Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Problem med nedgiring.

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Rolf59
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 77
Registration date : 05.04.2014

PosteTema: Problem med nedgiring.   13/4/2015, 14:51

Jeg har i det siste merket at bilen "hugger" under nedbremsing. Det føles ut som om bremsene plutselig tar bedre. Først trodde jeg det var noe med bremsene men etter å ha prøvd både med bilen i gir og i nøytral, kommer det bare når bilen står i gir så det virker som det er nedgiringen det er noe galt med. Er det noen som har opplevd noe av det samme?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
marius161

Antall Innlegg : 30
Registration date : 05.08.2013

PosteTema: Re: Problem med nedgiring.   4/5/2015, 09:41

Hvilken girkasse har du? Aisin warner eller power shift?

Jeg har Aisin warner på min 09 mod 140 tdci. Hadde samme problemet som du beskriver. Klaget til Ford forhandler å fikk oppdatert
software i girkasse. Ble vesentlig bedre. (Dette ble utført for ca. 1,5 år siden) Så det kan jo være enda en ny oppdatering nå Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
audun-eg
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 144
Registration date : 15.02.2014

PosteTema: Re: Problem med nedgiring.   4/5/2015, 23:08

Lenge siden det er byttet olje på kassa?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sven
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 196
Registration date : 20.12.2009

PosteTema: Re: Problem med nedgiring.   4/3/2016, 20:14

Jeg har også problemer med at automatkassa girer ned av og til, tilsynelatende uten grunn. Men det rare er at det skjer som regel på de samme stedene hver gang. Kjører samme vei frem og tilbake til jobb hver dag.

Jeg har 2009 2.0 TDCI 140HK Aisin Warner. 76.000km og byttet girolje ved flushing for kort tiden siden. Det ble ikke noen forandring fra tidligere etter oljebytte.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Rolf59
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Problem med nedgiring.   5/3/2016, 11:10

Min girkasse hadde disse problemene til å begynne med. Så ble det mye værre ved att kassa ikke giret når den skulle men når den selv følte for. Ford Ensjø hadde bilen flere ganger uten å finne feil. De byttet også girolje. Så fikk jeg ett tips om å la bilen stå uten strøm natten over og det ga meg en helt "ny" girkasse. Nå girer den som den skal og har også sluttet å hugge ved nedgir til 1. gir. Tydelig at styringsenheten til kassa trengte noen timer uten strøm.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sven
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Problem med nedgiring.   10/3/2016, 17:22

Rolf59 skrev:
Min girkasse hadde disse problemene til å begynne med. Så ble det mye værre ved att kassa ikke giret når den skulle men når den selv følte for. Ford Ensjø hadde bilen flere ganger uten å finne feil. De byttet også girolje. Så fikk jeg ett tips om å la bilen stå uten strøm natten over og det ga meg en helt "ny" girkasse. Nå girer den som den skal og har også sluttet å hugge ved nedgir til 1. gir. Tydelig at styringsenheten til kassa trengte noen timer uten strøm.

De du fikk tipset av, sa de noe om hvorfor dette skulle hjelpe? Det høres jo litt pussig ut men konge at det hjalp for deg.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Rolf59
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Problem med nedgiring.   10/3/2016, 17:33

Den egentlige grunnen til at jeg tok strømmen på bilen var at parkeringssensoren sluttet å virke. Det å la bilen stå uten strøm noen timer nullstiller en del systemer. P-sensoren kom til seg selv og det gjorde styringsenheten til girkassa også.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sven
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Problem med nedgiring.   10/3/2016, 17:34

Rolf59 skrev:
Den egentlige grunnen til at jeg tok strømmen på bilen var at parkeringssensoren sluttet å virke. Det å la bilen stå uten strøm noen timer nullstiller en del systemer. P-sensoren kom til seg selv og det gjorde styringsenheten til girkassa også.

Skjønner. Verdt et forsøk, takk for tips :-)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Problem med nedgiring.   Today at 10:45

Til Toppen Go down

Problem med nedgiring.
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Gløding
» Gnist problem volvo