Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Feil med A/C-anlegget

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
1976kjell

Antall Innlegg : 18
Registration date : 15.07.2013

PosteTema: Feil med A/C-anlegget   29/5/2014, 09:42

I Februar kjøpte jeg en 2008 Mondeo Titanium X/S. Den har mer elektronisk utstyr enn min første 2008-modell, og derfor kan det forekommer flere feil. En av de feilene er ikke så viktig, men likevel irriterende. Det som skjer er at f.eks hvis man stiller inn begge temperatursonene på 23 grader kommer det varm luft i fotbrønnen på førersiden mens det kommer iskald luft mot fotbrønnen på passasjersiden. Man kan da hustere opp tempen på passasjersiden med 2-3 grader, slik at det kommer like varm luft i fotbrønnen på passasjersiden. Men da er luften som kommer ut av dashborddysene altfor varm på passasjersiden. Har levert bilen på Ford i Harstad, det de har prøvd er følgende ting: Å bytte temp.sensor, å bytte "spjell"-motor og å bytte modul. De har også byttet ting med andre mondeoer for å teste. Men ingenting av dette hjelper. Det Ford har gitt beskjed om nå er at det som gjenstår å skifte er varmehuset (heater housing), men de kan ikke garantere at det er det heller. Prisen på en slik del er 14000,-. I tillegg kommer en hel dags arbeid, tilsammen blir det 21000,- ca. Ikke billig akkurat :)Det jeg lurer på er om verkstedet har oversett noe veldig simpelt. Noen som har hatt lignende problem, har tips eller har en slik del å selge?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil

Feil med A/C-anlegget
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» NULL lyd fra subwoofer
» Lesing av feilkoder Chevrolet Blazer (muligens andre og?)
» Lynvinge`s 93 Chevrolet Blazer 4.3 v6 4x4 automat
» Starterproblem
» nivåregulering mercedes 124 300tdt