Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Problem med åpning/lukking av vindu førersiden

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Gjest
Gjest

PosteTema: Problem med åpning/lukking av vindu førersiden   9/7/2014, 20:34

FIkk ett problem i stad på min 2010 modell Titanium S.
Vinduet på førersiden gikk 6-7cm om gangen uavhengig om jeg hold knappen helt inne for automatisk helt opp eller ikke.
Måtte også vente 10-15sek mellom hver gang vinduet ville gå 6-7cm igjen.
Alle de andre vinduene funket helt fint både automatisk helt opp og igjen samt manuelt med knappen opp og ned.
Ikke noen andre feil med speil sentralås osv.
Stoppet bilen vel i ca 1,5time før jeg måtte ut en tur på nytt. Da fungerte det helt fint både manuelt og automatisk helt opp og ned.
Stoppet bilen igjen etter ca 10min kjøring, inne på butikken i ca 10min. Da funket det ikke i det hele tatt.
Nå 1 time etter så funker vinduet igjen som det skal.
Noen kabel eller noe som har dårlig kontakt? Kan kondens skape noe krøll med kontakter til døra?
Har jo ikke akkurat normale sommertemperaturer for øyeblikket så aircon står så og si på max hele tiden så man ikke smelter i bilen.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Problem med åpning/lukking av vindu førersiden   11/7/2014, 10:03

Har nå også fått febrilsk klikke lyd ett eller annet sted rundt hanskerommet. Kommer og går en kort periode etter jeg har starta eller stoppa bilen. Virker ikke som det er noe som slutter og funke når det skjer. Bortsett fra vinduet som fortsatt oppfører seg like rart.
Til Toppen Go down
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Problem med åpning/lukking av vindu førersiden   11/7/2014, 10:46

Har du prøvd å resette vidusautomatikken?

Fra manualen:

Resetting the memory of
the electric windows

After the battery has been
disconnected from the vehicle you
must reset the memory separately
for each window:
1. Lift the switch until the window is
fully closed. Hold the switch lifted
for one more second.
2. Release the switch and lift it again,
two or three times, for one more
second.
3. Open the window and try to close
it automatically.
4. Reset and repeat procedure if the
window does not close
automatically.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Problem med åpning/lukking av vindu førersiden   11/7/2014, 12:01

Med tanke på at vinduet funker igjen helt plutselig, så er det jo litt rart at det og koble fra batteriet skulle ha noe og si.
Og jeg får heller ikke programmert førervinduet på nytt når det ikke funker. Når det funker igjen så kan jeg deaktivere automatisk opp/ned på vinduet.
For meg virker det kanskje som noe dårlig kontakt eller lignende. Men aner ikke hvor jeg skal lete.
Til Toppen Go down
BeerBringer
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 79
Registration date : 26.07.2011

PosteTema: Re: Problem med åpning/lukking av vindu førersiden   11/7/2014, 23:22

Resetting av elektronikk er den plassen du bør begynne med feilsøking, det er utrulig ka dritt og småfeil som kan samle seg opp i den. Har sjøl en radio som bugger av og til, av med batteriet en stund, så er den fin i lang tid.

Ellers kan dritt i vindusmekanisme/føringer føre til at ting går treig, og slår ut en eller anna termosikring, spesiellt nå i varmen.

Ellers, om ting ikke blir bedre, må du berre følge ledningsnettet, plassen eg ville begynnt var bryter, så kontaktpunkt til motor i døra, og kobling mellom dør og karosseri, og så videre innover i materien.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Problem med åpning/lukking av vindu førersiden   14/7/2014, 08:03

Fortsatt fram og tilbake med vinduet etter at batteriet er tatt av.
Kan programere det på nytt så lenge det funker. Så plutselig finner det ut at det ikke skal funke og oppfører seg helt likt som beskrevet i først post. Får ta av dørtrekket og se om jeg finner noe feil. Hvordan tar man av dette enklest?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Problem med åpning/lukking av vindu førersiden   28/7/2014, 12:19

Har funnet ut nå at feilen kommer kun når bilen har stått med førersiden mot sola, slik at det er godt og varmt inni døra. Mao det er nødt til og være en føler e.l. som ikke tåler høy varme. Fikk sett over alt av ledninger inn i døra, ingen lukter, ingen brennmerker, null og nix. Og som sagt før vinduet funker helt fint så lenge tempen ute er under 30 grader. Fra 30 til 36 som det har vært på det meste de siste ukene nå så kommer og går denne feilen konstant. Gjelder dog kun fører siden foran. Så tenker det har noe med hovedmodulen i døra og gjøre.
Til Toppen Go down
audun-eg
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 144
Registration date : 15.02.2014

PosteTema: Re: Problem med åpning/lukking av vindu førersiden   27/8/2014, 20:40

Hadde samme feil en gang på bilen min i sommer. Bare at det da gjaldt døra på passasjersiden. Jeg koblet ikke fra batteriet en gang, men senere på dagen virket det som det skulle. Når du sier det, kan det godt være at sola stod sterkt på den sida da det skjedde.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Problem med åpning/lukking av vindu førersiden   

Til Toppen Go down

Problem med åpning/lukking av vindu førersiden
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Vindu til Adria camping vogn
» VAN deler selges