Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Ekstra sub i 2010 MK4 - noen som vet hvordan?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
knutivars

Antall Innlegg : 7
Registration date : 05.06.2013

PosteTema: Ekstra sub i 2010 MK4 - noen som vet hvordan?    5/6/2013, 14:22

Hei!
Jeg har en 2010model Mondeo som jeg har kjøpt brukt, så jeg vet ikke så alt for mye om detaljene rundt hva den ble kjøpt med.
..., det står en spiller i bilen med 7" touch-screen, blueTooth, NAV, stemmestyring, USB og lineIn (i hanskerommet).

Hvordan finner jeg ut hvilken head-unit jeg har?

Kunne gjerne ha tenkt meg en liten sub baki. Trenger ikke stappe inn 3 stk XLS 12" som jeg har gjort i Focusen min, men en liten 10'er for å gi litt ekstra, hadde vært fint. Finnes det noen måte jeg kan gjøre det med det orginale som står i? Pre/Lineout?
Noen guider til hvordan man åpner opp og kommer til ulike "sentrale komponenter" i den sammenheng?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.knutivars.net
Flux

Antall Innlegg : 15
Registration date : 21.02.2012

PosteTema: Re: Ekstra sub i 2010 MK4 - noen som vet hvordan?    5/6/2013, 20:54

Dette er ett helvete når det kommer til ford og gi ut info på hva man har av enhet i bilen..
Jeg sliter med dette selv da Ford selv ikke vet hvilken enhert som sitter i bilen. Ikke bare med versjon, men det er vist også en "hi" og en "low" serie på de forskjellige spillerene.
Ingen som har klart å fortelle meg om det er signal i sub ut som vist her

En jeg snakka med på Ford i mysen var usikker på om det var noe signal som var klargjordt ut. Og hvis noe skulle kobles på måtte man mest sansynlig programere om hovedenheten til å bruke den utgangen. Han sa også at Ford norge har gitt beskjed om at de ikke skal drive med stereo og lyd lengere.
Ford i ski nekter å ta ut spilleren og sjekke i frykt for at de skal ødelegge nav. enheten som koster flesk!

Endte med at jeg gjorde som det står i bunnen av artikkelen fra wikiford å splitte høytaler ledningen som går til bakhøytaleren. Det er ikke helt opptimalt signalmessig sett, men det er nok til lyd i bilen alene. Kan nok ikke stille i DB-drag for å si det sånn. Ved full giffe kutter diskanten ut og det spilles bare bass...

Har ikke giddi å ringt Ford Norge som de sa jeg måtte gjøre (synes det er unødvendig at jeg som kunde skal ringe ford norge når det er ting ikke de kan svare på Evil or Very Mad )
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Flux

Antall Innlegg : 15
Registration date : 21.02.2012

PosteTema: Re: Ekstra sub i 2010 MK4 - noen som vet hvordan?    5/6/2013, 20:58

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
knutivars

Antall Innlegg : 7
Registration date : 05.06.2013

PosteTema: Re: Ekstra sub i 2010 MK4 - noen som vet hvordan?    5/6/2013, 23:38

Urk... ja, det er ganske ubrukelig.
Lurer på å eventuellt kjøre en "plug'n'play" sak mellom koblingene bakpå..., som da kan gi litt omphf til en sub utenom.... hvis det finnes noe kompatibelt.

Det er så idiotisk at de skal begrense denne type greier.
Burde vært pre-out og 60A kurs til bagasjerommet... ;-)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.knutivars.net
costeau
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 88
Registration date : 30.11.2011

PosteTema: Re: Ekstra sub i 2010 MK4 - noen som vet hvordan?    29/7/2013, 18:50

Enig. Det finnes forsterkere med høynivåinngang, men ideellt sett anbefaler jeg å ettermontere en bedre spiller, da lydkvaliteten er langt bedre.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Ekstra sub i 2010 MK4 - noen som vet hvordan?    Today at 20:37

Til Toppen Go down

Ekstra sub i 2010 MK4 - noen som vet hvordan?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Wheels Nats Norr Umeå 2010
» Power Big Meet 2010
» Noen som prøvet dette?
» Retro felger selges
» Nokian Hakka 5 og 7. Rana billigste? NOEN FÅ DEKK IGJEN!