Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Parkeringsvarmer

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3
AvInnlegg
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Parkeringsvarmer   2/1/2008, 08:35

HaaZtr skrev:
Det med gløding har jeg lurt litt på jeg også, hvordan gjør man det med en startknapp?
Går det av seg selv eller er det noe annet lurt man må gjøre?
Shocked
Som jeg har oppfattet saken er det bare å holde inne startknappen til motoren starter. Den gløder automatisk først, hvis nødvendig. På min har jeg ennå ikke merket noen "glødepause", selv ved start i omtrent -5 grader.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
17M

Antall Innlegg : 29
Registration date : 12.09.2007

PosteTema: Re: Parkeringsvarmer   2/1/2008, 15:23

Jeg har også litt trøbbel med å komme meg opp til samme tid hver morgen ;-) og da hender det at jeg kommer til kald bil ett kvarters tid etter at varmeren har stoppet. Burde kanskje vært litt slingringsmonn her, men skjønner at det ville gått ut over batteriet.

Jeg er overasket over hvor lenge jeg faktisk må gløde selv ved et par minus! Ikke sjelden at jeg sitter mellom 5-10 sekunder ihvertfall. Hadde en Hi-Ace med 2.5l diesel for en god stund siden, men regnet med at ting hadde gått litt fremover siden det. Hva skjer når det blir virkelig kaldt!?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
morander

Antall Innlegg : 26
Registration date : 10.09.2007

PosteTema: Re: Parkeringsvarmer   2/1/2008, 17:13

Har ikke behøvd å vente på glødelampa. Såvidt at den blinker litt selv ved minus 8 som er det laveste jeg har fått testet den på. Bilen blir utrolig fort varm og isfri med parkeringsvarmeren, så jeg har funnet ut at det er bedre å stille tidspunktet litt senere enn antatt, for så og avbryte varmeren om du kjører tidligere. Var vanskelig å lokalisere glødesymbolet da den slukket så fort, men fant etterhvert ut at den satt mellom 2 og 3 tallet på turtelleren. (Har HMI-display nivå 2). Varmeren er forøvrig ikke tilgjengelig når tenningen er på, så jeg forstår ikke at den skal kunne brukes under kjøring. Derimot er det mulig å krysse av for tilleggsvarmer som trår i kraft ved lave temperaturer. Denne var ikke avkrysset som standard.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
17M

Antall Innlegg : 29
Registration date : 12.09.2007

PosteTema: Re: Parkeringsvarmer   2/1/2008, 21:19

Jeg trenger heller ikke å gløde når jeg benytter meg av parkeringsvarmeren. Spørsmålet er om andre har vært nødt til å gløde bortimot 10 sekunder ved kaldstart ned mot -8 grader?

Alle diesel biler har det som kalles "dieselvarmer". Et ekstra "varmeapparat" som hjelper til med å få opp driftstemperaturen på motoren ved kaldstart. Parkeringsvarmeren er en tilleggs funksjon som gjør at man kan programmere dieselvarmeren til å starte uten at motoren startes. Dette, i kombinasjon med at bilens eksisterende varme apparat startes, gjør at man både får varm motor og varm kupè.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
FordFreak
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 92
Registration date : 14.01.2008

PosteTema: Re: Parkeringsvarmer   24/1/2008, 03:55

Noen som har bestillt parkeringsvarmer med fjernkontroll?
Ser ut som Ford sliter med å skaffe den...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.facebook.com/profile.php?id=646800055
pohorne
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 162
Registration date : 03.09.2007

PosteTema: Re: Parkeringsvarmer   24/1/2008, 10:55

Trodde ikke det var tilgjengelig fjernkontroll enda, men dette var noe Ford skulle komme med senere Question
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Parkeringsvarmer   Today at 03:59

Til Toppen Go down

Parkeringsvarmer
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 3 av 3Gå til side : Previous  1, 2, 3
 Similar topics
-
» Montering av Webasto på Mo