Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Fjærbeinslager

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
slabbadask

Antall Innlegg : 6
Registration date : 27.11.2012

PosteTema: Fjærbeinslager   20/4/2013, 21:39

Hei alle sammen. Vi eier en 2008 mondeo stv med 73000km på telleren. Ikke så lenge etter at vi kjøpte denne,måtte den inn på verkstedet for noen mindre feil,de fikset navigasjonen samt byttet hengerfeste. En liten stund etter dette oppdaget jeg klakking fra framvogna ved kjøring over dumper/fartsdumper.Bilen ble tatt inn,å det ble konstantert at begge fjærbeinslagrene foran måtte byttes. Jeg syntes det virket ganske tidlig at dissevar gåene allerede,de søkte da om å få
byttet dette på garanti gjennom Ford Norge,men fikk avslag.... Flere som har vært borti dette og fått byttet disse på garanti med tanke på lik alder og kmstand som bilen våres?
M.v.h
Bård Christian Simonsen
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
RS Ford

Antall Innlegg : 6
Registration date : 16.06.2011

PosteTema: Re: Fjærbeinslager   16/5/2013, 09:32

Det er lager/foringer i overkant av fjærbena. Disse har en fabrikasjonsfeil som slår ut på noen av bilene, og noen har fått dette på garanti og andre ikke. Det er veldig opp til det enkelte verksted siden de ikke får betalt for arbeidet fra Ford Norge eller fabrikk. Selve lagerne koster ca 300, men arbeidet tar ca 1,5 timer pr side.
For min egen del så kom dette rundt ca 50.000 km og 3 års garantien var akkurat utløpt og jeg fikk ikke dette på garanti. Byttet derfor selv og brukte 3-4 timer på den første og ca 1,5 på den andre.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil

Fjærbeinslager
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1