Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Dør kan ikke lukkes

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
krispo
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 115
Registration date : 25.09.2007

PosteTema: Dør kan ikke lukkes   8/12/2013, 09:27

Begge dørene foran kan ikke lukkes igjen før det har gått omkring 20 minutt etter at bilen er startet. Bakdørene virker fint. Noen ganger går døren i lås og kan ikke åpnes innenfra, og vinduene fryser også. Må da gå ut bak.Tror det er noe elektronisk som  ikke tåler nordnorsk vinter med mildvær og frost annenhver dag. Ganske irriterende og tror jeg må på verksted i morgen. Noen som har samme problem?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Dør kan ikke lukkes   8/12/2013, 21:32

Masse med denne møkkabilen som ikkje tåler norsk vinter på noken måte, enten du er i nord eller sør. Katastrofe på 4 hjul er ikkje ein gang forbokstaven. Det blir ALDRI meir Ford her i alle fall...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 649
Registration date : 26.02.2008

PosteTema: Re: Dør kan ikke lukkes   8/12/2013, 22:23

Hadde min i 3år uten noe tull.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
magnusalex

Antall Innlegg : 47
Registration date : 05.07.2013

PosteTema: Re: Dør kan ikke lukkes   8/12/2013, 23:25

Jeg hadde/har ingen problemer med å få døren til å lukkes, men jeg har hatt litt trøbbel med at jeg ikke har fått de opp ved å bruke håndtaket fra innsiden.

Når det var mildvær tok jeg en kompressor og blåste inn i låsekassa for å evt. få ut vann/fukt som kunne ha samlet seg der (som igjen kunne fryst til), og sprutet med litt smøring for å evt. drive bort de siste restene. Det ble bedre, men ikke helt bra.

Videre tenkte jeg at det kunne være wiren mellom håndtaket og låsekassa som hadde fått et snev av fukt i seg, men jeg har tatt av dørtrekket en dag det var kaldt for å kontrollere - og det ser ut til at den er ok, så jeg tror problemet er rent mekanisk - og basert rundt fukt i låsekassa.

Si ifra om du finner noen løsning på det, eller evt. hva verkstedet gjør!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Dør kan ikke lukkes   8/12/2013, 23:56

Om det hadde vore wiren som var frosen fast, då skulle vel handtaket innvendig vere bom fast vel, når det ikkje får drage med seg wiren. Same om det var låskassa som var frosa, så vil ikkje wiren klare å drage med seg delen den er kopla til i låsekassa, og igjen burde handtaket vere bom fast....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
magnusalex

PosteTema: Re: Dør kan ikke lukkes   9/12/2013, 00:01

Det høres logisk ut, det. Håndtaket går helt ut som normalt. Men det hjalp allikevel mye bare ved å blåse ut evt. fuktighet og smøre opp.

Og den fungerer jo helt som normalt så fort bilen tiner, eller man blåser litt på låsekassa med varm luft. Så jeg er ganske overbevist om at problemet ligger der...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Dør kan ikke lukkes   9/12/2013, 11:19

Titanium x 2009 skrev:
Hadde min i 3 år uten noe tull.
Ja, finnes tydeligvis mandagsbiler, men har hatt to nye MK4 i tre år hver, med veldig lite problemer. Kun byttet et speil på den ene, og ryggekamera og Webasto på den andre. Kjapt fikset på garant uten spørsmål. Veldig fornøyd.Very Happy 
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
krispo
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Dør kan ikke lukkes   9/12/2013, 20:41

De hadde vært borti dette før på Ford-verkstedet, men de sa at sanssynligvis er fryste låsemekanismer. Men jeg finner dette lite trolig da begge for-dører har samme problem samtidig. Men jeg har fått en time neste mandag på verkstedet for å ordne feilen. Skal også fikse webastoen som ikke virker.
Men må jo si at jeg er veldig fornøyd med bilen etter 4,5 år og 110000 km. Har hatt startproblemer pga dårlig batteri, men byttet batteri og har ikke hatt problemer etterpå.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
magnusalex

PosteTema: Re: Dør kan ikke lukkes   9/12/2013, 20:48

Oppdater her om du får vite hva de har gjort, da Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
krispo
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Dør kan ikke lukkes   16/12/2013, 16:42

Da har bilen vært på verksted. Dørpanelene ble fjernet for å komme til låskassen, denne ble smurt på begge fordører. Forsto det slik at dette var fast prosedyre, og tydeligvis et kjent problem. Det er dørlåsene som fryser. Jeg krevde å få dette som en reklamassjonssak, men dette gjelder kun under 100000km, min har gått 105000km. Men de skulle sende inn saken til Ford så får vi se. Regningen kom på 3700,-, men slapp å betale noe nå.

EDIT:
Fikk telefon fra Fordforhandleren i dag. Fikk IKKE dette som reklamasjon pga kmstanden. Men fikk avslag på 1000,- kr. Sure penger uansett for noe som absolutt burde fungere etter 4,5 år.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Petter52

Antall Innlegg : 9
Registration date : 12.11.2012

PosteTema: Re: Dør kan ikke lukkes   18/1/2014, 22:34

Hei, jeg har fått samme problem. Førerdøren kan ikke lukkes. Det har skjedd nå som det ble kaldt i Oslo, så regner med at noe har fryst.

Har tatt bilde av låsen på førerdøren, så kan dere se hva som er feil:

Har også tatt bilde av passasjerdøren, som lukker som den skal. Her kan dere se låsen er åpen.

Jeg har en Mondeo 2008 modell. Ringte verkstedet som sa at dette var en kjent feil både på min modell og splitter nye modeller. Han sa de ikke kunne reparere feilen, så jeg kunne like godt sette den i garasje og la bilen tine.

Synes det er merkelig at man kan selge biler i Norge som ikke tåler 5 minus.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Dør kan ikke lukkes   18/1/2014, 23:44

Vel, det er ingenting ved denne jævla møkkabilen som tåler norsk vinter. For dårlig batteri / dynamo, så over tid sluttar motor/kupevarmaren å fungere til tider. Spylesystemet "frys", eller spylemotoren fungerar ikkje ved berre få minus, sjølv med spylevæske som tåler -20. Diverse elektronikk går bananas. Dørlåsar "frys", dører frys fast i bilen, hjelp ikkje kva faen du smører pakningar med når det er gummilister med semskaskinnaktig overflate som samlar vatn eller lar vatn trekke inn under gummilista. Foringar / demping som raklar og klakkar værre enn eit uveir til kaldare det blir. Kunne skrive ei heil bok om alt som er feil og feilkonstruert med denne bilen.....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: Dør kan ikke lukkes   20/1/2014, 20:28

Glad min 2008 fungerte 200000km med bare 1 knekt seteramme og utslitte foringer på bærearmer bak da. Var superfornøyd. Og fikk alt på garanti. (Bærearmer på 50/50.)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Carnivore
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 394
Registration date : 18.11.2007

PosteTema: Re: Dør kan ikke lukkes   21/1/2014, 15:46

Har samme problem som Petter52 med forskjellige dører samt at førerdøra ikke kan åpnes fra innsiden. Jeg har skrevet om det for et par år siden...
Og alt dette ved kun -3 grader ute. Har hatt samme problem i vintermånedene i 6 år. Og, vintrene er lange i Norge.
Jeg vet i hvert fall hvilken bil jeg ikke kommer til å kjøpe neste gang.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 649
Registration date : 26.02.2008

PosteTema: Re: Dør kan ikke lukkes   21/1/2014, 17:07

Hadde bare verkstedene gjort det de skulle når kunden klaget på dette hadde dere sluppet mye av problemene. Kom melding / fiks på dette første vinteren mondeo kom. Har ikke hatt problemer i ettertid på biler dette har blitt utført på.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: Dør kan ikke lukkes   23/1/2014, 10:28

Igjen henger det tydeligvis på servicefolkene på merkeverkstedene....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
roddis
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 135
Registration date : 29.03.2008

PosteTema: Re: Dør kan ikke lukkes   23/1/2014, 18:23

Jeg hadde og mye problemer med dørene i fjor. De to første gangene de så på det var det bare noe halvt. Siste gangen jeg klaget på det demonterte de dørtrekk og tok alt ordentlig inni der. Har ikke hatt problemer etter det.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Dør kan ikke lukkes   Today at 01:51

Til Toppen Go down

Dør kan ikke lukkes
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Problem med a6, vil ikke start, mulig rele ?
» 1984 Suzuki FZ50, "tar ikke gassen"..
» VW Polo 82 går ikke uten chock
» Forumnavnet "Ikke Bike"?
» Golf 1 GTI 79