Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

ABS og ESP fungerer ikke, ingen lamper lyser, MK3

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
SuperSaxy

Antall Innlegg : 3
Registration date : 14.09.2013

PosteTema: ABS og ESP fungerer ikke, ingen lamper lyser, MK3   14/9/2013, 21:16

Hei, vasket Mondeo'en i dag. Vasket med høyttrykk, også mot hjulene. Kjørte litt i sta, dro i gang spant veldig lett. Når jeg skulle bremse, bunnet jeg bremsepedalen, det gikk noen meter, også fikk den trykk og bremset. Det bremset ikke noe godt, når den først tok tak heller. Jeg gjorde det samme igjen, spant like lett uten at ESP-lampen begynte å lyse (spant ganske langt). Bremsene fungerte, men jeg kunne ikke kjenne at ABS tok tak.
Prøvde et par ganger til, med samme resultat. Det kan hende at det ikke var noe trykk i bremsevesken første gangen, da dette skjedde like etter at bilen var startet. Men det var litt rart at ABS og ESP ikke fungerer, og varsellampene fungerer heller ikke. Jeg lurer på om dette kanskje kan ha noe med en sensor, ved hjulet eller noe sånt. Jeg spylte jo felgene med høyttrykk, ganske lenge da det var mye bremsestøv på de.

Noen som har vært borti samme problem?

Mvh,
SuperSaxy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: ABS og ESP fungerer ikke, ingen lamper lyser, MK3   14/9/2013, 23:01

Bør tåle høytrykksvasker. Antispinn kan fuske om begge forhjul slipper akkurat like lett og like mye. Har et hjul litt bedre tak bør antispinn slå inn. Ville prøvd noen ganger å få bilen opp mot 3sifret på spedometer og kline inn bremsene (uten å låse hjulene om abs fusker). Ka de få jobbe seg skikkelig varm meg god motstand. Se om det går seg til. Etter dette ville jeg prøvd å koble av batteri og la bilen stå strømløs over natten.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
SuperSaxy

PosteTema: Re: ABS og ESP fungerer ikke, ingen lamper lyser, MK3   14/9/2013, 23:21

Okei, takk for svar Smile
Får se om jeg kan få til noe slikt i morgen.
Kan koble vekk batteriet nå da, har det noe hensikt før jeg får prøvd bremsene?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: ABS og ESP fungerer ikke, ingen lamper lyser, MK3   15/9/2013, 10:25

Det gjør ingenting å koble fra før testing.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
SuperSaxy

PosteTema: Re: ABS og ESP fungerer ikke, ingen lamper lyser, MK3   15/9/2013, 14:01

Fikk testet litt i dag, og kan med glede meddele at Mondeoen nå er friskmeldt. Tok bare litt tid, før antispinn kicket inn.
Regner med at ABS fungerer, men har ikke fått testet. Vandt med en 04 Yaris, der ABS slår inn, bare man ser på pedalene.

Takker for hjelpen Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Manisk

Antall Innlegg : 4
Registration date : 24.05.2016

PosteTema: Re: ABS og ESP fungerer ikke, ingen lamper lyser, MK3   19/7/2016, 20:53

Hei. Det har skjedd to tre ganger nå at antiskrens lapa har skrud seg på av seg selv og det på sommerføre(har ikke spinni). Kjente at det lugga litt i bilen da den gikk på. Noen som vet hva det kommer av. Det skader ikke å ta strømmen slvfølgelig.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: ABS og ESP fungerer ikke, ingen lamper lyser, MK3   

Til Toppen Go down

ABS og ESP fungerer ikke, ingen lamper lyser, MK3
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» NULL lyd fra subwoofer
» Byttet luftfilter på audi- ESP lampen lyser etter start
» Automat choke på Daelim 50Scooter
» Problem med a6, vil ikke start, mulig rele ?
» 1984 Suzuki FZ50, "tar ikke gassen"..