Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Parkerings sensorer utkoblet+ øvre list midtkonsol

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
nerokid

Antall Innlegg : 33
Registration date : 06.12.2014

PosteTema: Parkerings sensorer utkoblet+ øvre list midtkonsol   21/2/2015, 23:56

Hei,har nettop kjøpt meg en Mondeo 2011 mod premium. (140 hk kombi powerskift) og der har forrige eier fått koblet ut park sensor,han sa at forhandler hadde gjort det og han mente at de hadde gjort det under deksel til girspak,kan det stemme at det er der man kobler den ut,vil koble dem til igjen eg.
Bilen har vært taxikjørt og da er det skjært ett stykke ut av listen på høgre side av stereo/navi. Er det noen som vet dele nr på den,evt hvor man kan bestille ny,den er i svart pianolakk.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
KingChaos
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 89
Registration date : 02.11.2009

PosteTema: Re: Parkerings sensorer utkoblet+ øvre list midtkonsol   22/2/2015, 09:29

nerokid skrev:
Hei,har nettop kjøpt meg en Mondeo 2011 mod premium. (140 hk kombi powerskift) og der har forrige eier fått koblet ut park sensor,han sa at forhandler hadde gjort det og han mente at de hadde gjort det under deksel til girspak,kan det stemme at det er der man kobler den ut,vil koble dem til igjen eg.
Bilen har vært taxikjørt og da er det skjært ett stykke ut av listen på høgre side av stereo/navi. Er det noen som vet dele nr på den,evt hvor man kan bestille ny,den er i svart pianolakk.

Hei.

Rammen rundt NAVI er ikke så dyr, så den hadde jeg kjøpt ny.

Når det gjelder parksensorer: Dersom der ikke er feilmelding på de, men ikke virker er nok dette omprogramert i BCMii. Dersom du bare kobler ut ledningsnett ville du nok fått feilmeldinger, ettersom bilen fremdeles ville trodd at dette var der, men ikke fikk kontakt med sensorene.

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
nerokid

PosteTema: Re: Parkerings sensorer utkoblet+ øvre list midtkonsol   22/2/2015, 10:17

Ok,får ingen feilmeldinger på park sensor . Skal ta meg en tur på Ford i morga og bestille ramme og få dem at sjekke ka som er gjort med park sensor. Takker for svar :-)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
nerokid

PosteTema: Re: Parkerings sensorer utkoblet+ øvre list midtkonsol   23/2/2015, 19:55

[quote="nerokid"]Ok,får ingen feilmeldinger på park sensor . Skal ta meg en tur på Ford i morga og bestille ramme og få dem at sjekke ka som er gjort med park sensor. Takker for svar :-)[/quo

Fikk pris på rammen: 1576 kr. Ikke så gale det
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
KingChaos
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Parkerings sensorer utkoblet+ øvre list midtkonsol   23/2/2015, 20:26

Nei det er innafor.
Fikk de programert inn sensorer igjen?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
nerokid

PosteTema: Re: Parkerings sensorer utkoblet+ øvre list midtkonsol   23/2/2015, 20:28

KingChaos skrev:
Nei det er innafor.
De hadde ikke tid at se på det idag,så fikk time i neste veke.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
nerokid

PosteTema: Re: Parkerings sensorer utkoblet+ øvre list midtkonsol   26/2/2015, 13:07

nerokid skrev:
KingChaos skrev:
Nei det er innafor.
De hadde ikke tid at se på det idag,så fikk time i neste veke.

Var en plugg som var utkoblet på parkeringsensor. Får feilmelding på dem,3 blink/pip. Er vel 5 års reklamasjon på dem uansett kjørelengde rekner eg med?
Bilen er 3,5 år,men har gått som taxi. (299.000 km)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
KingChaos
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Parkerings sensorer utkoblet+ øvre list midtkonsol   26/2/2015, 18:26

Det kommer jo litt ann på hvem du har kjøpt den av, og hva som er feil.
Bilen ble kjøpt som næringskjøp, dvs 2 års garanti. Denne går da ikke lenger under forbrukerkjøpsloven, før den igjen er solgt av næringsdrivende. Kjøpte du den av forhandeler eller privat?

Sannsynligheten for at det er steinsprut i en av sensorene er jo også til stede, og da er det uansett, næringskjøp eller ikke, ingen garanti.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
nerokid

PosteTema: Re: Parkerings sensorer utkoblet+ øvre list midtkonsol   26/2/2015, 18:28

Kjøpte den privat.
Kor eg finner ut av om det er steinsprut i dem da,må eg demontere dem?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
KingChaos
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Parkerings sensorer utkoblet+ øvre list midtkonsol   27/2/2015, 12:23

Det ser du på de.
Sensorene sitter godt synlig. Se om det er sår i de, eller om de har begynnt å korrodere.
Dersom de er noe "rufsete" i overflaten er det stor sannsynlighet for at de må skiftes.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Parkerings sensorer utkoblet+ øvre list midtkonsol   

Til Toppen Go down

Parkerings sensorer utkoblet+ øvre list midtkonsol
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» BMW E39