Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Bi-xenon

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
kikker
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 199
Registration date : 02.09.2007

PosteTema: Bi-xenon   7/11/2007, 08:36

Har lurt litt på åssen disse Bi-xenon lysene fungerer.
Har det seg sånn at nær og fjernlys lyser samtidig, eller er det en kombinasjon av xenon nærlys og halogen fjernlys.
Var en tur i Tr.heim og kjørte sammen med Dallas hvor vi snakket om det, tror ikke vi ble klokere. (Takk for turen.. Very Happy )

Xenonlysene bruker noen sekunder til å varme seg opp til full effekt, det vil si at bruk av fjernlys vil jo ha en forsinkelse, med mindre man sitter og slår dem av og på innen ett vist tidsrom så de holder seg varme.

Noen som har noe kunnskap om disse lysene..?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Dallas
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 153

PosteTema: Re: Bi-xenon   7/11/2007, 12:46

kikker skrev:
Har det seg sånn at nær og fjernlys lyser samtidig, eller er det en kombinasjon av xenon nærlys og halogen fjernlys.
Var en tur i Tr.heim og kjørte sammen med Dallas hvor vi snakket om det, tror ikke vi ble klokere. (Takk for turen.. Very Happy )

Xenonlysene bruker noen sekunder til å varme seg opp til full effekt, det vil si at bruk av fjernlys vil jo ha en forsinkelse, med mindre man sitter og slår dem av og på innen ett vist tidsrom så de holder seg varme.

Takk for turen selv kikker!
Var kjekt med å treffes "real" med en som har like eller større interesse for nye Mondeo som meg Very Happy
Kikker viste meg også noen finesser med bilen som jeg ikke til da hadde satt meg inn i som feks. autovinduheiser samt at det finnes en knapp på bakluka for at man også kan låse bilen derfra. (jeg trodde man bare kunne åpne bakluka med keyless..)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jora
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 118

PosteTema: Re: Bi-xenon   7/11/2007, 17:32

kikker skrev:

Ikke mye kunnskap, men litt erfaring.. Jeg hadde bixenon på min forrige bil, men klarte å IKKE ta det med på Mondeon.. noe måtte jeg kutte på lista.. Anyways; Det virket slik at begge lyser ja, når du slår på fjernlysa, og da SER du det skal jeg love! Nå kjører jeg stort sett på godt opplyste veier, så jeg overlever med vanlig lys, men det er stunder da savnet av xenon-lysene er der! De er sinnsykt gode, og sprer fantastisk ut til sidene også.. lyser like godt langt ute i skauen som på veien.. grøftelysa drukner og er unødvendige.. -og sammen med fjernlyset er det nesten som om det er blitt dag foran deg. Cool
Til de som lurer -ikke gjør det -gå for xenon!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kikker
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 199

PosteTema: Re: Bi-xenon   7/11/2007, 18:15

Very Happy Very Happy ..Dallas...Det er vel bare min nysgjerrighet og forbannet lang ventetid, som slår ut i hele denne håpløse Mondeosuppa. Er vel rimelig utlært når bilen er i hus.. Shocked

Ang. Bi-xenon, så kom jeg meg selv i forkjøpet.

Har vært på messe hvor jeg har blitt opplært i Xenon lys.

Bi-Xenon er når nær og fjernlys går på samme pære. Pæren lyser maks. hele tiden. Dette reguleres av en klaff/gardin som lukker opp når fjernlyset skal aktiveres, samt den går tilbake og skjermer lyset når nærlyset er i drift.
I tillegg er der en halogenpære for lyshornet og en for parklys. Når det gjelder de statiske hjørnelysene husker jeg ikke hva som var hva, men de lyste skikkelig opp.. king

Etter det jeg forsto, er vanlig Xenon, halogen på fjernlysene og Xenon på nærlysene.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jora
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 118

PosteTema: Re: Bi-xenon   8/11/2007, 08:14

kikker skrev:

Etter det jeg forsto, er vanlig Xenon, halogen på fjernlysene og Xenon på nærlysene.

Det er visst riktig, ja! -jeg blanda begrepene, sorry.. Embarassed hvertfall er mine erfaringer slik jeg beskrev det Cool
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Heggis

Antall Innlegg : 30
Registration date : 13.12.2007

PosteTema: Re: Bi-xenon   13/12/2007, 21:53

Etter å ha lest denne diskusjonen ringte jeg og la de til bestillingen min (fra nov 07). Jeg kjører mye på mørke landeveier og det betyr litt sikkerhet å ha gode lys.
Dyrt, ja, men jeg fikk 1500,- rabatt samt at jeg har tenkt å ta bort hengerfestet også. Har nesten aldri brukt den jeg har på min Mondeo -96.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Bi-xenon   2/1/2008, 23:04

Dette er første gang jeg har hatt xenon på fjernlysene, så jeg var veldig spent på effekten. Og effekten uteble ikke.

Vanvittig klart og langsynt...det eneste som ble problemer var store informasjonsskilt langs veien som flashet tilbake igjen, så jeg var nødt til å blende ned.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Bi-xenon   

Til Toppen Go down

Bi-xenon
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» xenon kit h1 og h7 6000k
» h7 xenon kit