Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Ettermontering av bluetooth

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
1976kjell

Antall Innlegg : 18
Registration date : 15.07.2013

PosteTema: Ettermontering av bluetooth   15/11/2013, 20:18

Som jeg har forstått er det mulig å ettermontere bluetooth på en mondeo som ikke har det. Er i ferd med å kjøpe en Titanium S med converse+, men uten bluetooth.

Er det noe jeg bør vite om dette? Vanskelig/lett å montere?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
eppen
Person som spiser Mondeo til frokost
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 224
Registration date : 11.09.2007

PosteTema: Re: Ettermontering av bluetooth   15/11/2013, 20:36

Bytt anlegget med navi, så får du det. Billigere, garantert. Sjekk www.eonon.com
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Galaxis
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 138
Registration date : 03.08.2008

PosteTema: Re: Ettermontering av bluetooth   16/11/2013, 09:23

Har du ikke Bluetooth fra før trenger du en bluetooth modul med delenummer 8M5T - 19G488, har en slik liggende om du er interessert...
Den er veldig enkel å montere, ta ut selve hanskerommet så monteres den innenfor der, regner med pluggen sitter der. Sjekk at du har mikrofon montert ved sladrespeil.
Men er du sikker på at det ikke er bluetooth slik at du kan koble telefon til bilen, trodde ikke de ble levert uten?

Galaxis
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
1976kjell

PosteTema: Re: Ettermontering av bluetooth   16/11/2013, 10:40

Ja. Blinkehendelen er uten brytere for telefon/voice controll. Har en Titanium X som jeg skal selge som har bluetooth. Vurderer å bytte om på bilene slik at den jeg skal kjøpe får bluetooth. Eller jeg kan kjøpe en ny modul, f.eks fra deg Galaxis. Hvis jeg velger det siste alternativet behøver jeg en ny blink hendel med telefonbrytere på og det er vel heller ikke umulig å få tak i
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
1976kjell

PosteTema: Re: Ettermontering av bluetooth   18/11/2013, 13:22

Ble uansett ikke noe kjøp av den bilen bl.a pga av at den ikke hadde bluetooth. Tross alt en ganske dyr bil
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
BeerBringer
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 79
Registration date : 26.07.2011

PosteTema: Re: Ettermontering av bluetooth   18/11/2013, 20:36

Dumt det ikke blei bil på deg.

Men, uansett, blinkhendelen er ikke et "must" for bluetooth, jeg kjørte lenge uten etter å ha ettermontert bluetooth på min, kjøpte den ikke før det dukket opp et greit tilbud fra en høgger.
Det er kun voicecontroll funksjonen du mister ved å ikke ha knappene, og den suger uansett så mye at det var ikke no savn.
På min bil var det ikke ledningsnett heller til bluetooth, så her ble løsningen et retfrofit ledningsnett til en Focus to og en halv, plugg and play, gjort på under en time inklusive å trekke opp ledninger til mikrofonen i taket.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Roar2

Antall Innlegg : 33
Registration date : 03.04.2013

PosteTema: Re: Ettermontering av bluetooth   22/12/2013, 21:14

1976kjell skrev:
Ja. Blinkehendelen er uten brytere for telefon/voice controll. Har en Titanium X som jeg skal selge som har bluetooth. Vurderer å bytte om på bilene slik at den jeg skal kjøpe får bluetooth. Eller jeg kan kjøpe en ny modul, f.eks fra deg Galaxis. Hvis jeg velger det siste alternativet behøver jeg en ny blink hendel med telefonbrytere på og det er vel heller ikke umulig å få tak i

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Roar2

Antall Innlegg : 33
Registration date : 03.04.2013

PosteTema: Re: Ettermontering av bluetooth   22/12/2013, 21:16

Galaxis skrev:
Har du ikke Bluetooth fra før trenger du en bluetooth modul med delenummer 8M5T - 19G488, har en slik liggende om du er interessert...
Den er veldig enkel å montere, ta ut selve hanskerommet så monteres den innenfor der, regner med pluggen sitter der. Sjekk at du har mikrofon montert ved sladrespeil.
Men er du sikker på at det ikke er bluetooth slik at du kan koble telefon til bilen, trodde ikke de ble levert uten?

Galaxis

Jo de blir levert uten dessverre, det må krysses av når du bestiller bilen, jeg har en 2010 2.0 tdci GhiaX og den har heller ikke modulen innstallert.
Men om du har den modulen liggende ennå så si meg hva du skal ha for den.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Ettermontering av bluetooth   Today at 04:02

Til Toppen Go down

Ettermontering av bluetooth
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Sikkerhetsseler i baksetet
» 2006 Landcruiser :D