Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

bakbremser

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Londo

Antall Innlegg : 9
Registration date : 28.10.2013

PosteTema: bakbremser   28/10/2013, 20:30

Hei. Gikk for få uker siden til anskaffelse av en 2010 Mondeo titanium S. Min første mondeo, og veldig godt fornøyd så langt Very Happy  Jeg la om til vinterhjul på lørdag, og oppdaget at bremseklossene bak var slitt veldig forskjellig. VB helt utslitt,og HB ca halve belegget igjen. Foran var klossene veldig bra.
Er det noen som har en formening om hvorfor klossene er slitt så foskjellig? Bilen har gått 144000 km.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: bakbremser   28/10/2013, 22:17

Ville byttet klosser og samtidig moet opp stemplene. Mener disse måtte skrues tilbake. Verktøy til dette kjøpes alle steder inklusive biltema.
Vil tro at stempelet på den ene kalipperen går litt tregere enn det andre om det da ikke har lagt seg noe mellom skive og klosse på HB.
Å skifte klossete er veldig enkelt.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Londo

PosteTema: Re: bakbremser   28/10/2013, 22:53

Jeg bestilte time på Bilia for skifte av klosser jeg. Kunne vel kanskje greid det selv, men bilen skal ha sin første EU kontroll i jan og tar da med det i samme slengen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: bakbremser   29/10/2013, 21:19

Ok. Men siden du ikke tar det selv ville jeg også spesifikt bedt de om å Moe stemplene og ta en skikkelig "overhaling".
Ford Kverneland i Bergen har ALDRI rørt bremsekalipperne mine på noen som helst servicer selv om de sier de gjør det.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Londo

PosteTema: Re: bakbremser   6/11/2013, 18:21

Har akkurat hentet bilen etter å fått skiftet bremseklosser bak hos Bilia. Det kommer nå litt "romling" fra bakbremsene under bremsing Shocked 
Ble litt skeptisk, men kan det være at klossene bruker litt tid på å tilpasse seg skivene?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: bakbremser   6/11/2013, 22:03

Ville gidd det litt tid til å slite seg til hverandre. Så får du bare se til våren om de har gjort god nok jobb med å få alt til å gli skikkelig i kalipperen. Da skal begge bakbremsene i allefall slites likt.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Londo

PosteTema: Re: bakbremser   6/11/2013, 22:47

Ja, jeg får håpe slitasjen blir likt. Er litt skeptisk til denne "romle" lyden. Tok en tur nå i kveld og brukte bremsene en del. På hastigheter over 60 km/t er den ganske kraftig. Behøver ikke trykke hardt på pedalen heller.
Hmm, får vel kanskje avvente litt og se om det går seg til.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: bakbremser   

Til Toppen Go down

bakbremser
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Golf mk1... motorbilder :)