Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Foringer bak til Mk3 stv

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Caprinut

Antall Innlegg : 2
Registration date : 10.11.2013

PosteTema: Foringer bak til Mk3 stv   25/1/2014, 16:22

Jeg har et tips å komme med ang foringer bak..

Mondeo har alltid hatt litt dårlige foringer og til bak på Mk3 så får du ikke kjøpt løse foringer til nedre bærarm eller øvre og nedre linker.
Derimot får du kjøpt foringer til den langsgående bærearmen som navet sitter i.
Men ligger ikke på delefilmen deres så de fleste vet ikke at man kan kjøpe løse foringer.

Ebay er løsningen om man ønsker nye gummiforinger, men disse går jo like fort istykker som orginale foringer.

Nye deler hos Ford er dyre, og enda værre hos Mekonomen og Meca..

Ford skal ha 900 og noe for øvre linker, 700 og noe for nedre, langsgående bærearm som navet sitter på i enden koster litt over og litt under 2000kr alt etter hvilken side du skal ha.
Bærearm koster vel over 800kr stk for bak og foran er det vel nesten 2000 for stykk.

Hva om man ønsker noe bedre??
Som i poly foringer..

Dette har jeg spurt meg selv ofte og har søkt nettet opp og ned i mente, har sikkert brukt en uke til sammen siste år for å finne noe.
Har nemlig sett meg lei på foringer som går hele tiden, bærearmene bak er 2 år gamle som jeg måtte bytte ved forrige eu kontrol, en av foringene er helt kaputt og lager noen fæle skrmlelyder under kjøring.
Bærearmene foran er henholdsvis 1 og 2 år gamle og de bakre foringene som er oljefylte er også helt ødelagt og klukker når man kjører langs veien og bilen føles som en sviske og man må konstant sitte å ratte..

Så har altså søkt mye på dette og her om dagen fant jeg ut at Jaguar X Series er basert på Mondeo Mk3 og hjulopphenget bak så og si likt til Mondeo stv.
Med dette i mente søkte jeg etter poly foringer uten særlig hell, helt til jeg kom over en link på et Jaguar forum.

I Polen sitter det nemlig en person å lager poly foringer nettopp til X Series.

Jeg vet at øvere linker og bærearm nede er likt som Mondeo, samt langsgående bærearm.
Fyren holder til på Facebook under navnet Poliurethane Bushes.

For innvendige foringer til bærearmen (den fjæra sitter i) så koster poly £24.99 for begge sider.
Øvre link (den som er bøyd som en hestesko) koster det £34.99 og må ganges med 4 så du får til både øvre og nedre.
Han har også foringer til den langsgående bærearmen (navet sitter i enden og andre delen går til under baksetet) til der bærearmen den koster 22 punder pr stk så du må ha 2.
Han har også den foringen som sitter under baksetet ved siden av tanken til 26 pund pr stk, også denne må du ha 2 av.
Foring til nede på demper har han også...

Til foran anbefaler jeg Powerflex sin yellow eller black series.

Hilsen en som er lei orginale dritt foringer

Litt bilder

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
JonV

Antall Innlegg : 9
Registration date : 22.12.2010

PosteTema: Re: Foringer bak til Mk3 stv   27/9/2014, 23:21

Nice har du varenr og nettadresse.

Vil anta bilen ble ganske tight og fin etter oppgraderingen...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil

Foringer bak til Mk3 stv
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1