Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Vriene dørhåndtak

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
onkel-skrue

Antall Innlegg : 2
Registration date : 05.01.2013

PosteTema: Vriene dørhåndtak   5/1/2013, 22:59

Etter å ha hatt 8 mondeoer, har jeg nå en 2009 titaniumX 140hk, og det var vel muligens på tide å melde seg inn i forumet.
Har et spørsmål noen her gjerne kan hjelpe meg med Smile

Dørhåndtakene framme på bilen, er temmelig tunge i bruk. Dvs at vi voksne kan sette tommelen på støtta og åpne ganske smertefritt, selv om det faktisk er ganske tungt. Barna derimot, må "ta fart" og rykke de opp, noe som definitivt ikke er sunt.

Bak går de så lett, at man nesten kan "tenke" de opp. Trenger nesten ikke bruke krefter i det hele tatt.

Selve dørene går som smurt, men det er selve dørhåndtaket som er stritt.

Noen tips om hva som bør/kan gjøres uten å sette bort bilen på verksted mottas med stor takk Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: Vriene dørhåndtak   5/1/2013, 23:44

Usikker med Ford, men vet Volvo v70 har problemer med dørhåndtakene og disse er det sendt ut utvidet service mld på. Dvs. At de blir reparert som garanti med en gang kunde klager på dem. Der er problemet også ofte at dørhåndtakene blir stående ute etter å ha åpnet døren.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
MrBlom

Antall Innlegg : 12

PosteTema: Re: Vriene dørhåndtak   6/1/2013, 10:33

onkel-skrue skrev:
Etter å ha hatt 8 mondeoer, har jeg nå en 2009 titaniumX 140hk, og det var vel muligens på tide å melde seg inn i forumet.
Har et spørsmål noen her gjerne kan hjelpe meg med Smile

Dørhåndtakene framme på bilen, er temmelig tunge i bruk. Dvs at vi voksne kan sette tommelen på støtta og åpne ganske smertefritt, selv om det faktisk er ganske tungt. Barna derimot, må "ta fart" og rykke de opp, noe som definitivt ikke er sunt.

Bak går de så lett, at man nesten kan "tenke" de opp. Trenger nesten ikke bruke krefter i det hele tatt.

Selve dørene går som smurt, men det er selve dørhåndtaket som er stritt.

Noen tips om hva som bør/kan gjøres uten å sette bort bilen på verksted mottas med stor takk Smile

Jeg har også en 2009-modell. Har hatt bilen i 6 mnd nå, og har faktisk tenkt på det samme. Håndtakene er ganske så harde på min bil også. Nå har ikke jeg barn som sliter i håndtakene, men venter spent på svar dersom det er noen som har en løsning.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
gorlof

Antall Innlegg : 41
Registration date : 12.11.2012

PosteTema: Re: Vriene dørhåndtak   29/1/2013, 19:40

Har en 2011mod, og er plaget med at fører døren fryser så jeg ikke får opp døra fra utsiden,må inn passasjerdøra og åpne førerdøra. når jeg da setter meg inn går ikke døra i lås og jeg må forte meg og låse døren på innsiden, slik at den skal holde seg igjen. Har brukt rikelig med silikonspray, men uten at det har hjulpet i lengden. Bilen skal inn på Ford i morgen for og få plukket ut og smurt opp låse mekanismen. Håper alt blir bra etterpå
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
mondeo-man
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 64
Registration date : 13.06.2010

PosteTema: Re: Vriene dørhåndtak   30/1/2013, 00:45

silikonspray er bare tull. da har du sannsynligvis gjort det verre. Jeg dobbeltsjekka da jeg skulle kjøpe låsespray på BilXtra, spurte mann i kassa hva som var lurt. Da sa han at jeg måtte gå for låsespray med grafitt i. De andre sprayene sa han ikke var vits i. Så ved å bruke riktig låsespray så funker låsene fint. Jeg smurte grundig inni låsene for 2 år siden tror jeg det var, og de funker fint ennå i 12-13 minusgrader. Da handler det også å titte litt og sikte på glipene mellom de bevegelige delene, og ikke bare pøse på masse spray. Da blir det jo bare søl.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
gorlof

Antall Innlegg : 41
Registration date : 12.11.2012

PosteTema: Re: Vriene dørhåndtak   30/1/2013, 20:35

Hmmm.silikonspray er no det eneste som fungerer på dørpakningan når det nermer seg -30C her oppi nord.,så koffør det ikke sku funk på lås ser eg ikke helt. Fikk beskjed i fra Ford at de måtte bestille en del til dørlåsen min
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Roar2

Antall Innlegg : 33
Registration date : 03.04.2013

PosteTema: Re: Vriene dørhåndtak   7/4/2013, 17:50

Det aller beste dere kan bruke både på låser og lister er kort og godt våpenolje, til listene tar du våpenolje på en mjuk fille og smører de inn, låsene bare spruter du inn olje da våpen oljen er tyntflytende.
Jeg brukte våpenolje og trykkluft på min første 2008 mod på panserlåsvaieren da det var et problem med den om vinteren, blåste oljen inn i vaieren i flere omganger og hadde aldri problemer med den eller låsene siden.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
MrBlom

Antall Innlegg : 12

PosteTema: Re: Vriene dørhåndtak   8/4/2013, 23:58

Våpenolje er nok en meget god løsning ja. Jeg har ikke hatt problem med dørene på min 09-modell, men kommer til å prøve dette på panserlåsvaieren.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Vriene dørhåndtak   

Til Toppen Go down

Vriene dørhåndtak
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Cab håndtak/lås-Convertible latch GM A body
» Bremsehåndtak te scooter