Har begynt å oppleve sluring av clutchen i bratte oppoverbakker. Hører noe lyder som jeg ikke helt klarer å lokalisere, men de høres kun om samme forhold som sluring skjer(men ikke bare direkte under sluring). Sluringen skjer hvis jeg prøver å akselerere opp bakken, men aldri ellers.( og ved Max dreiemoment i praksis)
Er dette noe som kan være noe annet enn slitt clutch? Kan det være luft i eller skitten clutchvæske? Er det dobbelsvinghjulsom er defekt og som får dette til å skje? Bytte clutch kan være opp mot 20 000.- så her er det ønskelig med korrekt løsning. Feilsøk er problematisk da det nær sagt innebærer å skifte clutchen.
For ordens skyld, det er en 2007 2.0 tdci 130 hk, gått under 60 000.
Ingen lyder på tomgang. Ingen problemer med å skifte gir. Ikke kjørt med henger. Ikke banekjørt. Egentlig ingen grunn til at clutch skal være slitt nå?!?!