Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Bilen låst automatisk

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
andrefem

Antall Innlegg : 18
Registration date : 30.09.2009

PosteTema: Bilen låst automatisk   10/5/2013, 08:02

Var ute for noe kjedelig i går. Var og vasket båten. Hadde akkurat ruslet en tur på havna, og hadde låst bilen. Når jeg kom tilbake låste jeg opp bilen, åpnet bagasjeluka (st.vogn), skiftet klær og lot bagasjeluka stå åpen. Hadde vasket båten en stund da det begynte å regne veldig. Gikk da bort og lukket igjen bakluka på bilen. Vasket meg ferdig og skulle hente noe mer utstyr som jeg hadde inni bilen. Da var bilen låst... med jakke der nøkler og mobiltelefon lå... inni bilen... affraid

Dette visste jeg ikke om. Jeg vet at om du låser opp bilen så vil den låse seg igjen om du ikke åpner dørene innen 15 sekunder eller så, men her hadde jeg jo hatt bagasjeluka åpen kanskje en halvtime... Shocked

Noen fler som har opplevd at bilen låser seg automatisk? Jeg har i hvertfall lært... Crying or Very sad

Bilen er forøvrig en 2007 MKIV

Andreas
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jallis

Antall Innlegg : 46
Registration date : 02.07.2012

PosteTema: Re: Bilen låst automatisk   10/5/2013, 10:10

kan det være at du har låst opp kun bagasjeluka? i såfall forklarer det situasjonen. da du låser opp kun bagasjeluke åpner og etter lang tid lukker så låses bilen automatisk igjen..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Bilen låst automatisk   10/5/2013, 10:35

jallis skrev:
kan det være at du har låst opp kun bagasjeluka? i såfall forklarer det situasjonen. da du låser opp kun bagasjeluke åpner og etter lang tid lukker så låses bilen automatisk igjen..
Ja, dette var en designtabbe i låsesystemet. Skal ikke være mulig å låse inne en nøkkel, men med scenariet du beskriver vil det skje på disse årsmodellene (er tydeligvis ikke fikset i programvaren).

Min 2008-modell var slik, men ikke 2011-modellen.

Forresten trenger ikke bakluka å være åpen lenge. Har du nøkkelfri adkomst, låser du opp bakluka ved å ta i håndtaket (dørene forblir låst). Når du så smekker bakluka igjen låses den automatisk, uansett om det bare har gått noen sekunder. Er det en nøkkel bagasjerommet skal luka ikke låses, men det gjorde den også på min 2008-modell. Var visst slik på alle biler iht. innlegg her på forumet. Ble altså fikset på senere årsmodeller.

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Carnivore
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 394
Registration date : 18.11.2007

PosteTema: Re: Bilen låst automatisk   10/5/2013, 12:11

Det ble fikset på 2008-modeller også.
Samme skjedde med min bil, og etter softwareoppdatering var det ikke mulig å låse nøklene igjen i bagasjerommet. Det var beskjed jeg fikk på verksted.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
andrefem

Antall Innlegg : 18
Registration date : 30.09.2009

PosteTema: Re: Bilen låst automatisk   10/5/2013, 16:20

Ja, det må vel være dette som har skjedd... Har oppgradert SW tidligere, men er jo ikke sikkert de har fått med seg denne. Er vel flere forskjellige deler av en SW-oppgradering...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 658
Registration date : 26.02.2008

PosteTema: Re: Bilen låst automatisk   10/5/2013, 16:46

Skal du oppgradere keyless / RFA modulen må du ha med alle nøkklene til bilen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Bilen låst automatisk   

Til Toppen Go down

Bilen låst automatisk
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» skilter på bilen?
» Norges fineste bil !!
» Street Legal Mosjøen
» NULL lyd fra subwoofer
» Støy eksos ( noen firma nordpå som gjør dette?)