Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Navigasjon Mk4

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
slabbadask

Antall Innlegg : 6
Registration date : 27.11.2012

PosteTema: Navigasjon Mk4   15/3/2013, 11:21

Heisann alle sammen! November ifjor gikk jeg å min kone til innkjøp av en 08 ford mondeo mk4 stv grunnet behov for en bil med større plass. Stor fornøyd med bilen bortsett fra at navigasjonen ikke virket. Leverte bilen til røhne selmer for utbedring, de byttet gps antenna i frontruta og jeg fikk da beskjed at den skulle være iorden. Men den gang ei,ringte tilbake igjen for ny time. Da byttet de dvd discen da det var noe galt med denne. Dro for å hente bilen igjen og fikk beskjed at denne gangen skulle den virke. Men tror dere at den gjorde det, niks. Har nå fått ny time på torsdagen da dem mest sannsynligvis skal bytte hele spilleren. Må si jeg begynner å bli ganske lei av å kjøre fram å tilbake pga dette. De kan jo umulig ha testet navigasjonen etter at de har byttet diverse komponenter. Da hver gang jeg har hentet bilen,har konstantert selv med en gang at den ikke virker. Flere som har vært borti så mye kødd med navigasjonen?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 667
Registration date : 26.02.2008

PosteTema: Re: Navigasjon Mk4   15/3/2013, 14:40

Hva er det som ikke virker på den?
Står det NO GPS?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
slabbadask

PosteTema: Re: Navigasjon Mk4   15/3/2013, 14:44

Gps viser ikke sanntid,pluss at den skifter hvor den er henn hele tiden. Trykker du på map og er i lørenskog foreksempel, så viser den at du er alle andre steder... Å hvis du taster inn rtt mål på gps, så skifter den hvor du skal kjøre henn hele tiden
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: Navigasjon Mk4   15/3/2013, 15:35

Bare å la dem bytte hele spilleren. Er det ikke en regel som sier bytte etter 3gang inne for samme rep??
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
slabbadask

PosteTema: Re: Navigasjon Mk4   15/3/2013, 15:49

Sånn som jeg skjønte på han kundemottakeren jeg har pratet med så var det bytting av hele spilleren som stod på planen nå. Med tanke på at dem har byttet gps mottakeren samt dvd discen. Så krysser fingrene for at det blir iorden nå. Kjenner jeg begynner å bli rimelig lei nå,ikke at jeg bruker navigasjonen daglig. Men når jeg har navigasjon i bilen så skal den funke når jeg skal bruke den å.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
slabbadask

PosteTema: Re: Navigasjon Mk4   7/4/2013, 09:10

Da fant de endelig ut av hva som var galt med navigasjonen i bilen da. Den stod i demo modus fikk jeg beskjed om da jeg hentet bilen nå sist. Må si jeg ble "litt" paff og irritert over at dette ikke er punkt nr 1 på sjekklista dems når det gjelder feilsøking på navigasjonsenheten. Så de har byttet gps antenna pluss at jeg har fått ny dvd plate,før de faktisk sjekket om den stod i demo modus. Så ikke så veldig komfortabel ut han kundemottakeren når han fortalte meg dette. Men men,nå virker ihvertfall navigasjonen slik den skal da....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 667
Registration date : 26.02.2008

PosteTema: Re: Navigasjon Mk4   7/4/2013, 09:15

Til dere andre som sliter med dårlige antenner/irr osv.. Det har et nå kommet ombyggningssett fra ford med helt ny antenne, kabler og separat gps antenne. virker som en mye bedre patent.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
magnusalex

Antall Innlegg : 47
Registration date : 05.07.2013

PosteTema: Re: Navigasjon Mk4   5/7/2013, 11:54

Jeg har samme problem, irring i antenna. Ford har bestilt dette ombyggingssettet, men det ligger i rest i Tyskland. Håper det blir fikset før sommeren Smile

Fikk det på reklamasjon, forresten. 2009 Mondeo Titanium X.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
magnusalex

Antall Innlegg : 47
Registration date : 05.07.2013

PosteTema: Re: Navigasjon Mk4   19/7/2013, 10:20

Da kan jeg melde om at min GPS nå fungerer igjen! Har fått en ny antenne på taket, og en ekstra antenne bak speilet i vinduet. De kalte det "det nye antennesystemet" hos Ford der jeg hadde bilen. Ble dekket av reklamasjon, og de hadde bilen i en arbeidsdag for å fikse problemet.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Navigasjon Mk4   

Til Toppen Go down

Navigasjon Mk4
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Pioner navigasjon/touch screen