Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

D dag

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
rob
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 53
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: D dag   20/10/2007, 14:28

Twisted Evil Erik Tollefsrød fra Ford Motor Norge AS skrev her følgend:
For oktober-produksjon forventer vi at byggedatoer er på plass innen 1.oktober, og for november-produksjon bør de fleste datoer være på plass rundt 20.oktober. Denne informasjonen har også våre forhandlere fortløpende tilgang på.
er det noe hold dette, hvor mange her har fått noe dato? Question
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Pette

Antall Innlegg : 25
Registration date : 31.08.2007

PosteTema: Re: D dag   20/10/2007, 17:35

Jeg fikk beskjed på tirsdag at min produksjonsdato er 17/11
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
faarstei
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 176
Registration date : 05.10.2007

PosteTema: Re: D dag   20/10/2007, 18:28

Pette skrev:
Jeg fikk beskjed på tirsdag at min produksjonsdato er 17/11

Når bestilte du bil? Jeg bestilte bilen 21 september, men har ikke fått noe produksjonsdato....men, regner med at det blir en gang på nyåret.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Pette

Antall Innlegg : 25

PosteTema: Re: D dag   20/10/2007, 18:40

Bestillte 28 juni
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
eppen
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 224
Registration date : 11.09.2007

PosteTema: Re: D dag   20/10/2007, 19:48

Min er bestilt 12 juli, fikk 17 november som dato nå på onsdag forrige uke. DVS, at alle biler som blir produsert tom 17 november vet de om.
Jeg blir dog ikke overrasket om de også har oversikt over resten av november også.

PS: Tollefsrød var kun midlertidig produktsjef etter at forrige sluttet. Ny på plass nå, men vet ikke navnet hans.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
poskare

Antall Innlegg : 282

PosteTema: Re: D dag   20/10/2007, 20:38

Bestilte 18 juni, men fortsatt ingen produksjonsdato.... Fått vite at motoralternativ er blitt låst....så det nærmer seg kanskje... :/
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 352

PosteTema: Re: D dag   21/10/2007, 19:14

Bestilte 3. juli, og har ikke hørt et kvekk. Tror alle de nye kvotene går til de som vil ha en basismodell uten ekstrautstyr. Har fortsatt god tålmodighet. Får se når det nærmer seg årsslutt.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
RS
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 82
Registration date : 27.09.2007

PosteTema: Re: D dag   21/10/2007, 20:26

Produserer de faste kvantum av div modeller? Det kan jeg ikke tenke meg, til og med i 1987 kunne du se en Ford 8000-serie foran en Ford 1000-serie på Dagenham!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
eppen

PosteTema: Re: D dag   21/10/2007, 23:02

Tja, ikke helt. Men slik jeg har blitt fortalt så ble det f.eks satt av 600 biler til norge. Så tok man de 600 først i køen, men pga manglende utstyr så forsvant f.eks 400 ut pga lite titanium x display.
Kvoten på de 400 måtte selvsalgt brukes ellers ville den bli mistet, så da plukket man 400 biler etter i køen som kunne produseres mhp utstyr, eks ambiente, trend med bensin.

Men, jeg har allikevel observert "sniking" i køen for vanskelig leverte biler så det er tydeligvis en måte å få igjennom en bil selv man har lite av et utstyr på fabrikken.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Audham

Antall Innlegg : 7
Registration date : 13.09.2007

PosteTema: Re: D dag   22/10/2007, 08:10

Bestilte min Trend stv den 25 Juni og det er nå ca en mnd siden eg fikk beskjed om at bilen var "låst". Har ikke vært noe fremskritt siden selv om ukentlig kontakt med selger.
Synest forresten det snart kunne vært på sin plass at noen fra Ford Norge forteller oss hvordan de setter opp produksjonsrekkefølgen!! Vet det er mange av Ford Norges folk som er innom og leser desse innleggene.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
simons d 4

Antall Innlegg : 10
Registration date : 14.10.2007

PosteTema: Re: D dag   22/10/2007, 10:06

Bestilte min 31/7 og skal hente den til torsdag 25/10, [/b] cheers
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
ARETHY

Antall Innlegg : 11

PosteTema: Re: D dag   22/10/2007, 18:23

Bestilte min bil 27/7. Fikk beskjed i dag at den skal være leveringsklar i Tromsø 05.01.08. Store variasjoner på leveringstider i forhold til bestilling. Min var lovet levert Okt/Nov.
Bedre sent en aldri??? Tja ....vet ikke helt, men i alle fall har man en dato og forholde seg til.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Jxl

Antall Innlegg : 17

PosteTema: Re: D dag   22/10/2007, 18:36

Min bil ble, som Arethy sin, bestilt 27/7, og jeg har ikke engang fått dato på bilen. Forhandler antar derfor levering i januar... En bil som ble bestilt 2 dager før min har fått leveringsdato 5. januar.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pohorne
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 162
Registration date : 03.09.2007

PosteTema: Re: D dag   22/10/2007, 18:38

Sjekket med min forhandler i dag. Ingen produksjonsdato på med heller. Bestilte 2/7. Tror det blir en telefon til Ford Norge imorgen, men det hjepler vel ikke det heller.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
faarstei
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 176
Registration date : 05.10.2007

PosteTema: Re: D dag   22/10/2007, 18:48

Vel, hvis de ikke klarer å gjøre noe med produksjone så kan jeg ikke se at jeg får bilen før i mars ( bestilte 21 september ). Forhandlerene har allerede fått beskjed om at avtagabart hengerfeste og 8 veis el. sete med minne er utstyr som er problemer med å få produsert nok av. ( Noe min bil skal ha bla. ) Forhandlerene skal montere hengerfeste lokalt nå, og i tillegg har de fått beskjed om å "unngå" å bestille biler med el. sete med minne.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
RS
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: D dag   22/10/2007, 20:49

Uansett hvor håpløst dette måtte virke for dere som venter på bilene dere, men som Ford-aksjonær, så er det jo virkelig hyggelig at bilen er så polulær som den er;)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Grattle_

Antall Innlegg : 6
Registration date : 05.09.2007

PosteTema: Re: D dag   22/10/2007, 23:56

Bestilte Galaxy Ghia 18.April. Bilen var ferdig produsert på fabrikken rundt 9.Okt - fikk i dag etter x antall purringer fortalt at bilen er klar til henting rundt 3.Nov. Bilen forlot fabrikken 19.Okt.

Ting går ikke akkurat fort for min Galaxy. Jeg slang på el.sete med minne på førersiden her i Aug. Så at det var mulig i ny prisliste. Avtagbart hengerfeste bestilte jeg i April. Har aldri fått opplyst fra min forhandler at noe slikt medfører lenger ventetid.

Kommunikasjonen fra Ford og leveringssystemet deres skjønner jeg ingen ting av. Jeg har fått et brev fra Ford og det var i juni hvor de fortalte om forsinkelsene. Ellers er det jeg som har purret og purret.

Hadde jeg vist dette i April da jeg bestilte hadde jeg kjøpt en ny Galaxy fra butikken og ikke bestilt min egen spekkede bil.

Hadde jo håp om å få bilen litt tidligere enn 3. Nov når jeg fikk beskjed 9.Okt at bilen var ferdig produsert på fabrikken. Gleder meg til å bli ferdig med denne ventingen og alt dette tullet. cyclops

faarstei skrev:
Vel, hvis de ikke klarer å gjøre noe med produksjone så kan jeg ikke se at jeg får bilen før i mars ( bestilte 21 september ). Forhandlerene har allerede fått beskjed om at avtagabart hengerfeste og 8 veis el. sete med minne er utstyr som er problemer med å få produsert nok av. ( Noe min bil skal ha bla. ) Forhandlerene skal montere hengerfeste lokalt nå, og i tillegg har de fått beskjed om å "unngå" å bestille biler med el. sete med minne.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
RS
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: D dag   23/10/2007, 19:42

Har på ingen måte noe fakta å bygge opp dette med, men jeg tviler på at Ford-organisasjonen i Norge har kapasitet til å holde alle kundene oppdatert på deres bestillinger når bilen har fått den mottakelsen i markedet...

Hadde Ford hatt mulighet til det, så hadde de nok gjort hva de kunne for å gi dere løpende info. Dette er med på å skape gode relasjoner til selskapet, og ikke minst minsker risikoen for å miste kontraktene...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 308
Registration date : 15.09.2007

PosteTema: Re: D dag   23/10/2007, 21:15

RS skrev:
Har på ingen måte noe fakta å bygge opp dette med, men jeg tviler på at Ford-organisasjonen i Norge har kapasitet til å holde alle kundene oppdatert på deres bestillinger når bilen har fått den mottakelsen i markedet...

Hadde Ford hatt mulighet til det, så hadde de nok gjort hva de kunne for å gi dere løpende info. Dette er med på å skape gode relasjoner til selskapet, og ikke minst minsker risikoen for å miste kontraktene...

Det går vel mer på vilje enn kapasitet. Jeg har hatt flere nye mondeoer, og er det noe Ford kan etter nybilkjøp og verkstedbesøk, så er det å sende brev til kundene sine. Det kommer spørreundersøkelser om alt mulig, så her må vi være vedig tydelige i våre tilbakemeldinger, så kanskje vi bedrer noe for de som bestiller biler i 2008/2009 .Så alle som har en kontrakt ligger jo i systemet til Ford, så med noen tastetrykk, kunne de sendt noen brev.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
RS
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: D dag   23/10/2007, 23:24

Kundeundersøkelser er noe man kan sette bort til andre, og kan gjøres med automatikk, når det gjelder å gi spesifikk info ang en bestilling, blir saken noe annet. Her er det mye info som må innhentes. Skal selvsagt ikke ta Ford i forsvar her, men det er kanskje mer vanskelig å gi info, enn å motta det..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
eppen

PosteTema: Re: D dag   23/10/2007, 23:30

Altså må man bruke mer energi på informere enn å hente info om kundetilfredshet i etterkant.
Det er utrolig hva en kunde kan akseptere sål enge han får info underveis som gir relevant info om fremdrift.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 427

PosteTema: Re: D dag   24/10/2007, 09:10

Helt enig. Antakelig kunne de ansatt noen "billige" folk til å bare gjøre dette en stund helt til det verste hadde lagt seg og samtidig på litt sikt tjent på det. Misfornøyde kunder og avbestillinger må jo være vanvittig dyrt for Ford som akkurat nå ser ut til å reise seg fra asken ...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
RS
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: D dag   24/10/2007, 21:27

Jeg skjønner hva dere mener, men med en så stor produksjon, og med så mange aktører inne i bildet, så kan det være vanskelig å finne ut av hver eneste bestilling.

Det Ford derimot kunne ha gjort, var å sende ut et skriv der de kan redegjøre generellt for hva som skjer. Men det kan vell hende de er redd for å miste nye kunder på dette...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Audham

Antall Innlegg : 7
Registration date : 13.09.2007

PosteTema: Re: D dag   26/10/2007, 13:12

Endelig er produksjonsdato kommet. Bestilt 25/06 og skal produseres 17/11. Fikk dato etter direkte kontakt med Ford Norge.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: D dag   

Til Toppen Go down

D dag
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1