Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Ford Mondeo - Svært tungsolgt?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
YngveGS
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 108
Registration date : 28.05.2010

PosteTema: Ford Mondeo - Svært tungsolgt?   27/8/2014, 18:42

Har hatt min Ford Mondeo i fem år no, og det er på tide at våre vegar skillest.

Har hatt annonse på Finn.no no i snart ein månad, og ikkje ein einaste telefon. Har justert prisen, for å sjå om interessa aukar, men ingen nye telefonar. Men eg ser at fleire har lagra anonnsa.

Det eg lurar på er, er det vanskeleg å få solgt Ford Mondeo for tida, eller er det berre eg som har bomma grovt på prissetjing og på tidspunk eg la bilen ut på?

Kva er folk her inne sine erfaringar?

Sist endret av YngveGS den 21/9/2014, 00:52, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Carnivore
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 394
Registration date : 18.11.2007

PosteTema: Re: Ford Mondeo - Svært tungsolgt?   27/8/2014, 19:29

Kanskje fordi ny Mondeo kommer i november?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
audun-eg
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 144
Registration date : 15.02.2014

PosteTema: Re: Ford Mondeo - Svært tungsolgt?   27/8/2014, 19:53

Bilen din ser jo både velholdt og pen ut. Prisen ser det heller ikke ut til å være noe å si på ifht. sammenlignbare biler, men nå er det enormt mange Mondeoer på bruktmarkedet, og så er det nok dessverre kjøpers marked over hele linja når det gjelder bruktbil.

Bare for å slenge ut en teori, kan det hende at de som kjøper bil i det prissjiktet, ser etter noe som er litt nyere, og samtidig kan strekke seg til å betale litt mer mens de som ser etter biler i din årsmodell (og eldre), ikke er så nøye, men vegrer seg for å bruke over 100k på bil, og at den slik sett ligger litt i en gråsone? Ikke vet jeg.

Hvis du ikke må selge, er det bare å være tålmodig, så kommer det sikkert henvendelser. Hvis du må selge fort, er det bare å skru ned prisen til bortimot røverkjøp, så forsvinner den nok fort. - bare for å konstatere det innlysende...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
roddis
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 135
Registration date : 29.03.2008

PosteTema: Re: Ford Mondeo - Svært tungsolgt?   8/9/2014, 17:01

Er veldig mye av de til salgs da. Da er ofte folk ute etter biler som skiller seg ut med mer utstyr. Har hatt min på Finn, hadde ingen henvendelser på en mnd. Det er en combi da, så enda vanskeligere å selge. Bestemt meg for å beholde den for gidder ikke gi den vekk....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Erling
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 53
Registration date : 21.09.2007

PosteTema: Re: Ford Mondeo - Svært tungsolgt?   10/9/2014, 09:12

Hvordan gikk det med salget ?
Jeg tror nok i tillegg til det de andre sier er det ekstra vanskelig å selge biler som har gått over 100.000 km.
Jeg vurderte å selge min bil som nå er 4 år både i fjor og i år. Men prisen jeg kunne få hos forhandler var til å få hakeslipp av og med annonse på finn gikk det for tregt. Mondeo var en veldig populær og fin bil da den kom i 2007 og det ble solgt mange av den. Salgskurven har gått jevnt nedover og konkurrentene (Vw m.fl.) har tatt igjen forspranget.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
YngveGS
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 108
Registration date : 28.05.2010

PosteTema: Re: Ford Mondeo - Svært tungsolgt?   21/9/2014, 00:50

Salet gjekk so som so..

Samstundes som eg hadde bilen ute for sal, var eg rundt til ei rekkje forhandlarar i Bergen/Bergensområdet for å sjekka innbytteprisar. Dei låg på alt frå 65.000 til 130.000... Siste hadde ikkje bil inne der og då, så det vart aldri aktuelt.

Eg visste at eg byrja høgt då eg la ut bilen for 155.000, men det var for å sjekka marknaden. Men det var steindaudt. Når eg kom ned mot 125-130.000 kroner, då byrja boda å koma. Merka det og på Finn, då antalet folk som lagra anonnsa steig monaleg. Men framleis låg boda langt unna det eg ville ha. Fekk vel 3-4 bod på 100.000 kroner. Omtrent alle var nye landsmenn.

Men den prisen var alt for langt unna kva eg ville ha.

Enda opp med innbytte hjå eit firma i Bergen, og kjøp av nok ein Ford. Denne gongne ein Focus.

Skjønar ikkje kvifor eg gidd, då eg ikkje likar Kverneland bil.. Men 2 1/2 år med nybilgaranti, svært gode resultat hjå Decra og ein svært velutstyrt bil gjorde at eg tok sjansen på min tredje Ford på rad..

Eg har hatt fem svært gode køyreår med Ford Mondeo. For ein deilig bil. Men jaggu har selskapet ein del å gå på når det kjem til byggekvalitet og service.. Eg har medynk med de som sit der ute og skal selja bilane sine privat..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
ipconfig

Antall Innlegg : 34
Registration date : 05.05.2008

PosteTema: Re: Ford Mondeo - Svært tungsolgt?   19/10/2014, 15:57

Høres kjent ut. Jeg hadde en Mondeo som var 6 år gammel og har akkurat samme erfaringer. Jeg begynte på 135000 og solgte den for 90.000. Problemet var at i mellomtiden så hadde aircon modulen streika (kosta 9.000 å fikse).

Værste var en MB E220 jeg hadde. Kjøpte den for 390 og etter 18mnd så fikk jeg solgt den for 300 (da var bilen 3 år). Men slik er markedet. For de som tror leasing er veldig dyrt så er det ikke det når man tar inn over seg reellt verditap (og ikke blir rævkjørt av leasingselskap når man leverer bilen inn igjen).

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Ford Mondeo - Svært tungsolgt?   

Til Toppen Go down

Ford Mondeo - Svært tungsolgt?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Bakluke Ford Mondeo St. vogn 94 mod. kr 250,-
» Mellom aksel FORD HASTER
» elektromotor til førersete mondeo
» Thule takboks
» Din første-bil