Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Oppdatering av blutooth

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
YngveGS
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 108
Registration date : 28.05.2010

PosteTema: Oppdatering av blutooth   26/5/2014, 11:22

Dette er kanskje tatt opp før, men eg fann det ikkje då eg søkte rundt.

Eg har ein Mondeo 07 mod Tit X.

Per no spelar eg musikk via aux-kabel frå telefonen min, men er det mogleg å oppdatera bluetooth så ein kan spela trådlaust?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
BeerBringer
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 79
Registration date : 26.07.2011

PosteTema: Re: Oppdatering av blutooth   26/5/2014, 17:29

Det vil komme ann på vilken blåtann modul du har, men, tvilsomt på en så tidlig bil, meiner dette ikkje kom før i 2009.

Men, uansett, har du usb i hanskerommet, så kan du muligens oppgradere ved å legge inn ny programvare til blåtann modulen, har du ikkje usb i hanskerommet, så har du ikkje en modul som støtter musikkspilling over blåtann.

Står litt i tråden eg linker til under, om vilke moduler som støtter musikk over blåtann.
http://www.talkford.com/topic/156770-audio-streaming-over-bluetooth/

Det går selvfølgelig ann å bytte blåtann modul, om du har for gammel type, men da bør du satse på brukt/Ebay, da prisene på nye moduler tilsier de er laget av gull.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
YngveGS
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 108
Registration date : 28.05.2010

PosteTema: Re: Oppdatering av blutooth   28/5/2014, 10:14

USB har eg ikkje.

Kva kostar ny modul då, nokon som veit? Kva heiter den eg evt skal sjå etter på Ebay? Og ikkje minst, er det ein stor jobb å få bytta den..?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
BeerBringer
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Oppdatering av blutooth   28/5/2014, 22:06

YngveGS skrev:
USB har eg ikkje.

Kva kostar ny modul då, nokon som veit? Kva heiter den eg evt skal sjå etter på Ebay? Og ikkje minst, er det ein stor jobb å få bytta den..?

Utklipp fra tråden eg linker til i første posten min, A2DP is a function of the BT module - A2DP supported from 8M5T-19C112-AM (03/2009)
Så du må ha en modul som er nyere en mars 2009, som har det nummeret, eller høgere.

Pris kommer ann på tilgang, de er ofte vannskelig å nå tak i, og reiser fort når de først er listet på Ebay.
Sjekk rundtomkring med huggere, eventuellt Sverige.

Bytte er fort gjort, du må ta ut hanskerommet, så ligger den oppe heilt til høgre under dashbordet, du må skru ut en skru som holder den på plass, så er det bare å flytte over ledninger til nye modulen,  og sette på plass igjenn ting, vips ferdig.

Eg hadde ikke blåtann i det heile på bilen min, etter litt research på nettet så ettermonterte eg på bilen min med orginale deler på rundt en times tid.(inklusive ny ledningsmatte mellom spiller og blåtann, og montering av mikrofon)

Det som vil ta litt tid med deg er om du vil legge ut usb kontakten i hanskerommet, da må du sage hull til den, om du da ikke får tak i et annet hanskerom med hull.

Edit, tilleggs informasjon.

Har du en Cd6000 spiller kan du ikke få streaming over bluetooth uansett, du må ha en bedre spiller en den.
Eller er her en tråd, med vilke moduler som støtter hva(på engelsk)
http://www.talkford.com/topic/147387-please-help-for-btvc/page-2#entry1403226

Ellers lønner det seg å søke på den engelske versjonen av Ebay, da får du mye mer treff på utstyr til Mondeo.

Legger ved et søk fra idag, men merk, de modulene du får opp idag(28.05.14) støtter ikke streaming over bluetooth,
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw=bluetooth+mondeo+mk4&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xbluetooth+control+unit+mondeo+mk4&_nkw=bluetooth+control+unit+mondeo+mk4&_sacat=0
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Riise

Antall Innlegg : 19
Registration date : 13.05.2014

PosteTema: Re: Oppdatering av blutooth   2/6/2014, 16:38

Snakket i dag med Ford sin avd. i Sandefjord vedr. installasjon av Blåtann i min 08 Trend (CD 6000), og det skulle visstnok fungere. Dog kostet det ca. 10.000,- så er helt uaktuelt.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
BeerBringer
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Oppdatering av blutooth   2/6/2014, 17:59

Riise skrev:
Snakket i dag med Ford sin avd. i Sandefjord vedr. installasjon av Blåtann i min 08 Trend (CD 6000), og det skulle visstnok fungere. Dog kostet det ca. 10.000,- så er helt uaktuelt.

Du kan godt ettermontere blåtann på en CD6000, ikke vannskelig i det hele tatt, jeg fikk tak i deler via Ebay, lokale Ford forhandleren og kjøp og salg her inne, kosta meg totalt 1500 kr.
Det som ikke vil fungere på en CD6000 er streaming av musikk over blåtann, da må du minimum ha en Sony MP3 spiller eller bedre i bilen.

Delene du trenger er, blåtannmodulen, et ledningsnett fra en Ford Focus som heter Focus mk2.5 retrofit harness (finis no.1667645), om bilen ikke har ledningsnettet klart, (noen har det), og eventuellt mikrofon, min hadde ikke mikrofon, så jeg brukte en fra Ford Fiesta, den passer, men du må skjøte ledninga til den for å nå fram.

Om noen skulle bli frista til å prøve dette sjøl, så har eg et Focus ledningsnett liggende til denne operasjonen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Oppdatering av blutooth   

Til Toppen Go down

Oppdatering av blutooth
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Benni`s Vopel B 1981 OPPDATERING med bilder og info
» Komfyr-kjøleskap-kjøkkenbord-OPPDATERING..No med bilda..
» Radni Molhampour vurderer å leie ACR 18 aug Oppdatering*