Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Vurderer kjøp av Mondeo, men er litt skeptisk

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
vestlandsmodeo

Antall Innlegg : 5
Registration date : 07.11.2012

PosteTema: Vurderer kjøp av Mondeo, men er litt skeptisk   7/11/2012, 08:45

Vurderer å kjøpe brukt ca 2 års gammel mondeo stasjon. Men etter å ha lest her er jeg skeptisk. Vil ikke ha en feilbil. Er vant med Toyota hvor vi bare har fyllt drivstoff....

Kjører mye over fjellet med familien og tenker at jeg må ha 2.0. bør jeg spandere på 140 hk diesel?

Hva bør jeg ellers se etter? er mange mondeoer på finn nå så må være mulig å få ok pris?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Vurderer kjøp av Mondeo, men er litt skeptisk   7/11/2012, 13:43

Hvorfor skeptisk? Noen få her har fortalt om feil. Alle som ikke har hatt feil poster ikke om dette. Ingen merker er 100% feilfrie.

Jeg kjøpte ny Mondeo i 2008, og byttet til ny igjen i 2011. Er veldig fornøyd på alle måter. Aldri noe trøbbel, kun to små fillefeil som ble kjapt fikset. Kjøper du en med avansert navigasjon (den store berøringsskjermen) får du en stilig og ryddig midtkonsoll/dashbord, etter min mening.

Begge var/er 2.0 tdCi 130/140 hk, som er sterke og kjappe. Har ikke testet mindre motorer.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
vestlandsmodeo

PosteTema: Re: Vurderer kjøp av Mondeo, men er litt skeptisk   7/11/2012, 15:46

Hei. takk for svar.

Ønsker en velutstyrt bil med xenon, webasto, hengerfeste. GPS er ikke så nøye. ser også at de er dyrere enn nødvendig pga dette.

Hva bør jeg se etter?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
vestlandsmodeo

PosteTema: Re: Vurderer kjøp av Mondeo, men er litt skeptisk   7/11/2012, 15:48

Finnes der noen undersøkelser som sier noe om hvor mye eller lite feil det er på disse?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Vurderer kjøp av Mondeo, men er litt skeptisk   7/11/2012, 16:07

vestlandsmodeo skrev:
Hei. takk for svar.

Ønsker en velutstyrt bil med xenon, webasto, hengerfeste. GPS er ikke så nøye. ser også at de er dyrere enn nødvendig pga dette.

Hva bør jeg se etter?
Ville vel valgt en 2011-modell eller nyere, altså fra etter faceliften. Sikkert dyrere, men også mer verd neste gang du bytter.

Selv ville jeg ikke vært uten integrert avansert nav, men det er jo en prioriteringssak. Cruise control er bra, spesielt hvis du kjører endel på motorvei. Nøkkelfri adkomst og start er veldig praktisk.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: Vurderer kjøp av Mondeo, men er litt skeptisk   7/11/2012, 18:09

Vurder absolutt automat! Skinn, avansert navi, Parkeringsvarmer, sotede vinduer...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
YngveGS
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 108
Registration date : 28.05.2010

PosteTema: Re: Vurderer kjøp av Mondeo, men er litt skeptisk   7/11/2012, 20:07

Eg har hatt to Fordar. Ein Focus og ein Mondeo.

Fantastiske bilar å køyra. Focusen vart det for mykje tull med når den var 3-4 år gammal så den rauk ut.

Mondeoen har vore meir eller mindre knirkefri. Slitedeler som har vorte bytt, samt seterama som gjekk på reklamasjon.

Mitt store problem er forhandlaren/verkstaden. Der er eg ikkje i nærleiken av å kunne anbefala dei litt ein gong.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
YngveGS
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Vurderer kjøp av Mondeo, men er litt skeptisk   7/11/2012, 20:29

Forøvrig, her er NAF sin autoindex.

Ford skårar diverre ikkje imponerande her.

http://www.naf.no/autoindex2012
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Mondeo Man
Person som spiser Mondeo til frokost
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 219
Registration date : 01.12.2007

PosteTema: Re: Vurderer kjøp av Mondeo, men er litt skeptisk   7/11/2012, 21:33

Vår bil har vært knirkefri i fem år til vinteren. Suveren å kjøre, god plass, og vi har vært svært fornøyde med Kverneland i Bergen.

Går man inn på et forum som dette blir resultatet det man kaller "selektiv persepsjon": det er ingen som skriver inn og sier "enda en måned med problemfritt bilhold og en kjøreglad bil".

Den Auto-indeksen har jeg aldri forstått! Jeg så nettopp en stor internasjonal undersøkelse der Mondeo fikk +1 - dvs. merkbart mer feilfri enn snittet (0). Tror det bare var et par modeller av Honda og Audi som fikk +2.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://olemski.blogspot.com
joltus

Antall Innlegg : 25
Registration date : 10.11.2007

PosteTema: Re: Vurderer kjøp av Mondeo, men er litt skeptisk   7/11/2012, 21:58

Jepp. Det var den tyske "EU kontroll" statistikken.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
vestlandsmodeo

PosteTema: Re: Vurderer kjøp av Mondeo, men er litt skeptisk   9/11/2012, 11:13

OKi. skal se litt rundt. Kom gjerne med konkrete tips til biler på 250-300 000 om dere sitter og surfer på finn. Hvorsomhelst i landet

Med avansert navi, mener dere da den som er stor? ser ut til at det er to skjermstørrelser. kun det som er forskjellen?

Er rust et problem? Bor i Bergen og her saltes det tungt
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Vurderer kjøp av Mondeo, men er litt skeptisk   9/11/2012, 12:35

Avansert navi:

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: Vurderer kjøp av Mondeo, men er litt skeptisk   9/11/2012, 18:18

Bor selv i Bergen og har egentlig ikke hatt problemer med rust på noen av mine. Jeg underspyler og vasker bilen under, for deretter å bruke lavtrykksprøyte å spyle på linolje på hele understellet. Min 2001 hadde i 2010 og etter 260000km minimalt med rust.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
YngveGS
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Vurderer kjøp av Mondeo, men er litt skeptisk   10/11/2012, 00:01

Eg har min 07-modell inne for tectylering nett no. Var rust under, skal vera sandblåst, tectylert og fiksa no.

Så ha auga oppe for det.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 643
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: Vurderer kjøp av Mondeo, men er litt skeptisk   10/11/2012, 11:15

Skeptisk til mondeo kvalitet? Jeg byttet inn min 08 mondeo, km 90000. Det ble volvo xc 70, som også er full av fomoco deler.😏. Min bil hadde mange "småfeil" hele tiden, utallige verksted besøk. Men ingen tyngre mekaniske feil. Jeg har også en v50 , 06 mod. Km 100000. Det har vært veldig lite småfeil, men har byttet startmotor, dynamo, begge demperne bak- nivåregulerte, pris deler 20000. Byttet noen ledningmatter. Dette er vel langt på vei en focus. Hvis mondeo hadde kommet med awd nå , så kunne det blitt en ny mondeo. Noen har veldig mye feil, andre har feilfrie biler, så det er ikke lett å vite hva man skal velge.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
vestlandsmodeo

PosteTema: Re: Vurderer kjøp av Mondeo, men er litt skeptisk   12/11/2012, 13:41

mangler GPS ooo.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=37854942

ooo.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=38036534 lav lav km

hvor viktig er det å komme seg opp på 140 hk er nok spørsmålet... går glipp av noen gode biler med lav pris om jeg skal insistere på 140 hk
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
gorlof

Antall Innlegg : 41
Registration date : 12.11.2012

PosteTema: Re: Vurderer kjøp av Mondeo, men er litt skeptisk   16/11/2012, 22:12

Kjøp heller en 2011 mod og få 5års garanti. Eller kjøp til Kverneland Bergen de leverer biler med 5års garanti til en billig penge. Eg skulle ha en 2009-2010 men det ble en 2011 til Kverneland i Trondheim p.g.a. Supepris på bilen. Har ikke funnet tilsvarende bil i nærheten av hva jeg ga for bilen for et halvt år siden. Forutenom en og annen med store mangler i service hefte og tysk biler.Dette er våres tredje Mondeo. Har hatt en 94,02 og nå 11 mod.Har på 18 år ikke hatt noen store feil eller mangler på mine biler.kun service og slitedeler.02 mondeoer hadde jeg i 9 år og den kostet meg 29 tusen i servise og deler på 9år.Har hatt 2stk Subaru som har kostet meg mere på 2år hvær.94 mod kosta meg 26 tusen på 5 år med servise, deler og dekk. Aldri noen ploblemet med mine forder, så eg så ingen grunn til og ikke kjøpe en til. Har hatt en del andre biler i mellom men ingen har vert like problemfritt som mondeoen, og all ere til servicen ti Ford her i Mo i Rana (sentrum auto) hvor bilen kommer inn nesten på dagen hvis det er noe.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
gorlof

Antall Innlegg : 41
Registration date : 12.11.2012

PosteTema: Re: Vurderer kjøp av Mondeo, men er litt skeptisk   16/11/2012, 22:43

Glemt og skriv at vis du vurdert Toyota og dem hadde hatt en slik side hadde vel 1.000.000 av de 2,77milioner eieran som må inn på verksted p.g.a. Elektrisk feil og feil med vannpupa skrevet en snutt eller 3. :,)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
fleksnes
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 61
Registration date : 17.03.2013

PosteTema: Re: Vurderer kjøp av Mondeo, men er litt skeptisk   17/3/2013, 11:51

Jeg er veldig skeptisk til toyota da en kamerat som er ford mekaniker, men av og til har vert utleigd til toyota verksted i samme "bedrift" sier at det kommer biler inn som dei må bytte motor i, og han har ikke lov å si noe til eier av bilen..
Hele motor blir vist byttet og de sier til kunden når den leveres tilbake at nå er det utført service og kunden er stor fornøyd med toyota.
Svogeren min var ute for det samme ifjor med en corolla verso ,men han fikk vite at motor måtte byttes og tror han måtte betale for det.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Vurderer kjøp av Mondeo, men er litt skeptisk   18/3/2013, 19:22

Skjønner ikke at dette skal være et problem. Super service, vil jeg kalle det, sålenge det er gratis. For min del må de gjerne bytte hele bilen på neste service (bortsett fra at det ikke er feil på den... Very Happy ).

Det som betyr noe er jo at bilen fungerer!?! Eller...? Question
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
fleksnes
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 61
Registration date : 17.03.2013

PosteTema: Re: Vurderer kjøp av Mondeo, men er litt skeptisk   18/3/2013, 23:03

skulle tro det Smile Audi og vw går det ikke ann å kjøpe iallefall etter min mening, da må du forvente å ha bilen på verksted mer enn du får brukt den.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Vurderer kjøp av Mondeo, men er litt skeptisk   

Til Toppen Go down

Vurderer kjøp av Mondeo, men er litt skeptisk
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Bakluke Ford Mondeo St. vogn 94 mod. kr 250,-
» elektromotor til førersete mondeo
» vw boble motor
» dvs selges : Momo ratt, subkasse, osv.
» Sjalusi...