Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Opprustet pæreholder i bakluka.

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
audun-eg
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 144
Registration date : 15.02.2014

PosteTema: Opprustet pæreholder i bakluka.   4/11/2014, 17:24

Mistet lyset i venstre indre baklys her en dag, og svingte innom bensert'n for å bytte pærer. Oppdaget at mye av kretsene i pæreholderen var veldig angrepet av rust. Er vel ikke noen overraskelse at bytte av pærer hjalp svært lite. Bestilte ny pæreholder, og i påvente av den, tenkte jeg å prøve å rense litt slik at det virket midlertidig. Kontakten var såpass rustet fast i pinnene at en av pinnene knakk og ble sittende i kontakten, og pluggen ødelagt.
Har heldigvis fått tak i komplett lykt med holder og plugg hos en hugger. Tenker å klippe av den gamle pluggen og lodde på den nye samt sette på krympestrømper på loddepunktene, da jeg ser for meg det er mer holdbart enn f.eks. sukkerbit e.l.
Det merkelige her er at den andre siden ikke ser ut til å være angrepet i det hele tatt.
Noen andre som har opplevd samme problem?

Er det forresten noe jeg kan behandle kretsene i den nye holderen med slik at det ikke gjentar seg? Noe antirustmiddel eller rett og slett WD40 eller noe lignende?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
BeerBringer
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 79
Registration date : 26.07.2011

PosteTema: Re: Opprustet pæreholder i bakluka.   6/11/2014, 17:55

Du har sikkert hatt fukt/lekasje, og så fått tæring mellom kobberet i kontaktpunktet på sokkelen og stålet i pæra. Har litt samme problem på ene skiltlyset bake.

Beste middelet til å behandle kontaktpunkter mot rust/korrosjon og fukt er vaselin. Wd 40 funker greit nok til å rense og lage bedre kontakt, men har en tendens til å forsvinne/tørke ut etter en stund.

Vaselinspray fra biltema her, http://biltema.no/no/Bilpleie/Ovrig/Vaseline-Spray-36525/
Trenger ikke vær akkurat den, du kan godt bruke vanlig vaselin, men da må den ver syrefri.
Elektrikerne på jobb bruker å kjøpe i bulk fra apotek, 5kg pakker Razz
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
audun-eg
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 144
Registration date : 15.02.2014

PosteTema: Re: Opprustet pæreholder i bakluka.   6/11/2014, 19:02

Vet ikke helt om jeg går på apoteket her og kjøper 5 kg. vaselin... Takker dog for tips! Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 660
Registration date : 26.02.2008

PosteTema: Re: Opprustet pæreholder i bakluka.   5/12/2014, 10:14

Får også noe som heter kontaktfett.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil Online
Sponsored content

PosteTema: Re: Opprustet pæreholder i bakluka.   

Til Toppen Go down

Opprustet pæreholder i bakluka.
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» T4 Bakluke
» Bakluka på Volvo'en i vranglås