Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Høy nok under for en rev

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 427
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Høy nok under for en rev   13/11/2007, 08:50

Etter en litt kjip opplevelse i går, kan jeg konstatere at Mondeoen selv med sportsfjæring er høy nok under til at en rev kommer under bilen uten å bli helt flat. På motorveien løp det en luring ut rett foran meg i går og jeg klarte bare å styre såpass at jeg unngikk å få den under hjulene. Kjente et lite dunk i bilen, men så i speilet at Reven spratt opp igjen og løp ut av motorveien igjen. Sikkert ikke helt upåvirket av opplevelsen, men man kan jo håpe den klarer seg.

Mondeoen må jeg jo bare konstatere at har fått sin første skade etter sammenstøtet, da en plastdetalj under ved fronten har knekt. Kikket bare på den kort i mørket i går og regner med det er uproblematisk å kjøre med bilen slik og kan ta dette på første service, men viser jo samtidig hvor lite nyere biler tåler dessverre. Sikkert svindyrt å fikse slike plastgreier som nok strekker seg langt som sammenhengende del også er jeg redd ...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jora
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 118
Registration date : 02.09.2007

PosteTema: Re: Høy nok under for en rev   14/11/2007, 11:26

Siden det gikk såpass utover bilen spørs det vel om ikke reven også har problemer.. den kunne nok like gjerne tatt kvelden med det samme, så hadde du fått deg en hale i tak-pisken.. hadde ikke det vært lekkert!?.. lol!

Skulle vel ikke tro at den plastdetaljen er altfor kostbar, men som regel er det dyrere enn vi tror.. var det den bak under bakfangern?..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jora
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 118
Registration date : 02.09.2007

PosteTema: Re: Høy nok under for en rev   14/11/2007, 11:28

Når det gjelder høyde forøvrig er jeg positivt overrasket siden det var en del snakk om at Mondeon var lav.. har greid meg fint gjennom alle fartsdumper uten gangfart til og med.. skyldes også bilens dynamiske fjæringer som bærer den fint over.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 427
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Høy nok under for en rev   14/11/2007, 19:45

Har heller ikke så langt opplevd bilen som lav på noen måte, men jeg var vel også vant til en bil fra tidligere som var noe lavere enn "normalt".

Det var foran jeg fikk en skade. Under fronten, sitter det et slags feste på hver side med noe skrueaktig i. Den ene av disse hang litt og når jeg så litt på det, var noe knekt der i festet. En del revebust fant jeg også. Grunnen til at jeg tipper det kan bli dyrt, er at slike ting gjerne er større saker. For hva jeg vet, kan det være noe som henger sammen helt til og med grillen. Men her er jeg bare på antakelser - har ikke fått sett mer på det i dagslys og er på reise nå. Er det noe som henger sammen med grillen, kan jeg jo vurdere en Ghia-grill når jeg først skal bytte. Den mener jeg noen har sagt koster ca 800 spenn ...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Høy nok under for en rev   

Til Toppen Go down

Høy nok under for en rev
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Tips om 6V AC regulator