Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Ujevn gange på 98mod diesel

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
gizzmo

Antall Innlegg : 6
Registration date : 06.12.2013

PosteTema: Ujevn gange på 98mod diesel   9/1/2014, 18:41

Jeg har ett lite problem med min 98 mod 1.8 TD som jeg er sikker på at noen av dere som har vært borti.

Ved jevnt gasspådrag...la oss si i 60 km/t så er det akuratt som om motoren av og til mister en del av kraften sin og dette kommer og går hele tiden i noen få sekunder. Det spiller egentlig ikke noe om jeg kjører i 30 eller 100 så lenge gasspådraget er helt stabilt. Men det pleier og komme etter at motoren er varm. Men i perioder så oppfører motoren seg helt fint også.....

Noe som jeg også synes er merkelig er at vifta starter selv om motoren er kald. Den starter noen minutter etter at motoren er startet på morgenen.

Jeg har prøvd og lese meg frem til lignende tråder om samme problem på andre dieselbiler, men finner liksom ikke helt feilen. Jeg hadde også litt napping "fusk" men dette ble en del bedre med og bytte luftmengdemåleren...men det kan bare være innbildning også.  

Er det noen "vanlige" feil som er enkelt og finne ut av og enkelt og lete etter, eller kan dette komme av dieselpumpa ?

Jeg merker også at noen ganger når jeg gir på litt så er det som om motoren holder igjen litt før den akslererer. Dette kan sikkert være 2 eller 3 separate feil, men det er den ujevne gangen som er mest iritabel og ha.

Takker masse for alle tips og råd.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: Ujevn gange på 98mod diesel   10/1/2014, 06:07

Dieselfilteret som bør byttes, Sliten turbo??
Dieselfilteret er nå en billig ting å prøve.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil

Ujevn gange på 98mod diesel
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Treng et diesel panser fra en Ascona B..nån som har??.
» Bygge om K2500 pickup fra diesel til bensin
» Påvise vann i diesel
» hvilken diesel motor burde man velge.. i en Volvo 240
» Dynamo til Saab 9-5 1999mod.