Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Div spm titanium s 2,2 09 mod.

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
toarni

Antall Innlegg : 38
Registration date : 27.11.2012

PosteTema: Div spm titanium s 2,2 09 mod.   17/12/2012, 20:26

Hei..Så bra det fantes et Mondeoforum også..Smile

1.Vi har hentet oss en 09 titanium S 2,2 liter som vi bare har litt lurepå spm om siden instruksjonsboken er på tysk.. Crying or Very sad

2.Skal bytte pærer i skiltlysene og di lysene under speilene,hvordan får man di løs? Embarassed

3.Blei litt paff når jeg åpnet panseret og fant ei panserstang dær,finnes det støtdempere for ettermontering så det holdes oppe? Rolling Eyes

4.Har sånn kompressor med skum til evt punktering,ønsker reservehjul siden vi kjører endel fra vest/øst i finnmark,hvilken dim har reservehjulet?

5.Ser oppe i frontruten at det er tre små "dupeditter" i det sorte feltet i underkant av der speilet er,hva er di til? Rolling Eyes

6.Når jeg trykker inn den Voice knappen prater dama over anlegget bare tysk..hvordan bytter jeg over til engelsk?

7.Har bare AUX utgang i hanskerommet,har spiller med den lille gps skjermen,noen som vet om det er mulighet og koble opp usb kabel til den i bakkant,eller må man bytte spiller for og kunne bruke usb? var forøvrig kart over tyskland på minnekortet,må man kjøpe nytt kort over norden eller finner man det noen andre plasser uten og betale over 1000 lappen?

8.noen som vet hvor jeg får tak i norsk instruksjonsbok? pirat

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jallis

Antall Innlegg : 46
Registration date : 02.07.2012

PosteTema: Re: Div spm titanium s 2,2 09 mod.   17/12/2012, 21:16

så sant det er likt på 09 og 08 mod noe jeg regner med det er.
Så bytter du lys under speil ved og justere speil helt inn, ta en lommelykt så ser du metall klips bak speilet klem på denne med ei lita nebb tang el skru trekker (T10 pære)
Skilt lys klips på den sia av lyse som er nermest skiltet nok en gang tynn skru trekker (T10 pære)
panser støt demper lurer jeg også på Razz
du har antagelig regn sensor på bilen så det er hvertfall 1 av de duppeditene...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
toarni

PosteTema: Re: Div spm titanium s 2,2 09 mod.   17/12/2012, 21:38

oki...så er skiltlyset bare og vippe ned,trekke ut?

har regnsensor ja,men trodde det var den halvkulen midt på dasjbordet som var til den? (oppe med lufta til frontruta?)

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jallis

PosteTema: Re: Div spm titanium s 2,2 09 mod.   17/12/2012, 21:42

jupp liten skru trekker dytt på klipsen inni der (metal klips) og vip/dra ut.. ja regn sensor sitter rett ved speilet ossen ser de 3 dingsene din ut da?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
toarni

PosteTema: Re: Div spm titanium s 2,2 09 mod.   17/12/2012, 21:51

Var ute og såg,i det feltet som er der,ca 2,5x3,5 cm er det 8 sorte "6 kanter" inn iog 3 diode lignede saker i midten.. vis di er til regnsensoren,hva er da den kuppelen ved varmeutaket til frontruta?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jallis

PosteTema: Re: Div spm titanium s 2,2 09 mod.   17/12/2012, 22:09

ska studere ossen detta ser ut på bilen min i morra og si i fra til deg hvis ingen andre her har svart deg innen da Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Carnivore
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 394
Registration date : 18.11.2007

PosteTema: Re: Div spm titanium s 2,2 09 mod.   17/12/2012, 23:24

Min bil har 16" reservehjul.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 658
Registration date : 26.02.2008

PosteTema: Re: Div spm titanium s 2,2 09 mod.   18/12/2012, 09:00

toarni skrev:
Hei..Så bra det fantes et Mondeoforum også..Smile

1.Vi har hentet oss en 09 titanium S 2,2 liter som vi bare har litt lurepå spm om siden instruksjonsboken er på tysk.. Crying or Very sad

2.Skal bytte pærer i skiltlysene og di lysene under speilene,hvordan får man di løs? Embarassed

3.Blei litt paff når jeg åpnet panseret og fant ei panserstang dær,finnes det støtdempere for ettermontering så det holdes oppe? Rolling Eyes

4.Har sånn kompressor med skum til evt punktering,ønsker reservehjul siden vi kjører endel fra vest/øst i finnmark,hvilken dim har reservehjulet?

5.Ser oppe i frontruten at det er tre små "dupeditter" i det sorte feltet i underkant av der speilet er,hva er di til? Rolling Eyes

6.Når jeg trykker inn den Voice knappen prater dama over anlegget bare tysk..hvordan bytter jeg over til engelsk?

7.Har bare AUX utgang i hanskerommet,har spiller med den lille gps skjermen,noen som vet om det er mulighet og koble opp usb kabel til den i bakkant,eller må man bytte spiller for og kunne bruke usb? var forøvrig kart over tyskland på minnekortet,må man kjøpe nytt kort over norden eller finner man det noen andre plasser uten og betale over 1000 lappen?

8.noen som vet hvor jeg får tak i norsk instruksjonsbok? pirat

- Lampene vippes ut. Bruker en tynn skrutrekker i hullet ved siden av lampene.
- Den i frontruta er regnsensor. Den kula på dashbordet er solføleren.
- Språket til voice får du bare endret ved å bytte modulen til voice/bluetooth. (Engelsk)
- Instruksjonsbok får du hos ford
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
toarni

PosteTema: Re: Div spm titanium s 2,2 09 mod.   18/12/2012, 13:17

solføleren? hva gjør den?

bytte modul? betyr det at jeg må innom ford eller finner jeg det andre plasser? trodde man kunne fikse det via skjermen i insrumentene?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: Div spm titanium s 2,2 09 mod.   18/12/2012, 14:22

Du kan skifte språk i instrumentgruppa, men ikke på BVC modulen. Den har bare et språk programert. Får å få engelsk må du bestille/bytte til en med engelsk programert. Alle har forskjellig delenummer ut i fra de forskjellige språkene.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jallis

PosteTema: Re: Div spm titanium s 2,2 09 mod.   18/12/2012, 15:23

je veit 110% sikkert at denna bilen min snakka engelsk men da je trykka nokk på div knapper snakka den plutselig spansk til meg på voice saken, prøv og trykk på meny (el hva det står på knapp nederst til venstre hvis du ha stor navi?) se på høyre side der ere noe om språk opplegg.....
sol føler kan vel kansje ha noe med AC og gjøre?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Div spm titanium s 2,2 09 mod.   18/12/2012, 20:36

jallis skrev:
.....
sol føler kan vel kansje ha noe med AC og gjøre?
.. eller autolys.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
toarni

PosteTema: Re: Div spm titanium s 2,2 09 mod.   19/12/2012, 20:02

I mitt hode høres det mere logisk ut at det e regnsensoren som e på dasjbordet me luftekanalen og autolys sensoren som e oppe i frontruta....?

Hadde hanskerommet ute i dag og fant en plugg på høyre side,men som ikke var tilkoblet noe? mene det var 2 gule og 1 grønn lednig? noen som vet hva den er til? Smile

Hvorfor lyser det forresten i parklysene på ene siden når tenningen er av og blinkelys armen er opp/ned?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: Div spm titanium s 2,2 09 mod.   19/12/2012, 20:51

Den kontakten er til en bryter du kan sette inn for å skru av/på airbagen på passasjersiden.

Sollysføler/kupétemperaturføler som sitter i framkant av dash:

"I biler med automatisk temperaturregulering måler sollysføleren styrken på sollyset og leder verdiene videre til A/C-modulen, som justerer vifteturtallet og spjeldinnstillingen automatisk. Den integrerte kupétemperaturføleren måler temperaturen i kupeen og regulerer i tillegg den forhåndsvalgte kupétemperaturen."

Regnføler sitter under speilet i frontruta:

"Den kombinerte regn-/lysføleren er plassert på frontruta i området ved det innvendige speilet.
Områdelysføleren måler den generelle lysstyrken. Den registrerer lysstyrken i en størst mulig vinkel, uten å ta hensyn til innfallsretningen.
Motlysføleren måler lysstyrken rett foran bilen."

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
toarni

PosteTema: Re: Div spm titanium s 2,2 09 mod.   20/12/2012, 20:09

Oki,da ver det avklart..Very Happy

Nytt spm..Wink hva er di orange lysene som lyser i tak konnsollen? bare pynt eller?

Prøvde forresten og montere led pærer i fotbrønn og skiltlys men fikk svake lys i den ene led'en når alt var av...Sad funka fint i taklysene da..(ledpærer med 4 led rundt og en på "tuppen"...( var den led'en på tuppen som lyste....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Div spm titanium s 2,2 09 mod.   21/12/2012, 08:53

De oransje lysene i taket er vel bare for å gi bittelitt lys i kupeen ved mørkekjøring. Eller til pynt, om du vil...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: Div spm titanium s 2,2 09 mod.   21/12/2012, 14:13

De oransje lysene fungerer veldig bra ved mørkekjøring og gir et veldig behagelig lys over midtkonsollen. Ellers har de vel ikke mye funksjon.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
toarni

PosteTema: Re: Div spm titanium s 2,2 09 mod.   25/12/2012, 00:30

Monterte full defa pakke på bilen rett før jul siden den skulle te kalde strøk på juleferie,men nu sir frøkena at ho måtte skru av kupevifta for alarmen går når den starte? e den så følsom?

En annen ting ang nøklene,har jo nøkkelfri start,men med nøkkelen jeg bruker kan jeg stoppe bilen,la den være ulåst og gå fra den,men når hun går inn med sin nøkkel etter og ha parkert låser bilen seg?

Vis hun låser opp førerdøra og starter bilen,må man da stoppe bilen og trykke flere ganger for og få låst opp alle dørene? hun påstår iallefall at det er løstningen,nytter ikke trykke på låseknappen mens bilen er i gang?

Hvordan programerer man nøkkelen at man på låse bilen fysisk på knappen vis det går?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Div spm titanium s 2,2 09 mod.   26/12/2012, 15:59

På min Insignia må jeg kople ut innvendig føler når Defaen koples inn. Er en egen knapp for det i takkonsollen.

Da jeg hadde Tit X 2008 med fabrikksmontert alarm, kunne jeg kople ut innvendig føler og bare ha utvendig alarm i Convers+
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
toarni

PosteTema: Re: Div spm titanium s 2,2 09 mod.   30/12/2012, 15:00

funka fint og koble ut innvendig alarm i Convers+'en..Smile

Noen som vet det ang programering av nøklene?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Div spm titanium s 2,2 09 mod.   

Til Toppen Go down

Div spm titanium s 2,2 09 mod.
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1