert den 20.11, fortsatt ikke å se, har vært i Oslo i dag, møtte 3 biltransporter på 20 mil...men feil merker...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Philip Marlowe
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 189
Registration date : 04.09.2007

PosteTema: Re: Tid fra produksjon til levering?   11/12/2007, 21:11

Jeg begynner å lure på om Ford Norge somler med å levere bilene i år. Kanskje de vil vente til januar for få høye salgstall i 2008. scratch
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Tid fra produksjon til levering?   12/12/2007, 07:35

Ser ut til at dem som har bestilt IVDC tar det litt lenger tid. Min var ferdig produseret 16/11, og sendt til Kiel 30/11. I mellomtiden har den vært hos ett eksternt firma som er knyttet til fabrikken som monterer fjæringskomponenter.
Fra Genk til Drammen tok det 10 dager. Så da er det bare å se hvor lang tid det tar å få den fra importkaia til levering.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Heggis

Antall Innlegg : 30
Registration date : 13.12.2007

PosteTema: Re: Tid fra produksjon til levering?   13/12/2007, 21:34

Bestilt bil i november 07.
Selger på Ford Jessheim har sagt at produksjonen av Ghia går ganske bra og at X modellene har større forsinkelser. Bl a er 8-veis el-justering av forsete m/minne er en forsinkelses faktor.

Jeg har fått indikert levering i 1 kv 08 (mars).
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Tid fra produksjon til levering?   17/12/2007, 16:25

Er nå så en i helvxxte forbxxxxt rasende på hele dette bil tullet.
Bilen kom til Drammen man. 10/12. Ble sjekket ut for transport 11/12. Status pr. nå er at det spøker for lev. før jul, pga. Autolink/transport ikke har manskaper nok til å få bilene bort til transportsonen... Shocked

Går nå inn i den 5. uken etter produksjon...latterligt.

Det skal sies at min forhandler jobber på spreng for at det skal løse seg denne uken, bare de får tak i bilen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 644
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: Tid fra produksjon til levering?   17/12/2007, 17:11

Heggis skrev:
Bestilt bil i november 07.
Selger på Ford Jessheim har sagt at produksjonen av Ghia går ganske bra og at X modellene har større forsinkelser. Bl a er 8-veis el-justering av forsete m/minne er en forsinkelses faktor.

Jeg har fått indikert levering i 1 kv 08 (mars).

hei, jeg venter på ghia x og før har det blitt sagt april-mai, nå sies det feb-mars! Det er jo lov å håpe!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Tid fra produksjon til levering?   17/12/2007, 18:24

pantherX skrev:
Bilen kom til Drammen man. 10/12. Ble sjekket ut for transport 11/12. Status pr. nå er at det spøker for lev. før jul, pga. Autolink/transport ikke har manskaper nok til å få bilene bort til transportsonen... Shocked

Det skal sies at min forhandler jobber på spreng for at det skal løse seg denne uken, bare de får tak i bilen.

Er det det som er problemet nå ja.... jeg har heller ikke sett noe til min bil, den ble produsert 20 nov, snart 1 mnd siden..... sjekket med forhandler for 10 dager siden, da stod den i Oslo , og jeg skal ha den 20 mil nordover.... Evil or Very Mad
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Tid fra produksjon til levering?   17/12/2007, 19:08

Traff en sjåfør fra Autolink i dag, rimelig stresset og oppgitt. Han skulle fylle bilen med Mondeoer, problemet var at han måtte inn for å hente nøkler til de bilene han skulle ha med. Det sier seg selv at det må ta vannvittig lang tid, å matche de riktige nøklene med bilene som skulle med. Vi måtte bare le av hele situasjonen... geek

Snakket også med Ford Norge.
Ett annet transport problem var tog. Her ble det nevnt forsinkelser pga. brannen på Oslo S. tidligere denne måneden, så det var også medgjørende på yterligere forsinkelser.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
r10rt10

Antall Innlegg : 13
Registration date : 07.11.2007

PosteTema: Re: Tid fra produksjon til levering?   17/12/2007, 19:30

pantherX skrev:

Er også skikkelig forbxxxxet. Dette er latterlig, min ankom Oslo 06.12
har ikke ennå sett noe til bilen. Ble prod. 22.11
Hvis det var noe tak i Ford burde de sette inn ekstra transport alternativer- det finnes da andre transportmåter enn Autolink- selv om det skulle koste noe. Mad
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 644
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: Tid fra produksjon til levering?   17/12/2007, 20:07

hvordan er det med dere andre som venter når det gjelder innbyttebil ? Jeg har en v50 som det er avtalt innbytte pris på, og innbytte prisen blir redusert med 1kr pr km frem til levering som ble sagt å bli april-mai. Ford sa at v50 vil tape seg 20-25000kr fra nå og frem til mai. Så jeg kan selge den hvis jeg får en bedre pris. ford ville ta 289000for den i dag. Jeg selger den for 260000kr. Har dere andre lignende avtaler? Det kan jo bli dårlig butikk for ford hvis leveringen drar ut. Kanskje de strekker seg det de kan for at vi får bil tidligst mulig. I dag ble det sagt feb-mars.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hanoiv@online.no

Antall Innlegg : 21
Registration date : 23.11.2007

PosteTema: Re: Tid fra produksjon til levering?   17/12/2007, 20:48

Jeg selv fikk avtalt inbyttepris som er fast og gjelder uansett den datoen bilen overleveres. De har da tatt ansvaret på sine skuldre. Dermed slipper jeg selv de bekymringene.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Tid fra produksjon til levering?   17/12/2007, 20:54

hanoiv@online.no skrev:
Jeg selv fikk avtalt inbyttepris som er fast og gjelder uansett den datoen bilen overleveres. De har da tatt ansvaret på sine skuldre. Dermed slipper jeg selv de bekymringene.

Samme her, og nå har jeg kjørt 10.000 km siden kontrakten ble skrevet.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Tid fra produksjon til levering?   17/12/2007, 20:59

r10rt10 skrev:
pantherX skrev:

Hvis det var noe tak i Ford burde de sette inn ekstra transport alternativer- det finnes da andre transportmåter enn Autolink- selv om det skulle koste noe. Mad

Mente også at de måtte leie inn andre bil speditører, men det var ikke det som var problemet. Problemet ligger i å få bilene fra lagring til transportsone.

Hele transport systemet er jo ko-ko....først losses i Oslo, så fraktes til Drammen for så å fordeles til forhandlerne. I mitt tilfelle tilbake til Oslo.. Shocked
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
faarstei
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 176
Registration date : 05.10.2007

PosteTema: Re: Tid fra produksjon til levering?   17/12/2007, 21:06

pantherX skrev:
r10rt10 skrev:
pantherX skrev:

Mente også at de måtte leie inn andre bil speditører, men det var ikke det som var problemet. Problemet ligger i å få bilene fra lagring til transportsone.

Hele transport systemet er jo ko-ko....først losses i Oslo, så fraktes til Drammen for så å fordeles til forhandlerne. I mitt tilfelle tilbake til Oslo.. Shocked

Min bil ankom Oslo 06.12, og der har den stått siden.....er lang kø hos Autolink. I tillegg er det bare et tog i uken til Bodø med nybiler.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Tid fra produksjon til levering?   

Til Toppen Go down

Tid fra produksjon til levering?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next