Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Chip / datatrimming?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
roddis
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 135
Registration date : 29.03.2008

PosteTema: Re: Chip / datatrimming?   4/4/2014, 22:17

Det står litt over her om sånne tuning bokser, er ikke å anbefale.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
esben86

Antall Innlegg : 12
Registration date : 10.04.2013

PosteTema: Re: Chip / datatrimming?   13/5/2014, 00:00

har fått programert min av bsr-tuning fra 140 til 199hk. merker stooor forsjell for å si de mildt:) også montert effektanlegg på min 2012 mondeo premium("s") greit bsr er ikke de rimeligste på markede men trygt og enkelt pluss at man får 2 års motor-drivverksgarranti:)
2.2 litern er ikke noe problem å få programert. er et firma i holland som spesialiserer seg på "spærra" motorstyringer. eneste minus er at motorstyringa må sendes til holland. har en kompis av meg som fikk gjort dette på en 2013 volvo v70 å det funker helt fint
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
esben86

Antall Innlegg : 12
Registration date : 10.04.2013

PosteTema: Re: Chip / datatrimming?   13/5/2014, 00:02

ooops skulle være nederland:)
http://www.rica.nl/
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
roddis
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Chip / datatrimming?   13/5/2014, 17:09

esben86 skrev:
har fått programert min av bsr-tuning fra 140 til 199hk. merker stooor forsjell for å si de mildt:) også montert effektanlegg på min 2012 mondeo premium("s") greit bsr er ikke de rimeligste på markede men trygt og enkelt pluss at man får 2 års motor-drivverksgarranti:)
2.2 litern er ikke noe problem å få programert. er et firma i holland som spesialiserer seg på "spærra" motorstyringer. eneste minus er at motorstyringa må sendes til holland. har en kompis av meg som fikk gjort dette på en 2013 volvo v70 å det funker helt fint

199hk ja, men var ikke så mye NM syns jeg, som er det viktigste på en diesel, syns jeg. Men kjør med innsida av huet hvis du har tenkt å ha bilen en stund i alle fall, svinghjulet er en svakhet på disse noe som tunerne må ta høyde for. For mye flat pedal i første og andre gir er ikke å anbefale... Har hatt min nå i tre år snart med Celtic tuning og over 400NM, funker bra.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Riise

Antall Innlegg : 19
Registration date : 13.05.2014

PosteTema: Re: Chip / datatrimming?   13/5/2014, 20:27

Noen som har forsøkt Autopower sin CTC-løsning?

Har 1.8tdci 125hk og er eneste alternativ siden BSR ikke tilbyr noe til denne varianten.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sven
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 196
Registration date : 20.12.2009

PosteTema: Re: Chip / datatrimming?   1/9/2014, 21:57

roddis skrev:
esben86 skrev:

199hk ja, men var ikke så mye NM syns jeg, som er det viktigste på en diesel, syns jeg. Men kjør med innsida av huet hvis du har tenkt å ha bilen en stund i alle fall, svinghjulet er en svakhet på disse noe som tunerne må ta høyde for. For mye flat pedal i første og andre gir er ikke å anbefale... Har hatt min nå i tre år snart med Celtic tuning og over 400NM, funker bra.

Svinghjulet svakhet på Mondeo? Gjelder dette manuell, automat eller begge? Jeg solgte nettopp en 2006 Passat 2.0TDI 140HK DSG hvor jeg fikk beskjed om at svinghjulet måtte byttes...

Fortell mer!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
roddis
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Chip / datatrimming?   1/9/2014, 22:29

Vet ikke så mye egentlig. Men sies på utenlandske forum at de har en svakhet. Det sa og de som lagde tuning programmet til bilen, de pleier å legge inn en mer skånsom tuning på disse. Når det er sagt så er det sjelden jeg har hørt at noen må bytte svinghjul på Mondeo. Det er mye mer vanlig på Vag biler.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Riise

Antall Innlegg : 19
Registration date : 13.05.2014

PosteTema: Re: Chip / datatrimming?   7/9/2014, 20:32

Min far hadde både en Passat 1.9TDI og en Touran 1.9TDI og begge måtte bytte svinghjul, heldigvis innenfor garantien, men ja - en svakhet.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sven
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 196
Registration date : 20.12.2009

PosteTema: Re: Chip / datatrimming?   3/10/2014, 23:57

Riise skrev:
Noen som har forsøkt Autopower sin CTC-løsning?

Har 1.8tdci 125hk og er eneste alternativ siden BSR ikke tilbyr noe til denne varianten.

Jepp, forsøkte den i går på min 2009 2.0 TDCI med 140HK automat. Skal i teorien økes til 170hk og 380nm. Jeg ble ganske skuffa ved første pådrag med tunet software da jeg ikke merket noe forskjell i det hele tatt. Jeg mener selv at jeg er ganske følsom for endringer generelt, men jeg greide ikke kjenne noe forskjell. Jeg gav det ganske mange forsøk og tok en liten akselerasjonstest mellom to punkter (opp til ca 130km/t), men resultatet var bortimot identisk med original og tunet software.

Systemet er genialt enkelt å bruke, men for meg var det ikke verd det når jeg ikke merker forskjell, så min boks går tilbake med posten på angrefrist i dag. Jeg ser mange som er fornøyd basert på tilbakemeldinger på websiden deres, så det er jo flott. Det kan være jeg var litt uheldig, jeg vet ikke.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
gøranmj

Antall Innlegg : 4
Registration date : 13.10.2014

PosteTema: Re: Chip / datatrimming?   13/10/2014, 22:19

Superfornøyd m bluefin til min mondeo 2.0 116 hk 2009 mod👍
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Chip / datatrimming?   

Til Toppen Go down