Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Har hatt Mondeo -09 på service i Sverige, juli 2013

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
lammis

Antall Innlegg : 25
Registration date : 29.04.2010

PosteTema: Har hatt Mondeo -09 på service i Sverige, juli 2013   16/7/2013, 18:28

Har akkurat kommet hjem fra ferie i Uddevalla, og tok full service på bilen mens jeg var der nede. Min erfaring med det er utelukkende positiv. Jeg hadde carcam i frontruta m/ lyd, så jeg så/hørte jo også det som ble gjort Wink

Måten servicen ble utført på var helt upåklagelig og etter boka på alle måter. Fant ikke noe som helst å utsette :)Dette var selvfølgelig på ett Autorisert Ford verksted i Uddevalla. Servicen ble tatt ved 58 000 km/ 4 år på min bil.

Jeg sjekket endel priser vedr denne servicen i forkant før jeg kjørte til Sverige. Prisene jeg fant er som følger:

Service på lokalt Ford verksted: 4500,-
Service i Uddevalla, Ford verksted: SEK 3100,- (NOK 2884,-)

Sjekket litt videre rundt i Sverige, og billigste var litt lenger sør i Sverige til SEK 2700,- men verkstedet så noe glulubert ut, så jeg tok heller det der jeg var. Bestilte time en uke i forveien, leverte bilen om morningen, og fikk gratis lånebil hele dagen (helt ny Ford Fiesta 2013 modell)

Jeg må også skifte bremseskiver og klosser foran (bak skiftet jeg i fjor). Der var prisene annerledes. Faktisk billigere i Norge! Så de ble importert fra Tyskland (eBay).

Priser originale bremseskiver og klosser fremme:
Norge: 3100,-
Sverige: 3500,-
Tyskland: 1100,-

Kjøpte delene via ebay.de, og avtalte at han skulle sende dem på fredag som var. Han så gjorde, og varene var i Sverige allerede på mandag. Delene ble sendt "poste restante" til Strømstad, og jeg hentet dem på postkontoret der. Så nå er det bare å få dem skiftet (gjør det selv) Smile

Så når jeg regner etter nå sånn summa summarum, så har jeg spart inn dieselutgiftene tur/ retur vestlandet-Sverige, pluss alle overnattingene på campingen (i telt) i 5 dager.

Fungerte helt fint for meg Smile

Bremser kjøpte jeg HERFRA
Verkstedet jeg var på var DETTE
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.lammis.no
magnusalex

Antall Innlegg : 47
Registration date : 05.07.2013

PosteTema: Re: Har hatt Mondeo -09 på service i Sverige, juli 2013   17/7/2013, 22:51

Definitivt billig i Sverige. Sjekket pris på bytte av Xenon pære på Mondeoen i Norge, kostet 3500 kr. I Strømstad: 1500 svenske kroner. For meg som bor 10 minutter fra grensen er det definitivt penger å spare.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
eppen
Person som spiser Mondeo til frokost
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 224
Registration date : 11.09.2007

PosteTema: Re: Har hatt Mondeo -09 på service i Sverige, juli 2013   18/7/2013, 14:18

Diy : 0.- + delen(300?)
Skifte xenonpære er ikke vanskeligere enn en vanlig, og på Mondeo er dette en meget overkommelig oppgave
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
lammis

Antall Innlegg : 25
Registration date : 29.04.2010

PosteTema: Re: Har hatt Mondeo -09 på service i Sverige, juli 2013   18/7/2013, 15:43

Skifte av både xenonpære og motstand går greit å gjøre selv på mondeo. Vær litt forsiktig når du skal lirke ut hovedlykten bare. Men husk at du har 5 års garanti på pærene! Er ikke pærene 5 år gamle, så får du utlevert nye fra Ford verkstedet. Dette gjelder også motstandene.

På mitt verksted skulle de ha 11 000,- for å bytte begge xenonpærer og motstand på min bil!! Og min bil var da 3,5 år (akkurat utgått garanti), men fikk nye pærer på 5 års garantien etter å ha lest meg litt opp. Så være obs på dine rettigheter!!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.lammis.no
Sponsored content

PosteTema: Re: Har hatt Mondeo -09 på service i Sverige, juli 2013   Today at 14:57

Til Toppen Go down

Har hatt Mondeo -09 på service i Sverige, juli 2013
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» road trip sverige
» Bakluke Ford Mondeo St. vogn 94 mod. kr 250,-
» Isracing i Sverige 2012
» elektromotor til førersete mondeo
» Israce i sverige igjen:)