Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

DAB bilradio

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Rolf59
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 77
Registration date : 05.04.2014

PosteTema: DAB bilradio   24/11/2014, 18:22

Jeg vurderer motvillig å oppgradere stereoen til DAB. Jeg har fått tilbud fra Ford forhandleren om å oppgradere radioen som sitter i bilen. Er det noen som kan fortelle meg om det da fortsatt er mulig å motta fm signaler på radioen. Ved reise i utlandet liker jeg å høre på radiostasjoner fra det landet jeg befinner meg i. Håper jeg kan fortsette med det.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: DAB bilradio   25/11/2014, 10:05

Ja, det går jeg ut fra. Fords løsning er visst en boks som tar mot DAB-signaler, og sender dem videre til eksisterende radio på FM-båndet på en bestemt frekvens. Skulle ikke være noe problem å ta inn vanlige FM-sendere også. Sjekk med forhandleren for sikkerhets skyld.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 656
Registration date : 26.02.2008

PosteTema: Re: DAB bilradio   5/12/2014, 10:09

Er det snakk om dab boksen ford reklamerer for så fungerer radion som før. Dab blir lagret på en valgfri plass feks knapp 0.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Glycerin

Antall Innlegg : 1
Registration date : 14.01.2015

PosteTema: Re: DAB bilradio   14/1/2015, 20:41

Kjøpte nettopp en Mondeo 2011 uten DAB, og fant ut at de leverer ferdig montert veil. 2990,-

MEN, de anbefalte det ikke.

Jeg kjøpte min fra verksmesteren der, og han hadde en kollega som slet mye med sin ettermonterte DAB radio. Spurte ikke mer i detaljer, men tror det gikk i ustabile signaler og dårlig lyd.

Sa jeg burde vente til vår/sommer siden det skulle komme en oppdatering...

Surt!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
nerokid

Antall Innlegg : 33
Registration date : 06.12.2014

PosteTema: Re: DAB bilradio   8/3/2015, 12:37

Kjøpte også en 2011 mod uten DAB,er Ford MCA navi eg har. Kjøpte meg en dension dab+u fra bilradiospesialisten ,kosta 1990 kr med frakt,glass antenne kjøpte eg fra bassbrothers . Monterte antenne ca 10 cm ned på frontruten på høgre side. Har feste enheten inni i hanskerom(har usb der) Fungerer veldig bra,kanalene legger seg som mp3 filer på navi enheten og alt kan betjenes fra radio og ratt.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: DAB bilradio   

Til Toppen Go down

DAB bilradio
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Ønsker å kjøpe bilradio