Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Hjelp, trenger råd.Ujevn gange, mye eksos

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
FrankP

Antall Innlegg : 2
Registration date : 14.07.2013

PosteTema: Hjelp, trenger råd.Ujevn gange, mye eksos   14/7/2013, 11:11

Hei!
Er ny på dette forumet og trenger råd. Min Mondeo 2004 130 hk tdci skal nå på sitt fjerde verksted. Problemene startet i vinter med tungstartet motor, mye røyk og svært ujevn gange. Diagnosen ble defekt dyse, skiftet og returnert.

Bilen ble returnert til verksted da bilen var like ille. Iflg. verksted skiftet de og testet øvrige dyser, Blendet Egr ventil, kiftet IMV uten forskjell. Testet Map og dieselsystem som ligger inne på IDS, viste Ok. Testet kompresjon ved varm og kald motor, skiftet dieselfilter, omrogramert pcm.

Skiftet turbo for ca 1 mnd, siden. Bilen er bedre, men fusker fremdeles, spesielt rundt ca 2000 omdr. (70 i 4. gir.) og de siste dagene har jaggu
det kommet mer eksos, lukter svidd, kommer en "dott" med røyk noen ganger og alltid ved oppstart kald motor. Begynner å gi opp dette her, men nå har jeg brukt så mye penger på denne bilen, at det også oppleves svært surt. Sist mumlet verkstedet om å prøve å bytte luftmassemåler og jeg har sett på nettet at deffekt lamdasonde kan gi slike problemer. Jeg er ikke spesielt motorkyndig, men at dyse, turbo og annen feil oppstår samtidig synes merkelig.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
FrankP

Antall Innlegg : 2
Registration date : 14.07.2013

PosteTema: Re: Hjelp, trenger råd.Ujevn gange, mye eksos   20/7/2013, 11:02

Da kom ny diagnose fra verkstedet. Ulyd, vibrasjon fra svinghjul. Anbefales å skifte.
Nei takk, nå er det nok, bruker ikke 25000 til på dette. Selges høystbydende.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
solifer

Antall Innlegg : 29
Registration date : 02.10.2008

PosteTema: Re: Hjelp, trenger råd.Ujevn gange, mye eksos   31/7/2013, 17:36

Har hat noe lignende på min forrige mondeo, men da mer med at bilen var "ukjørbar" da den var vanskelig å sette igang for at den kvelte... mye røyk og stygg gange på motoren. Viste seg at det var svinghjul og clutch, egr ventil og luftmassemaler som gjorde den bilen frisk... Fikk alt dekket på bruktbilgaranti Smile
Er mye sånt kluss hos ford og til dels litt vanskelig for verksteder og hjelpe for mye da de ikke får det dekket fra importør. De fleste problemer vet de nok om, men kan ikke gå ut å si at har vært et problem...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Hjelp, trenger råd.Ujevn gange, mye eksos   

Til Toppen Go down

Hjelp, trenger råd.Ujevn gange, mye eksos
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Støy eksos ( noen firma nordpå som gjør dette?)
» Gammel R1 trenger TLC
» 4tr Manuell kasse til chevy selges
» eksosbandasje
» Trenger presenning/kalesje til sluffe