Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Fått en god del problemer med min Mondeo 08 modell

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
remern

Antall Innlegg : 5
Registration date : 03.03.2013

PosteTema: Fått en god del problemer med min Mondeo 08 modell   3/3/2013, 18:37

Først vil jeg si at jeg er veldig fornøyd med min mondeo, mange gode kjøretimer allerede Wink
Når det er sagt så har det den siste tiden dukket opp noen problemer!
Jeg har fått en "klakke" lyd forran ved venstre hjul. Har vært på 3 forskjellige verksteder inkl Rhøne og Selmer, å ingen finner feilen. Dem mente det var bærearmene/endeledd? Så disse er byttet, men ingenting er forandret. Den har nå også gått over i høyre side, så det klakker i begge ender...
Idag når jeg var ute å kjørte, så begynte det en sterk pipende lyd på venstre side forran. Den kommer bare når jeg svinger til høyre!?! Henger disse tingene sammen?

Setter pris på hjelp, da jeg ikke kan nevneverdig mye om bil...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
remern

PosteTema: Re: Fått en god del problemer med min Mondeo 08 modell   3/3/2013, 18:38

Å ikke minst: hva i alle dager kan disse lydene være?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
odd j

Antall Innlegg : 33
Registration date : 10.03.2012

PosteTema: Re: Fått en god del problemer med min Mondeo 08 modell   3/3/2013, 20:45

remern skrev:
Å ikke minst: hva i alle dager kan disse lydene være?
Har hatt samme problem med min 08 mondeo og det var fjærbeinslageret? (Sitter i toppen på fjærbeinet) og mine gikk på reklamasjon så lenge bilen var under 5 år gammal.Har også hatt en knakkelyd til og da var det ytre drivledd som var tørt.
Håper noe av dette er til hjelp.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
remern

PosteTema: Re: Fått en god del problemer med min Mondeo 08 modell   3/3/2013, 20:56

Ja, var da litt til hjelp Smile vet du hva det koster å få byttet disse to lagrene? Pipelyden da? Noe formening ang den?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
odd j

Antall Innlegg : 33
Registration date : 10.03.2012

PosteTema: Re: Fått en god del problemer med min Mondeo 08 modell   3/3/2013, 21:12

Vet desverre ikke hva det koster,men sku eg tippe så tror jeg rundt 4500-6000.- med delene Question Pipelyder kan være så mye så her tørr jeg ikke si noe.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sven
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 200
Registration date : 20.12.2009

PosteTema: Re: Fått en god del problemer med min Mondeo 08 modell   7/3/2013, 20:12

Er klakkelyden i humper/fartsdempere?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
remern

PosteTema: Re: Fått en god del problemer med min Mondeo 08 modell   10/3/2013, 12:58

Ja det er det Sad
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sven

Antall Innlegg : 200
Registration date : 20.12.2009

PosteTema: Re: Fått en god del problemer med min Mondeo 08 modell   10/3/2013, 13:10

remern skrev:
Ja det er det Sad

OK, det er støtdemper og fjærbenslager på toppen som er problemet. Har byttet 4 dempere (3 på venstre side og 1 på høyre side) på min 09 Mondeo før den var gått 30.000km. Når jeg må begynne å betale for dette selv blir det vel Koni eller andre uoriginale kvalitetsdeler.

Skal forøvrig bytte skiver foran for 2. gang på 40.000km grunnet kast. Same story, blir vel Brembo eller lignende når jeg må begynne å betale selv.

Bilen er ganske bra ellers. Har ingen andre store problemer bortsett fra skiver og støtdempere foran.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
remern

PosteTema: Re: Fått en god del problemer med min Mondeo 08 modell   10/3/2013, 14:15

Ok, jeg skal til Romania nå til sommeren. Har fått tilbud der på komplett sett med koni dempere samt fjærer for 5000kr ferdig montert. Det er vel ikke så ille? Jeg har en følelse av at det er bedre kvalitet en di ford demperene.....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Fått en god del problemer med min Mondeo 08 modell   

Til Toppen Go down

Fått en god del problemer med min Mondeo 08 modell
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» GSX 1100 EF 1984 lade problemer
» Vindu til Adria camping vogn