Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Mondeo 2008 stv. bakluke og tanklokk vil ikke åpne seg..

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
norwegian-paramedic

Antall Innlegg : 3
Registration date : 24.10.2012

PosteTema: Mondeo 2008 stv. bakluke og tanklokk vil ikke åpne seg..   24/10/2012, 21:13

Hei.
Beklager hvis dette er i feil fora! Har en Mondeo 2008 Titanium XS Stv. Det som plutselig har skjedd er at jeg ikke får åpnet verken bakluka eller tanklokket??
Har prøvd begge nøklene(har nøkkelfri lås) så jeg har ingen mulighet for å låse opp bakluka!!. Har tatt hovedstrømmen i håp om at dette kunne løse det her men dette hjalp ingenting..

Noen som har noen forslag, frykter vel at dette kan bli en meget dyr affære..

Jon
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: Mondeo 2008 stv. bakluke og tanklokk vil ikke åpne seg..   24/10/2012, 22:59

Tanklokket?? Det er jo bare "trykk inn" prinsippet. Men bakluken..... Du har også prøvd "bakluke knappen" på nøkkelen? Vet ikke om denne har egen sikring i sikringsboksen bak i bagasjerommet på v-siden.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
norwegian-paramedic

PosteTema: Re: Mondeo 2008 stv. bakluke og tanklokk vil ikke åpne seg..   24/10/2012, 23:16

Hei!!
Ja både tank lokket og bakluka vil ikke åpne seg, sikringene er ok. Har som sagt prøvd alle funksjonene på nøkkelen også!! Jeg har googlet dette men ingen tråder å finne om dette..
Som sagt helt rådvill, skal bli spennende å høre hva verkstedet sier om dette og hva dette vil koste.
Må nok prøve å få dette til å gå på reklamasjon i henhold til 5 års varighet..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: Mondeo 2008 stv. bakluke og tanklokk vil ikke åpne seg..   25/10/2012, 09:35

Det er verkstedet som må sitte med bevisene om de ikke tar slikt På 5-års reklamasjon. Så lenge det ikke er "brukerfeil". Men vanskelig å få det på elekronikk om den ikke er overbelastet. Kan være en feilmelding i software. Mye rart som kan skje med litt forstyrrelser i elektroniken. Hvor lenge hadde du bilen stående strømløs? Den kan gjerne stå strømløs gjennom hele natten. Så kan du samtidig lade batteriet. Var mye på min bil som endret seg til det bedre etter en natt uten strøm. Deriblant automatgirkassen Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Mondeo 2008 stv. bakluke og tanklokk vil ikke åpne seg..   25/10/2012, 09:47

Tror ikke det er noe elektrisk i låsen til tanklokket. Virker som det er 100% mekanikk. Den kan jo ha blitt slitt eller kommet ut av stilling.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
norwegian-paramedic

PosteTema: Re: Mondeo 2008 stv. bakluke og tanklokk vil ikke åpne seg..   25/10/2012, 09:55

Hei!

Takker interessen,det var av alle ting en sikring som satt innunder dashbordet på høyre side fikk jeg beskjed om. Sikring nr. 25 10amp. Er bare veldig glad for at dette løste seg på en slik måte. Men dette var absolutt ikke noe de var mye borte i fikk jeg beskjed om..

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Mondeo 2008 stv. bakluke og tanklokk vil ikke åpne seg..   25/10/2012, 10:51

Tanklokket´s lås, låses elektronisk når bilen blir låst.
Bra det bare var en sikring og håper det bare var det. Når en sikring ryker, er det ofte en indikasjon på at noe er galt.
Sikringen på setevarmeren røyk flere ganger på min. Viste seg til slutt at ledningen lå feil og ble klemt hver gang setet ble senket.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
magnusalex

Antall Innlegg : 47
Registration date : 05.07.2013

PosteTema: Re: Mondeo 2008 stv. bakluke og tanklokk vil ikke åpne seg..   24/7/2013, 17:17

Trådstarter: Skjedde dette flere ganger med deg?

Sikring 25 i hovedboksen har gått 3 ganger den siste måneden, og jeg finner ikke ut hvorfor. Resultatet er at jeg ikke får åpnet bakluka, og det er jo noe upraktisk.

Bytter den, og alt virker fint - men plutselig går den igjen helt av seg selv..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
magnusalex

PosteTema: Re: Mondeo 2008 stv. bakluke og tanklokk vil ikke åpne seg..   24/7/2013, 17:23

Om andre har noen gode tips på hva det kan være, er jeg veldig takknemlig for det!

(Beklager dobbeltpost - finner ingen redigerknapp på mobilversjonen)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jankee

Antall Innlegg : 27
Registration date : 26.01.2010

PosteTema: Re: Mondeo 2008 stv. bakluke og tanklokk vil ikke åpne seg..   11/8/2013, 03:15

Hadde dette problemet med min. Tok den inn til service på Kverneland (alna) der dei kjente til problemet. Det er motoren som låser tanklokket som lager problemet. At bakluka også blir "defekt" er berre grunna at dei går på same sikring (som for øvrig ikkje står dokumentert i manualen).
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
magnusalex

PosteTema: Re: Mondeo 2008 stv. bakluke og tanklokk vil ikke åpne seg..   20/8/2013, 15:36

Har hatt bilen inne til diagnose nå. Viste seg å være samme feil som du hadde, motoren til tanklokk-låsen. De koblet den ut midlertidig, frem til nye deler er på plass - feilen har ikke oppstått siden.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Plompen

Registration date : 29.03.2015

PosteTema: Re: Mondeo 2008 stv. bakluke og tanklokk vil ikke åpne seg..   29/3/2015, 12:02

Heisann. Ny mann her på forumet...
Har problemer med bakluken på 2008 Mondeo Titanium X stv.
Får ikke åpnet den, har byttet bryteren uten at det hjalp.
Når jeg trykker to ganger på fjernkontrollen, blinker blinklysa to ganger.
Tanklokket er forøvrig åpent om bilen er låst eller ikke...

På forhånd takk
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
magnusalex

PosteTema: Re: Mondeo 2008 stv. bakluke og tanklokk vil ikke åpne seg..   29/3/2015, 13:51

Sjekk sikring 25 i sikringsboksen i fotbrønnen på passasjersiden. Litt kronglete å komme til. Om denne har gått, forsøk å bytte den. Om den da ryker igjen - bytt motoren til tanklokk-låsen (eller evt. bare koble den ut).
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Plompen

Registration date : 29.03.2015

PosteTema: Re: Mondeo 2008 stv. bakluke og tanklokk vil ikke åpne seg..   29/3/2015, 18:30

Sikringen er lokalisert og byttet, alt OK.
Takk for tipset.

PS. Noen som trenger en ny microbryter?? Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
svendsen

Antall Innlegg : 4
Registration date : 11.08.2015

PosteTema: Re: Mondeo 2008 stv. bakluke og tanklokk vil ikke åpne seg..   11/8/2015, 19:57

Til trådstarter, lyst til å oppgi hva det kostet å bytte tanklokk motoren ? Sliter med samme problem, bare at nå er tanklokket kosntant låst.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Mondeo 2008 stv. bakluke og tanklokk vil ikke åpne seg..   

Til Toppen Go down

Mondeo 2008 stv. bakluke og tanklokk vil ikke åpne seg..
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Bakluka på Volvo'en i vranglås
» Bakluke Ford Mondeo St. vogn 94 mod. kr 250,-
» 2008 Tysse 6220
» T4 Bakluke
» 2006 Landcruiser :D