Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Nye dempere igjen..

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
RuneT

Antall Innlegg : 40
Registration date : 18.05.2010

PosteTema: Nye dempere igjen..   5/2/2015, 11:21

Eg har ein 2010 stv som er gått ca.44000km. Det er no 4,5 år siden me kjøpte den, og på den tiden så har dei bytte demperene framme 2 ganger pga "klakke"lyd når eg kjører over humper. No er denne lyden der igjen, og demperene må sikkert byttes for 3. gang... Er dette ein stor svakhet hos ford, eller har eg vore veldig uheldig?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tobbis
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 85
Registration date : 10.02.2010

PosteTema: Re: Nye dempere igjen..   5/2/2015, 17:00

RuneT skrev:
Eg har ein 2010 stv som er gått ca.44000km. Det er no 4,5 år siden me kjøpte den, og på den tiden så har dei bytte demperene framme 2 ganger pga "klakke"lyd når eg kjører over humper. No er denne lyden der igjen, og demperene må sikkert byttes for 3. gang... Er dette ein stor svakhet hos ford, eller har eg vore veldig uheldig?

hei. jeg har å hatt denne klakkingen på min 08 modell. men der var det ikke demperen. men fjærbenslageret på toppen som laget lyden. de byttet denne tre ganger å den tredje gangen fant mekaniker ut at det manglet en del i opphenget å da dette ble montert har ikke jeg hatt dette problemet igjen. mest sannsynlig en del på fjærbenet som gjorde at fjærbenslageret ikke holdt. ville fått dem til å sjekke dette ut på din å.

håper dette hjelper deg å slippe bytte ut flere ganger.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sven
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 196
Registration date : 20.12.2009

PosteTema: Re: Nye dempere igjen..   22/2/2015, 13:03

Jeg fikk byttet 4 dempere før bilen var gått 30.000km, 3 på venstre side og 1 på høyre grunnet samme problem, nemlig klakke/klonkelyder fra dempere. I tillegg har jeg også byttet skiver foran 3 ganger pga bremserist/kast.

Jeg vil si det er en stor svakhet, men det gjelder ikke alle biler (selv samme årsmodell). Noen har ikke opplevd noen av disse problemene.

2009 Mondeo 2.0 TDCI
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
RuneT

Antall Innlegg : 40
Registration date : 18.05.2010

PosteTema: Re: Nye dempere igjen..   22/2/2015, 15:00

Hadde den inne, og dei vil bytte noken bolter i ramma/demperene? Var samboeren min som hadde den inne, så litt usikker på om ho forsto tilbakemeldinga..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
RS Ford

Antall Innlegg : 6
Registration date : 16.06.2011

PosteTema: Re: Nye dempere igjen..   13/9/2015, 19:14

De fleste ford forhandlerene ble klar over at dette fjærbenslageret var en svakhet etter kort tid da MK4 kom. Jeg måtte bytte på min etter 2 år. og nå har jeg skiftet igjen. Symptomene er klakkelyder ved svinging og etter hvert ved humper. Lyden intensiveres etter hvert. Lagerne koster 3-400 kr. stk., og de tar 1,5 time å bytte. På verksted betyr det et par tusen per stk. Har du gode fjærstrammere kan du gjøre dette selv
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Nye dempere igjen..   Today at 20:37

Til Toppen Go down

Nye dempere igjen..
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Nokian Hakka 5 og 7. Rana billigste? NOEN FÅ DEKK IGJEN!
» Støtdempere Nissan Primera
» Modifiserte spindeler e36 m3, calipper,dempere, fjærer
» Masse bmw deler, Turbo osv:)
» Åpen garasje/carport selges