Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Drivstoff "range" datt plutselig 300 km etter verkstedbesøk

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
magnusalex

Antall Innlegg : 47
Registration date : 05.07.2013

PosteTema: Drivstoff "range" datt plutselig 300 km etter verkstedbesøk   15/7/2013, 22:33

Hei,

Hadde bilen inne på Ford i dag for bytte av GPS-antenna på reklamasjon. Når jeg leverte bilen vet jeg med sikkerhet at jeg hadde ca. 850 km igjen på "range"-visningen i Convers+. Gjennomsnittlig forbruk på 7.0 til 7.1.

Hentet bilen på slutten av dagen, og range var nede i 530. Gjennomsnittlig forbruk på 8.9. (Hvordan kan det ha seg?) Tenkte at de sikkert har kjørt seg en tur for å teste at GPS fungerer igjen, men 300 km er vel litt mye for en test. Hadde ikke så mye mindre diesel igjen på tanken enn da jeg leverte den heller. Noterte ikke kilometerstand.

Men, så kommer det egentlige spørsmålet:

Jeg kjørte hjem og fyllte full tank. Da hadde jeg 777 km i range. Når jeg har fyllt full tank alle andre ganger har den vist 980-1030 km. Jeg har resatt gjennomsnittlig drivstofforbruk, den ligger nå på 7.1 igjen (pleier å ligge der). Hvorfor går ikke range høyere?

Ikke at det har så mye praktisk betydning, men det ble nå et lite irritasjonsmoment allikevel...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Erik-w

Antall Innlegg : 8
Registration date : 05.10.2012

PosteTema: Re: Drivstoff "range" datt plutselig 300 km etter verkstedbesøk   15/7/2013, 23:22

Hei

Vil tippe dette er pga de har kjørt den lite økonomisk. Gi gass selv så ser du det rangen synker og forbruket øker.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
magnusalex

PosteTema: Re: Drivstoff "range" datt plutselig 300 km etter verkstedbesøk   15/7/2013, 23:44

Ja, akkurat det skjønner jeg... Jeg lurer heller på hvordan jeg får den opp til normalen igjen. Kjørte et par-tre mil etter verkstedet, må kanskje kjøre lenger?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Drivstoff "range" datt plutselig 300 km etter verkstedbesøk   16/7/2013, 08:03

Kjør veldig rolig og økonomisk i 7-8mil så er den nok tilbake på det den var ca. Min er også slik, spes etter jeg la inn bluefin map. Trår jeg på så går mila jeg har igjen veldig fort ned. Men etter en tur/retur jobben med rolig kjøring så er den tilbake.
Til Toppen Go down
magnusalex

PosteTema: Re: Drivstoff "range" datt plutselig 300 km etter verkstedbesøk   16/7/2013, 13:18

Ålreit. Kjører en tur til Sverige, så ser jeg.

(Synes forøvrig at den burde være mer "realtime". Kapasitet (70L) / Forbruk (7 ca) * 100 gir jo 985 km.)

Jaja... Takk for svar!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Drivstoff "range" datt plutselig 300 km etter verkstedbesøk   17/7/2013, 16:15

Det er vel heller at dei har hatt bilen ståande med motoren i gang inne på verkstedet ei periode...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Drivstoff "range" datt plutselig 300 km etter verkstedbesøk   

Til Toppen Go down

Drivstoff "range" datt plutselig 300 km etter verkstedbesøk
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Vinn drivstoff for 10 000 Kr!
» Gløding
» Bilda fra Piteå 11 tell 13 juli og Skellefteå helga etter.
» Påvise vann i diesel
» Fjerning av skillevegg på varebil