Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Test i Autofil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Dallas
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 153
Registration date : 02.09.2007

PosteTema: Test i Autofil   8/11/2007, 09:58

Kjøp siste utgave av Autofil folkens!
Der er det en sammenligningstest mellom Alfa 159, V70 og Mondeo.
Mondeo vinner med 40 poeng, 159 fikk 38 poeng og V70 fikk 35 poeng.

Alle bilene er testet med automat. Automatkassene til 159 og V70 får stryk, mens Mondeo sin kasse får kjempeskryt.

En velskrevet test og for oss Mondeofolk veldig hyggelig lesning med mange interessante poenger omkring Mondeo.

Kan skrive litt mer om testen ikveld Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kikker
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 199

PosteTema: Re: Test i Autofil   8/11/2007, 11:17

Autofil er innkjøpt, og testen er lest.

Jeg ble faktisk hengene en stund ved 159en på messa igår. Når det gjelder design er Alfaen utrolig vakker, samt den skiller seg merkbart ut ved sitt sportslige interiør.

Må være ordentlig ubehagelig for Volvofolkene, at Mondeoen sniker seg forbi i nesten alle testene. Spesielt når man må betale en 1/4 million ekstra ut fra sammenligningsprisene til Autofil.
Blir litt overrasket over deres holdning til interiøret i Volvoen. Synes faktisk at det er lekkert med den flate midtkonsollen, selv om hullet bak er upraktisk.
En annen detalje som ikke blir nevnt i testen er hjuldimensjonene. Volvoen 17", Mondeoen 18" og Alfaen hele 19". Virker ikke som det har slått inn på radaren til autofilgutta.
De glemmer også at Mondeon har 340nwt, ved overboost.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jora
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 118

PosteTema: Re: Test i Autofil   8/11/2007, 13:02

Dallas skrev:
Automatkassene til 159 og V70 får stryk, mens Mondeo sin kasse får kjempeskryt.

Alltid en fryd å lese! siden jeg valgte auto selv.. Cool -kan også skrive under på den oppfører seg nydelig.
..ser frem til å se hele testen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Philip Marlowe
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 189
Registration date : 04.09.2007

PosteTema: Re: Test i Autofil   8/11/2007, 18:29

Jeg har en kollega som stadig vekk spør om jeg fortsatt er fornøyd med bilen min. Jeg har kjørt 9000 km med den og jeg har ennå ikke oppdaget noe galt med den, men det er selvfølgelig alt for tidlig å trekke noen konklusjoner på hvordan kvaliteten er.

Han eier en 5 år gammel Benz E220 CDI som har gått rundt 130,000 km, men nå har han blitt lei de hyppigere og hyppigere dyre reparasjonene. scratch

Han ble veldig interesseret da han leste tesetn i BIL - Mondeo vs. V70, study og hvis han nå får lese i Autofil at Mondeo også har den beste automaten, da blir han nok Mondeo-eier han også tenker jeg. lol!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
poskare
Person som spiser Mondeo til frokost
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 282
Registration date : 31.08.2007

PosteTema: Re: Test i Autofil   8/11/2007, 19:24

Hils han og si at jeg har også hatt en 2003 E220, skal aldri sette 5 øre av mine kroner på Bertel O.Steens konto igjen....waste of money! Møkkabil!
Jeg kan garantere han at det blir ikke mindre utgifter fremover....

Sist endret av den 8/11/2007, 19:25, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: Test i Autofil   8/11/2007, 19:25

Etter 1 1/2 mnd. i lånebilen (mk4 100HK) er jeg kun missfornøyd med en ting - blikkbokslyden i dørene når man slipper dørhåndtakene. Det er faktisk en billig flau lyd.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pohorne
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 162
Registration date : 03.09.2007

PosteTema: Re: Test i Autofil   8/11/2007, 19:53

Ja denne testen gjorde det letter å vente på bilen med automat. Trenger noen slike mens man venter. Da venter man ikke forgjeves.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Dallas
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 153

PosteTema: Re: Test i Autofil   8/11/2007, 22:57

Fra testen:

Totalresultat ble:
Mondeo: 40 poeng
"Begynner å bli kjedelig forutsigbart dette. Ford Mondeo vinner igjen. Men bilen er utrolig bra. Kommer med riktig pris, gigantisk plass, meget gode kjøreegenskaper, den ser kul ut og har et interiør man trives i. Vi får unnskylde at vi ikke kan by på noen store overraskelser, men Mondeo vinner fortjent."

159: 38 poeng
"Hvis du ikke er avhengig av å parkere småfly i bagasjerommet, eller ha med deg basketspillere i baksetet, så er Alfa Romeos designperle er alternativ i mellomklassen. Dette er den eneste bilen i testen det føles naturlig å melde seg inn i merkeklubben ved ervervelse. Ikke uten grunn!"

V70: 35 poeng
"Testens store overraskelse, i negativ retning. Volvo er en fabelaktig bil, så misforstå oss rett, men til premiumprisen hadde vi forventet oss mer. Med nye V70 synes vi ikke Volvo leverer varene. Designet treffer ikke helt, interiøret kunne vært bedre, kjøreegenskapene er numme, automatkassen er ikke på G, og plassmessig blir en slått av Mondeo."

Også interresant at Autofil har tro på at annenhåndsverdien vil bli bedre på nye Mondeo enn utgående modell.

Det stort sett eneste de fremhever som negativ med Mondeo er at Converse+ ikke lar seg dimme ned tilstrekkelig ved kjøring. Dette forstår ikke jeg helt. Jeg har ingen problemer med å dimme den ned nok og man kan også skifte til en beige menyfarge som er mindre sjenerende enn blå.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
titanium-xxx
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 171
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Test i Autofil   8/11/2007, 23:44

Jeg synes ford skulle ha hatt en NIGHTPANEL knapp ala SAAB. Slik at converse+ og alt annet enn speedometer ble dimmet ned. Jeg syns uansett dimming, og uansett farge på converse+ at det skulle vært mulig å skru skjermen helt av inni mellom. Spesielt ved kjøring i bekmørket og i kombinasjon med regnvær.
'
Syns også forøvrig at converse+ kunne vært utnyttet enda mer.

Men er strålende fornøyd med bilen altså!!!! SmileSmileSmileSmileSmile

Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 352
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Test i Autofil   10/11/2007, 13:30

Må si at det er alltid like morsomt å lese tester der Mondeoen får god omtale. Tydeligvis er det mange som har latt seg imponere av akkurat de samme tingene som vi her på forumet, slik som design, kjøreegenskaper, plass, komfort, pris. Vi er jo i utgangspunktet ikke noen samlet Fordmenighet, men kommer fra hver våre kanter. Dette bekrefter at Ford har klart å komme med et produkt som folk virkelig har lagt merke til, og som står til og slår forventningene. Det viser også at folk gjør sine valg ut fra hva som virkelig er gode produkter, og at dagens bilkjøper ikke er like merketrofast som tidligere. Det er bra for utviklingen av nye modeller.

Men det er med forundring jeg leser en del konklusjoner i testen der jeg satt med totalt motsatt oppfatning. Det viser hvor lett det er å bli villedet. Jeg har alltid hørt at automatkassen til Mondeo var den samme som i V70. I følge testen er det tydeligvis ikke det. Jeg har også hørt av forståsegpåere at Volvo sitt "IVDC" fjæringssystem er mye bedre enn Ford sitt. Testen konkluderer rakt motsatt. Artig med de positive konklusjonene, og jeg velger å tro at testerne har satt seg inn i sakene.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: Test i Autofil   10/11/2007, 16:57

titanium-xxx skrev:
Jeg synes ford skulle ha hatt en NIGHTPANEL knapp ala SAAB. Slik at converse+ og alt annet enn speedometer ble dimmet ned. Jeg syns uansett dimming, og uansett farge på converse+ at det skulle vært mulig å skru skjermen helt av inni mellom. Spesielt ved kjøring i bekmørket og i kombinasjon med regnvær.
'
Syns også forøvrig at converse+ kunne vært utnyttet enda mer.

Men er strålende fornøyd med bilen altså!!!! SmileSmileSmileSmileSmile

I min fars Merc er dette automatisk, dagslys møsrk skrift på lys bakgrunn, under en viss lux er det omvendt - lys skrift på mørk bakgrunn.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 643
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: Test i Autofil   2/12/2007, 12:35

autofil testen , ligger den på nettet slik at jeg kan lese den?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Test i Autofil   

Til Toppen Go down

Test i Autofil
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Ikke merkevarer på andre og tredjeplass på test, BILTEMA...
» Sommerdekk, gateslicks og racingslicks
» Racing Slicks
» Ekstralys (tusenmetringa)
» Dodge Ram 1500.