Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Parkeringsvarmer

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : 1, 2, 3  Next
AvInnlegg
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 308
Registration date : 15.09.2007

PosteTema: Parkeringsvarmer   11/11/2007, 21:22

Nå begynner jo vinteren å ta tak i dette landet, har noen fått testet parkeringsvarmeren på bilen skikkelig?

Står den på lenge, suger den mye strøm fra batteriet, jeg vil gjerne høre deres erfaringer nå, før jeg får min egen bil.....

Question Laughing
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
frodec

Antall Innlegg : 46
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Parkeringsvarmer   11/11/2007, 21:42

Jeg kan ikke hjelpe deg for min virker ikke. Glødesymbol virker heller ikke. Klager ikke for det. Bilen er fremdeles helt konge. Beste bilen jeg har hatt. Må vel ta en tur til Ford og få dette fikset og da blir vel varmeren et godt brukt opsjon i vinter. Varmeren er styrt av nivå i tank og batteri spenning så den skal være idiotsikker uansett.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Fatman

Antall Innlegg : 16
Registration date : 14.10.2007

PosteTema: Re: Parkeringsvarmer   11/11/2007, 21:49

StardustSilver skrev:
Nå begynner jo vinteren å ta tak i dette landet, har noen fått testet parkeringsvarmeren på bilen skikkelig?

Står den på lenge, suger den mye strøm fra batteriet, jeg vil gjerne høre deres erfaringer nå, før jeg får min egen bil.....

Question Laughing

Fungerer helt konge. Ikke står den på lenge heller for den blir fort varm. Har bilen stående varm og god hver morgen klokken 0530. Om det kommer til å bli utfordringer for batteriet den dagen vi ser 30 blå, er jeg ikke sikker på, men nå går bilen såpass langt hver dag allikevel, så lading er ikke det jeg er mest bekymret for.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Dallas
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 153
Registration date : 02.09.2007

PosteTema: Re: Parkeringsvarmer   11/11/2007, 22:10

Har ennå i høst ikke vært noe særlig kaldt i Trheim, men jeg har stilt den inn på 07.30 hver morgen. (hverdager).
Fungerer utmerket og blir nesten litt overrasket over hvor varmt det er i bilen om morgenen.
Litt dumt at det ikke er mulig å stille parkeringsvarmeren når en kjører.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Fatman

PosteTema: Re: Parkeringsvarmer   11/11/2007, 22:53

Dallas skrev:
Har ennå i høst ikke vært noe særlig kaldt i Trheim, men jeg har stilt den inn på 07.30 hver morgen. (hverdager).
Fungerer utmerket og blir nesten litt overrasket over hvor varmt det er i bilen om morgenen.

Nei, de helt store kuldegradene har det ikke vært her i Drammen ennå heller, men ligger jevnt rundt 5-6 blå om morgenen....dvs utenfor bilen :-)

Bakdelen er at jeg nå har fått beskjed om å fikse Defa-anlegget i bilen til fruen også.....som ikke er helt patent.
Alternativt får vel Pajero'en som okkuperer garasjen finne seg annet sted å stå for vinteren (oppussingsobjekt).
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Philip Marlowe
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 189
Registration date : 04.09.2007

PosteTema: Re: Parkeringsvarmer   12/11/2007, 20:16

Jeg reiser til og fra jobb til samme tid hver dag og det er deilig med varm bil. Very Happy

Noen ganger føles det nesten for varmt når jeg setter meg i bilen. Embarassed Jeg lurer på om at det er slik at hvis det står f.eks 23 grader på anlegget så blir bilen varmet opp til denne temperaturen. Er det det noen som kan bekrefte eller avkrefte dette? study Kanskje man skal legge en temp.måler i biler for å sjekke.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
titanium-xxx
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 171

PosteTema: Re: Parkeringsvarmer   12/11/2007, 20:18

Min parkeringsvarmer har jeg bare fått til å fungere foreløpig ved å bruke funksjonen "active now"....

den starter ikke når jeg stiller inn enten på "once" eller "time 1" eller "time 2"

hva gjør jeg galt tro?

Philip Marlowe
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Parkeringsvarmer   12/11/2007, 20:56

titanium-xxx skrev:
Min parkeringsvarmer har jeg bare fått til å fungere foreløpig ved å bruke funksjonen "active now"....

den starter ikke når jeg stiller inn enten på "once" eller "time 1" eller "time 2"

hva gjør jeg galt tro?

Det blir litt gjetting da jeg ikke ser bilen din.

Den virker ikke før temperaturen er under 15 grader. (Det er den jo nå).
Det må stå et kryss i boksene for "time 1" og "2". Selv om du stiller inn på time 1 og 2, må du klikke en gang til (til høyre) for å stille klokkeslettet for når du skal bruke bilen. I tillegg må du krysse av for hvilke ukedager den skal gjelde.

Som det tidligere er nevnt, får du ikke stilt dette når motoren er i gang, men tenningen må være på.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Dallas
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Parkeringsvarmer   12/11/2007, 20:59

Har du rett dato og rett klokkeslett på bilen?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Dallas
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Parkeringsvarmer   12/11/2007, 21:01

[quote="Philip Marlowe"]
titanium-xxx skrev:
Min parkeringsvarmer har Som det tidligere er nevnt, får du ikke stilt dette når motoren er i gang, men tenningen må være på.

Og førerdøra må være igjen...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
GRTeamTitaniumX

Antall Innlegg : 6
Registration date : 29.09.2007

PosteTema: Re: Parkeringsvarmer   12/11/2007, 23:43

titanium-xxx skrev:

hva gjør jeg galt tro?

Har samme problemet, så jeg lurer på hva som er galt. Jeg har stilt den inn flere ganger, men det skjer ingenting. Klokka er riktig, det er under 15 grader, mer enn 7,5 liter drivstoff på tanken, førerdør lukket og over 70 minutter (minimum iflg. instruksjonsbok) til innstilt tid. Eneste grunnen jeg kan tenke meg, som jeg ikke har fått kontrollert, er evt. lavt batteri nivå. Det hadde vært fint å få noen tips om hva som kan være galt.

Hvor i instrumentpanelet skal glødesymbolet være, jeg har ikke sett det.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
bilsjuk
Gjest

PosteTema: Re: Parkeringsvarmer   13/11/2007, 17:07

Dallas skrev:

Mener at det er et valg inne på "converst" der dieselvarmeren slår seg på automatisk når du kjører.( kan krysses av) dette vil være litt uheldig ved småkjøring iflg. en bilselger jeg pratet med. Brenneren får ikke blåst ut iflg. samme mann.
ellers så har jeg brukt varmeren en del og er storfornøyd med varmen i bilen ved til nå -14 spek her i Elverum.
Har forresten hatt en opplevelse med å ikke få start på bilen etter at varmer har stått på. Mulig at batteri er utladet. Fikk start etter at jeg ventet noen sekunder . Er det noen innpå her som har fått øye på glødesymbol før start? Jeg har ikke vært kar om det.
Til Toppen Go down
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 427

PosteTema: Re: Parkeringsvarmer   13/11/2007, 17:29

Min Mondeo gløder i ny og ne den. Vet faktisk ikke hvordan det er om morgenen når parkvarmeren har gått, for da er det ikke jeg som kjører bilen. Har bare fått melding om at den er god og varm hver morgen.

Glødingen skjer bare når motoren er helt kald. Skal ikke ha kjørt lange biten før den har varme nok til å ikke gløde etter en stopp.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
titanium-xxx
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Parkeringsvarmer   13/11/2007, 18:40

Jeg har også gjort ALT som det skal, med dører, antall liter, temperatur osv og den funker KUN når jeg velger "active now".

Dritt. Må kontakte Ford.

Fatman

PosteTema: Re: Parkeringsvarmer   13/11/2007, 22:00

[quote="Dallas"]
Philip Marlowe skrev:
titanium-xxx skrev:
Min parkeringsvarmer har Som det tidligere er nevnt, får du ikke stilt dette når motoren er i gang, men tenningen må være på.

Nei, ikke på min. Kvitterer bare ut beskjeden om at passasjerdør er åpen med "OK" knappen på rattet, så er det bare til å stille i veg
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Dallas
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Parkeringsvarmer   13/11/2007, 23:35

[quote="Fatman"]
Dallas skrev:
Philip Marlowe skrev:
titanium-xxx skrev:

Nei, ikke på min. Kvitterer bare ut beskjeden om at passasjerdør er åpen med "OK" knappen på rattet, så er det bare til å stille i veg

Ok. Det viste jeg ikke Very Happy

Forresten hyggelig at du er tilbake Fatman Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
titanium-xxx
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Parkeringsvarmer   16/11/2007, 07:48

fikk time hos kverneland 29 november.

Fatman

PosteTema: Re: Parkeringsvarmer   17/11/2007, 01:08

Dallas skrev:
Fatman skrev:

Ok. Det viste jeg ikke Very Happy

Forresten hyggelig at du er tilbake Fatman Smile

Ja skulle vel nå sagt at jeg har vært opptatt med å kjøre bil, men sannheten er at det er jobb og oppussing av hus som har tatt mesteparten av døgnet. Mye mer enn bilen som skal være på plass før nr 2 kommer :-)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
thoregil

Antall Innlegg : 21
Registration date : 13.11.2007

PosteTema: Re: Parkeringsvarmer   18/11/2007, 12:43

Noen som vet om det er mulig å få ettermontert original parkeringsvarmer?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425

PosteTema: Re: Parkeringsvarmer   18/11/2007, 15:23

thoregil skrev:
Noen som vet om det er mulig å få ettermontert original parkeringsvarmer?

Tror det blir vanskelig. Virker som alt er så kompliseret ang. elektrisk ekstras på Mondeoen.

Ford sine alarmer og nøkkelløse systemer vet jeg ikke kan ettermonteres, så jeg tror nesten det gjelder for varmeren også.

Neste steg blir da en Webasto til en god sum penger.. Sad
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jethores
Person som spiser Mondeo til frokost
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 245
Registration date : 20.10.2007

PosteTema: Re: Parkeringsvarmer   18/11/2007, 15:41

Jeg regner med at du har en dieselmotor, da har du også mest sannsynlig en kjørevarmer. På forrige modell mondeo var det mulig å bygge en kjørevarmer ut med an parkeringsvarmer. Det kostet dog opp mot kr 10000. Sjekk med Ford om det ikke er mulig på den nye modellen også.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
becks

Antall Innlegg : 25
Registration date : 06.09.2007

PosteTema: Re: Parkeringsvarmer   19/11/2007, 14:36

Slenger meg med her jeg også. Er meget fornøyd med kupevarmeren, herlig å sette seg i bilen å bare kjøre rett til jobb om morgenen, mens andre står å skraper. MEN, jeg har ikke opplevd at motoren blir varm, viser ihvertfall ikke på temperaturnåla, er dette riktig?? Jeg kjøpte ihvertfall kupe/motor varmer, mulig å bare få kupe mon tro??
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Andreas

Antall Innlegg : 4
Registration date : 17.09.2007

PosteTema: Re: Parkeringsvarmer   19/11/2007, 17:22

titanium-xxx skrev:

hva gjør jeg galt tro?

Jeg sliter også med dette. Kanskje bare en oppgradering som skal til?

_Andreas_
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Philip Marlowe
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Parkeringsvarmer   20/11/2007, 18:33

becks skrev:
Slenger meg med her jeg også. Er meget fornøyd med kupevarmeren, herlig å sette seg i bilen å bare kjøre rett til jobb om morgenen, mens andre står å skraper. MEN, jeg har ikke opplevd at motoren blir varm, viser ihvertfall ikke på temperaturnåla, er dette riktig?? Jeg kjøpte ihvertfall kupe/motor varmer, mulig å bare få kupe mon tro??

Motoren på min har ikke 80 grader når jeg har hatt på p-varmeren, men den er i alle fall lunken. På mine tidligere biler hadde jeg elektriske motorvarmere og motorene ble aldri veldig varme de heller. Jeg merket tydelig forskjell en morgen hvor jeg ikke hadde "bestilt" varm bil. pale Da kjørte jeg lengre enn vanlig før motoren fikk arbeidstemperaturen.

Men det er en ting jeg har stusset litt over i det siste. Det virker som om det er noe i bilen som surrer og går når i noen minutter etter at jeg har kommet frem og stoppet motoren. Jeg har krysset av for Aux.heather og jeg lurer derfor på om det er p-varmeren jeg hører. Er det noen som vet noe om dette?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425

PosteTema: Re: Parkeringsvarmer   20/11/2007, 19:49

Kan det ha noe med ettervarme på klimaanlegget. Tenker på kondenstørking...?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Parkeringsvarmer   

Til Toppen Go down

Parkeringsvarmer
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 3Gå til side : 1, 2, 3  Next
 Similar topics
-
» Montering av Webasto på Mo