Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Keyless entry

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Ole3

Antall Innlegg : 4
Registration date : 29.10.2012

PosteTema: Keyless entry   29/10/2012, 22:52

Jeg vurderer å kjøpe en nyere MK4 og har funnet en på Finn med "keyless entry".
Dette er en løsning jeg ikke har erfaring med. Ofte kjører jeg med verdier i bilen og ønsker å forsikre meg om at *alle* dørene er låst ved å kjenne på dem.

Tillater systemet dette, eller vil dørene bli låst opp når jeg tar i dem?
(Muligens et dumt spørsmål, men jeg har som sagt ingen erfaring med keyless)

Takk for (overbærende) svar!
Ole
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Arvid_A

Antall Innlegg : 17
Registration date : 25.10.2012

PosteTema: Re: Keyless entry   30/10/2012, 08:34

Hei!

På min bil (MK4) virker dette slik:
- Når jeg forlater bilen (med "nøkkelkontrollen" i lomma), så trykker jeg på en liten knapp på dørhåndtaket. Alle dører/bagasjerom låses da, lysene slukker og og speilene slås inn.
- Så lenge jeg har "nøkkelkontrollen" i lomma og er i nærheten av bilen, kan hvilken som helst av dørene/bagasjerom åpnes på vanlig måte ved å dra i dørhåndtak/trykke på åpningsknapp for bagasjerommet.
- Hvis du skal få testet ut at bilen virkelig er låst, så må du først ta nøkkelkontrollen utenfor "dekningsområdet" og så sjekke med dørhåndtaket. Da skal ikke dørene la seg åpne.
- Jeg mener det ikke utgjør noen forskjell om du låser bilen med den lille knappen på dørhåndtakene eller med fjernkontrollen (men dette siste har jeg faktisk ikke testet.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Keyless entry   30/10/2012, 09:00

Når du har låst dørene går det tre sekunder før de kan åpnes igjen bare ved å dra i håndtaket.

Dermed har du tre sekunder på deg til å dra i håndtaket for å forsikre deg om at dørene virkelig er låst. Men du skal nok være veldig rask hvis du skal rekke å sjekke alle dørene Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Ole3

PosteTema: Re: Keyless entry   30/10/2012, 16:25

Takk for svar.

Arvid_A skrev:

- Jeg mener det ikke utgjør noen forskjell om du låser bilen med den lille knappen på dørhåndtakene eller med fjernkontrollen (men dette siste har jeg faktisk ikke testet.

Man kunne kanskje tro at to trykk på låseknappen på fjernkontrollen for "dobbeltlåsfunksjon" gjør at døren også må låses opp med fjernkontrollen. Er det mulig om noen kunne verifisere det?

Tusen takk!
Ole
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Arvid_A

Antall Innlegg : 17
Registration date : 25.10.2012

PosteTema: Re: Keyless entry   30/10/2012, 17:51

Ole3, da har jeg vært på en liten test-tur i garasjen. Resultatet ble som følger:

- HallaBalla's metode virker!
- Det hjelper ikke å dobbeltrykke på låseknappen på fjernkontrollen. Døra går uansett opp når jeg tar i dørhåndtaket og har fjernkontrollen i lomma.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Ole3

PosteTema: Re: Keyless entry   30/10/2012, 18:54

Takker!

Da tror jeg at et eksemplar med gammeldags nøkkel og fjernkontroll passer meg best!

Ole
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
gorlof

Antall Innlegg : 41
Registration date : 12.11.2012

PosteTema: Re: Keyless entry   19/11/2012, 22:11

Mener at vis jeg dobbel trykker på knappen på døra, så må jeg låse opp med og trykke på fjernkontrollen. Nytter da ikke og dra i døra på min 2011 Mondeo .
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Keyless entry   20/11/2012, 10:16

Ifølge instruksjonsbok datert 2010 gjør dobbel-låsing at dørene ikke kan åpnes fra innsiden (f.eks. hvis en kjeltring knerter et vindu først). Påvirker ikke åpning fra utsiden, hvis jeg leser riktig. Har ikke testet på min.

Synes forresten "keyless entry" er veldig praktisk. Har aldri vært redd for at ikke alle dører låses.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
gorlof

PosteTema: Re: Keyless entry   23/11/2012, 15:23

gorlof skrev:
Mener at vis jeg dobbel trykker på knappen på døra, så må jeg låse opp med og trykke på fjernkontrollen. Nytter da ikke og dra i døra på min 2011 Mondeo .

Har vert ute og prøvd. Venter jeg over 3 sek. etter dobbelt låsing på døra, så går døra opp ja. Men så lenge speilet klapper inn veit jeg jo at bilen er låst. Faktisk første gang jeg prøver trykk knappene på fjernkontrollen i dag. Ellers fungerer nøkkelfri systemet supert
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
gorlof

PosteTema: Re: Keyless entry   27/2/2013, 22:12

Har faktisk brukt stål nøkkelen i fjernkontrollen noen ganger i vinter!!!. Har vert ute og startet bilen i minus 15-20 C og da er eneste måte og låse bilen mens den står og går seg god og varm (og at ingen skal kunne stikke avgårde med den ) og bruke stålnøkkelen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Keyless entry   

Til Toppen Go down

Keyless entry
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1