Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Hvem har nå fått produksjonsdato?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 

Når bestilte du, og har du fått produksjonsdato?
1. Kjøpt bil rett fra lager hos forhandler
2%
 2% [ 1 ]
2. Bestilt mai, ingen produksjonsdato
7%
 7% [ 4 ]
3. Bestilt juni, ingen produksjonsdato
19%
 19% [ 11 ]
4. Bestilt juli, ingen produksjonsdato
14%
 14% [ 8 ]
5. Bestilt aug., ingen produksjonsdato
9%
 9% [ 5 ]
6. Bestilt sept., ingen produksjonsdato
14%
 14% [ 8 ]
7. Bestilt okt., ingen produksjonsdato
7%
 7% [ 4 ]
8. Bestilt mai/juni, produksjonsdato sept.
2%
 2% [ 1 ]
9. Bestilt juli/aug., produksjonsdato sept.
3%
 3% [ 2 ]
10. Bestilt mai/juni, produksjonsdato okt.
3%
 3% [ 2 ]
11. Bestilt juli/aug., produksjonsdato okt.
3%
 3% [ 2 ]
12. Bestil sept., produksjonsdato okt.
0%
 0% [ 0 ]
13. Bestilt mai/juni, produksjonsdato nov.
10%
 10% [ 6 ]
14. Bestilt juli/aug., produksjonsdato nov.
7%
 7% [ 4 ]
15. Bestilt sept./okt.. produksjonsdato nov.
0%
 0% [ 0 ]
16. Bestilt mai/juni, produksjonsdato des.
0%
 0% [ 0 ]
17. Bestilt juli/aug., produksjonsdato des.
0%
 0% [ 0 ]
18. Bestilt sept./okt., produksjonsdato des.
0%
 0% [ 0 ]
Antall stemmer : 58

AvInnlegg
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 352
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Hvem har nå fått produksjonsdato?   25/10/2007, 20:50

20. oktober har passert, og novemberproduksjon skal være klar. Samtidig har Ford Norge nå fått 2007 kvote på 1500 + 550 + 600 + 300 = 2950 biler. Selv har jeg fortsatt ikke fått produksjonsdato. Hvordan har det gått hos dere? NB! Merk at det er hvorvidt du har produksjonsdato som er spørsmålet, ikke hvilken lovnadsdato du har fått indikert.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 308
Registration date : 15.09.2007

PosteTema: Re: Hvem har nå fått produksjonsdato?   25/10/2007, 21:08

Jeg mangler et valg der, jeg bestilte i september, men forhandler endret på en bil bestilt 22 august, så jeg skulle hatt valget: bestilt aug/sept, produksjon nov.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Hvem har nå fått produksjonsdato?   25/10/2007, 21:28

Ønsket var å ha en bestillingsmåned og en produksjonsmåned, men det ble for mange varianter. Avstemming håndterer maks 20 spørsmål. Du må derfor avgjøre hva du ville valgt dersom du måtte velge en bestemt måned. I ditt tilfelle er det nesten to muligheter, og jeg har vel egentlig ikke noen oppfatning av hva som er riktig valg. Antar at du valgte aug. som bestillingsmåned siden det var da bilen opprinnelig var bestilt, og det må være helt legitimt.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
ARETHY

Antall Innlegg : 11

PosteTema: Re: Hvem har nå fått produksjonsdato?   25/10/2007, 22:30

Sorry! Trykte feil. Bestilte 27.Juni med lovnad November. Har fått leveringsdato Tromsø 5.Januar, kommer til Norge ca. 10-13 dager før. Ikke fått prod.dato.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Hvem har nå fått produksjonsdato?   26/10/2007, 06:29

Kjapp status ved 21 registreringer.
Av de som har bestilt bil i perioden mai-august, er det 9 som har fått produksjonsdato (1 sept., 4 okt., 4 nov.) og 9 som fortsatt ikke har fått produksjonsdato. Jeg har vel til gode å se at Fords ekstrakvoter har hjulpet oss på forumet noe i det hele tatt. Ford har jo sagt at det aller mest av bestillingene tom. aug. skulle produseres i 2007. Ser i så fall ut for at det må bli en stor desemberproduksjon for levering i januar. Kanskje bildet endres noe når flere har avgitt sin "stemme", vi får se.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
rob
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 53

PosteTema: Re: Hvem har nå fått produksjonsdato?   26/10/2007, 07:49

Jeg tror Ford tildeler biler etter Bingo Prinsipet. Sad
Jeg ser at noen her inne som har bestilt bil med akkurat samme utstyr som meg 14 dager senere enn meg, disse har fått dato mens min står som forsinket pågrunn av valgt ekstra utstyr.
Ergo dette er bingo spill, kundene til de forhandlerene med flest bonger får bil først. Mad
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Hvem har nå fått produksjonsdato?   27/10/2007, 10:39

Lovnaden til Ford henger i en syltynn tråd.

Status ved 33 registreringer er at 5 personer har bestilt bil i sept./okt. Holder vi disse utenom siden Ford spesifikt lovet å få produsert biler bestilt tom. august ila. 2007, sitter vi igjen med 28 bestillinger som er gjort i perioden mai-aug. Av disse har 18 fortsatt ikke fått produksjonsdato, mens 10 har fått i hhv. sept (2), okt. (4) og nov. (4). Mao. så er det kun hver 3. bestilling som har gått inn så langt.

Skal vi fortsatt håpe på at alt resterende kommer på desemberproduksjon? Jeg tror ikke det. Ford Norge har fått kvote som tilsier at våre kønumre skulle bety 2007 produksjon, men mange får ikke være med i lotteriet fordi de ønsket en bil med for mye utstyr utover standard. Ford klarer tydeligvis ikke å ha for mange slike kunder.

Jeg ser mange forsvarer Ford og forstår deres problemer med underleveranser. Dette skjønner også jeg. Problemet er at Ford i en slik situasjon setter køteorien til side for å få til maksimal produksjon og profitt på bekostning av kunder som må vente. Dette er Fords eget valg.

Det Ford burde ha gjort, var å informere om hvilke flaskehalser som vil skape problemer og gitt kundene reelle valgalternativer. Manko på deler er jo ingen uforutsett situasjon i dag. Ford har visst om dette nå i månedsvis. Jeg skulle gladelig kunne spekke bilen min på nytt, og kuttet ekstrautstyrslisten fra 23 til 10 punkter. Jeg har tatt dette opp med selger, men vet dere hva svaret er? Jo, da får jeg i alle fall ikke bil før i mars/april, fordi da detter jeg ut av køen.

I en slik setting synes jeg det er på sin plass å gi Ford noen hint om at i alle fall jeg ikke er tilfreds med måten jeg blir behandlet på. Nå skal jeg selvsagt ta forbehold i kritikken iom. at min bil ikke er lovet levert før nov./des., men jeg ser jo også at jeg ikke er med på novemberproduksjon og at denne lovnaden derfor heller i retning av å bli brutt. Desto større er frustrasjonen over at jeg ikke får lov å bidra til å besørge rettidig levering ved å endre utstyrsspesifikasjonen.

Leve Ambiente med skvettlapper foran, og du har bil på dagen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kikker
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 199
Registration date : 02.09.2007

PosteTema: Re: Hvem har nå fått produksjonsdato?   27/10/2007, 11:05

Har fått Target delivery 22/12, men ingen prod.dato.
Andre som har fått T.D.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tjohoi
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 436

PosteTema: Re: Hvem har nå fått produksjonsdato?   27/10/2007, 11:29

Jeg hadde jo en produksjonsdato, som var 5.november. Men ble jo da oppringt og fortalt at om jeg måtte ha med minne på sete, så mistet jeg denne produksjonsdatoen (selv om de klarer å produsere 10 norske biler om dagen med denne funksjonen)...

Så i dette tilfelle var det altså mulig å droppe noe på utstyrlisten for å få bilen raskere - men jeg står på mitt om dette ønske av minne og venter derfor fortsatt i det store Ford-hullet hvor ingen vet noe !

Slik som denne kølisten til Ford fungerer, er det ikke sikkert det er så ille å falle ut av køen, for det er jo etter min mening Bingo hvem som får bil ut i fra denne listen uansett ! Havner man bakerst som de sier, så får man kanskje bilen uken etter....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 308
Registration date : 15.09.2007

PosteTema: Re: Hvem har nå fått produksjonsdato?   27/10/2007, 16:03

Jeg har jo minne på setet ++ og jeg har da vært så heldig å få produksjon uke 47 ???? Klart jeg er fornøyd, men hva er fellesnevner for hva som virkelig stopper biler i køen.......
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Philip Marlowe
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 189
Registration date : 04.09.2007

PosteTema: Re: Hvem har nå fått produksjonsdato?   27/10/2007, 16:32

Jeg finner ikke noe alternativ for meg. Jeg bestilte bilen i begynnelsen av mai og den fikk produksjonsdato 4. juli. Hentet den hos forhandleren da jeg kom fra ferie - 27. juli.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Hvem har nå fått produksjonsdato?   30/10/2007, 16:59

Siste status ved 37 registreringer datert 30.10.07 er at 5 personer har bestilt bil i sept./okt. Holder vi disse utenom siden Ford spesifikt lovet å få produsert biler bestilt tom. august ila. 2007, sitter vi igjen med 32 bestillinger som er gjort i perioden mai-aug. Av disse har 21 fortsatt ikke fått produksjonsdato, mens 11 har fått i hhv. sept (2), okt. (4) og nov. (5). Mao. så er det kun hver 3. bestilling som har gått inn så langt. 2 ut av 3 biler må da i følge lovnaden til Ford produseres i desember, dvs. 4-7 måneder etter at kjøpsavtale ble inngått. Denne lovnaden gjelder da de aller første bestillingene. Man er tydeligvis veldig langt på etterskudd. Jeg er rimelig sikker på at dette ikke vil bli etterlevd, men vi får leve i håpet. Lurer på hvilke indikasjoner på produksjonsdato som går ut til nye kunder i disse dager. Ingen tør vel komme med en dato 8 måneder frem i tid, selv om det kanskje er det mest realistiske.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: Hvem har nå fått produksjonsdato?   30/10/2007, 18:58

Torz skrev:
Lurer på hvilke indikasjoner på produksjonsdato som går ut til nye kunder i disse dager...

Jf. siste kampanje fra RS er levering tidligst mai/juni 2008 nå.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
RS
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 82
Registration date : 27.09.2007

PosteTema: Re: Hvem har nå fått produksjonsdato?   30/10/2007, 21:41

Hvilken kampanje har jeg startet nå da?!?!?!

Wink

Ford vet nok at de sliter med å produsere biler, hadde det vært opp itl dem, ville de nok produsert mye mer enn i dag. De har nettopp kjøpt en fabrikk i Romania og produksjonen ved Genk vil gå opp fra 1230 til 1280 per dag i april. Denne fabrikken produserer Mondy, Galaxy og S-Max, alle nye biler, så de har nok bra press tenker jeg med. Dessuten var det jo en god del skader på fabrikken i juni. Selv om ikke produksjonen stanset så lenge, så var det en del skift som ikke gikk, dvs en del biler! Mener å huske at det bl.a var en presse til Mondeoen som ble satt ut av drift..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
krispo
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 115
Registration date : 25.09.2007

PosteTema: Re: Hvem har nå fått produksjonsdato?   11/2/2008, 21:02

Hva med å oppdatere denne avstemmingen, evnt starte den på nytt ?
Hadde vært interesant å se hvordan det ligger an pr idag med levering.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pohorne
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 162
Registration date : 03.09.2007

PosteTema: Re: Hvem har nå fått produksjonsdato?   12/2/2008, 11:23

Skulle kanskje hvert en for hver mnd?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
FordFan
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 139
Registration date : 19.04.2010

PosteTema: Re: Hvem har nå fått produksjonsdato?   28/4/2010, 13:12

Bestilt April, produksjons dato Mai (tror selgeren hadde bestilt den før jeg bestilte den Laughing )
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Hvem har nå fått produksjonsdato?   

Til Toppen Go down

Hvem har nå fått produksjonsdato?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Frontruter selges.....
» S: 7 modellbil byggesett 1:24
» Kamkjeder, hva er hva? Og hvem selger?
» Fjerne rust med laser?