Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

MK3 Mister spenning

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
t-kss

Antall Innlegg : 1
Registration date : 28.01.2014

PosteTema: MK3 Mister spenning   28/1/2014, 01:12

Hei

Har en 2006mod 2.0 tdci 115hk

Har et problem med at den "mister" spenninga. Ved start forekommer det at jeg mister spenninga. Merkes ved at alle visere på instrumentene tar seg en runde irund og startmotor ikke slår inn men bare "hakker", Tripteller og kjørecomputer nuller seg ut og ellers normale symtomer på lav spenning. Når dette har skjedd har jeg sjekket batteriet, det har alltid vert spenning på over 12V. Har brukt å sette på ladding i 30 min, da er problemet borte for en stund..

Er det noe fasit på dette ? Relle ? Jording ? osv... ?

Har hatt problem med at den villkårlig har gått i nødmodus, både rett etter oppstart og ved pådrag / momentøkning, leste av feilkoder på verksted det var en generell turbofeil sa dei.. Jeg har tatt av å rengjort EGR ventilen, da forsvant dette problemet og den drar bedre nå en da jeg kjøpte den for 4 år siden. Var også inne på bruktbil garantisjekk ang dette, da jeg syntest den røyk unaturlig mye svart, denne bilen skal ryke litt fikk jeg til svar da.. Det var en feil vestlandske Auto ikke fant, eller ikke ville finne, dei ville at jeg skulle skifte turboen..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: MK3 Mister spenning   30/1/2014, 17:59

Den første feilen du nevner ville jeg absolutt påstått at var relatert til et dårlig batteri selv om du måler ut over 12v på det. Tror nok det har fått seg en knekk og ikke klarer å levere skikkelig.

Når det gjelder egr ventilen anbefaler jeg skikkelig rengjøring av både egr og innsugs manifold. Når du monterer dette sammen igjen ligger du inn en "blindings plate" på egr så den ikke tar inn så mye eksos i retur. Et 4-5mm hull er ok.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil

MK3 Mister spenning
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Tips om 6V AC regulator
» Tilbud på Miele vaskemaskin - feil spenning