Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Hvor bør jeg sjekke en MK2 1998mod stv for rust ?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
gizzmo

Antall Innlegg : 6
Registration date : 06.12.2013

PosteTema: Hvor bør jeg sjekke en MK2 1998mod stv for rust ?    6/12/2013, 17:37

Jeg kjøper meg en Mondeo 98mod stv TD i morgen, men hvor bør jeg sjekke bilen for rust ?

Er det noen steder jeg nesten garrantert finner rust på disse bilene eller er de fleste ok ?

Jeg tenker da først og fremst på gjennomrusting....ikke bobler i lakken og slike baggateller Very Happy 

Og er det noe annet jeg bør vite om disse modellene som det vanligvis er feil på ? Har litt peiling på bil fra før, men alle merker og modeller har sine ting som man bør passe på, og denne utgaven mondeo har jeg ikke hatt tidligere....kun mk1 og da med bensin motor.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 649
Registration date : 26.02.2008

PosteTema: Re: Hvor bør jeg sjekke en MK2 1998mod stv for rust ?    6/12/2013, 19:40

Kanaler og hjulbuer.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
gizzmo

PosteTema: Re: Hvor bør jeg sjekke en MK2 1998mod stv for rust ?    7/12/2013, 18:53

Supert Smile Har hentet med meg bilen nå så jeg fikk sett litt nærmere på den på bukken. Ser faktisk ikke så ille ut utenom noe på bakre del av kanalene. Det er jo pice of cake og fjærne. Hadde vært mer skeptisk og begynne på bæringer "selv om kanalene sikkert også er en del av bæringen". Jeg hadde en stor sveisejobb på en Sierra stv for en del år tilbake, men det holdt jaggu lenge også.

Takker for svar ivertfall Smile Får vel kose meg litt med denna bilen fremover da den skal inn på eu om ca 4 måneder. Er det også noe sted her på forumet jeg kan finne informasjon om bytting av regreim på en TD ? Har lite erfaring med Diesel, og lurer hovedsakling på om dieselpumpa må merkes før man tar bort den gamle reima. Det er vel den som fungerer som fordeler og timingen på den er vel ganske vesentlig ville jeg tro ?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 649
Registration date : 26.02.2008

PosteTema: Re: Hvor bør jeg sjekke en MK2 1998mod stv for rust ?    8/12/2013, 18:51

Både veiv, pumpe og kam må låses med spesial verktøy.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
gizzmo

PosteTema: Re: Hvor bør jeg sjekke en MK2 1998mod stv for rust ?    15/12/2013, 08:29

Såpass ja. Skal veiv, pumpe og kam låses sammen så jeg kan lage meg ett verktøy selv til den jobben eller ett stag til hver av komponentene ?

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Hvor bør jeg sjekke en MK2 1998mod stv for rust ?    Today at 23:10

Til Toppen Go down

Hvor bør jeg sjekke en MK2 1998mod stv for rust ?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Oljetrykk
» vw boble motor
» dvs selges : Momo ratt, subkasse, osv.
» Vurdereing av "ny" motor ?
» 17-18" felger, 4x114,3