Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Første rapport på min Mondeo

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
titanium-xxx
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 171
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Første rapport på min Mondeo   18/10/2007, 09:20

Har nå kjørt 12 mil med min nye Colorado Red Mondeo 4 dørs sedan limousine.

Rapporter basert på en dag er da en førsteinntrykksrapport.

Alt utstyr fungerer som det skal.

Keyless entry/start
Utrolig praktisk og noe som inponerer folk du viser det til. Deilig å slippe å fomle etter nøkler både når man kommer drassende med handleposer (prøvde i går) og når man setter seg inn i bilen. Bare å åpne døra, sette seg inn, to trykk på startknappen og vips - så er du i gang!

Sony 8 høyttalere lydanlegg
Fantastisk lyd. Ingenting mer å si. Har nå bedre lyd i bilen enn i stua. Og når man får muligheten til å brenne 150 låter på en mp3 cd, eller spille vanlig cder for den saks skyld så er det nydelig. Lyden er bedre og fyldigere på cd enn på radio - har nok noe med signaler å gjøre. Spesielt bassen var bedre. Aldri hørt et så godt lydanlegg i noen bil, og jeg har hatt MANGE firmabiler å prøve på.

Kjøreegenskaper
Jeg har sportsfjæring og 18" felger. Dette har jeg vært litt redd for med tanke på sporing og komfort. Men bilen er utrolig deilig å kjøre. Litt stiv noen steder merker man at den er, men det liker jeg. Vil ikke ha en gyngestol heller! Hehe. Bilen krenger ikke i det hele tatt i svinger, selv om man forsøker å få den til å gjøre det. Sitter som støpt! Heller ingen sporing å klage over. Litt blir det på motorveiene, men det er svært lite. Hadde en BMW tidligere med 225 (mondeoen har 235) og denne sportet adskillig mer. Dekkstøy og motorstøy er praktisk talt fraværende.

Motor
Jeg har 130hk diesel, og merker ikke forskjell fra denne til den 140hk diesel jeg prøvekjørte med for 1 måned siden, så motoren er jeg fornøyd med. Har ikke dratt bilen ut på girene enda, gleder meg til det. Stillegående diesel.

Seter og interiør
Proft utført og nydelige seter. Delskinn gjør at man får ekstra god støtte på sidene, og jeg elsker setene hittil. Angrer på at jeg ikke bestilte elektrisk sete på begge sider. Ellers er jeg fornøyd med at jeg valgte delskinn. Gir ett veldig ekslusivt inntrykk, såvel på dører som seter.

Eskteriør
Fornøyd med fargen, karosseriet på 4 dørs sedan, og ikke minst de sotede rutene. Dette i kontrast med den knall røde fargen gir ett ferrarilook som jeg liker.

Kjøpsprosessen / forhandler
Ventetiden føltes uendelig et par ganger, men jeg ventet tross alt rett i underkant av bare 3 måneder fra bestilling til jeg satt i bilen, og det er bra. Må si meg veldig fornøyd med Røhne & Selmer Lillestrøm hvor jeg handlet bil. Veldig bra service, og oppfølging. Noe jeg syns Ford generellt burde bedre seg på er når man bestiller en splitter ny bil hadde det vært hyggelig om det i ventetiden dukket opp noen brosjyrer, "velkommen til ford" brev osv i posten. Dette syns jeg Ford generellt bør ta tak i. Dette savnet jeg underveis.

OPPSUMMERING
Det som slår meg er at så og si alle glaner på bilen. Noen mer, noen mindre, og noen helt ekstremt. Bilen er STOR. Min er jo fakttisk lenger enn stv, hele 4 meter og 86 cm lang. Dette gir utrolig god plass innvendig, og litt følelsen av at her kommer kongen av veien. Bilen gir ett inntrykk av at det er en premiumbil. Ikke noe billig og stilig, men ser dyrt ut. Totalt sett er jeg veldig fornøyd. Terningkast 6 uten tvill.

jora
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 118
Registration date : 02.09.2007

PosteTema: Re: Første rapport på min Mondeo   18/10/2007, 11:05

Grattis med bilen! Cool

Morsomt å høre det om Sony-stereon, jeg har ventet på flere som skryter så uhemmet av den, for det gjør jeg også! Utrolig trøkk i det anlegget. Ikke at jeg har all verden hjemme, men det er definitivt bedre lyd i bilen!! Very Happy
Og nå brenner jeg 1 eller 2 cd'r om gangen.. billig rask til 2 kr stk. -Bruker dem til jeg er lei, kaster dem etter tur, setter meg ved pc'n og trekker til meg nye 100 favorittlåter.. fin ordning istedet for å ha en haug med cd'r flytende! Wink

Selv om jeg ikke har delskinn skjønner jeg at jeg bare må bli vant til de trange sidestøttene på setene. De fleste synes de sitter perfekt, også i tester får setene skryt. Får bare konkludere med at en eldre, vanskelig skrott må venne seg til litt sportslig passform.. Embarassed Cool

Jeg har samme motor som deg, og synes vel den kan knatre noe hardere enn forventet når du akselerer.. men den må jo få gi lyd fra seg også..).. Men så snart den har lagt seg på marsj-turtall er det tyst!..

Kjøregenskapene er udiskutable! Selv de største Ford-skeptikere blir ydmyke når det snakkes 'Mondeo på veien'.. Selv skjønner jeg ikke hva man skal med innstillinger en gang da det er ubegripelig at den kan bli bedre en min med fast 'normal'.. Cool ...

Artig å lese innlegget ditt -en til som er storfornøyd cheers
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tjohoi
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 436

PosteTema: Re: Første rapport på min Mondeo   18/10/2007, 11:23

Herlig lesning, og fører ikke til at jeg gleder meg noe mindre til det blir min tur i hvert fall....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: Første rapport på min Mondeo   18/10/2007, 12:44

GRATTULERER!

Vi ventere gleder oss på dine vegne. Selv kjører jeg lånebil til daglig, det er ambient versjon med en liten bensinmotor, - men for all del ikke noen dårlig utgave det heller.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 308
Registration date : 15.09.2007

PosteTema: Re: Første rapport på min Mondeo   18/10/2007, 13:36

Gratulerer, veldig godt å høre at du er fornøyd med bil og utstyr, det beroliger oss ventere, samtidig som ventetiden plutselig ble verre Wink God tur videre...hehe...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
rob
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 53

PosteTema: Re: Første rapport på min Mondeo   18/10/2007, 17:28

Very Happy Gratulerer Very Happy
Gleder meg til jeg får min egen Sad
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Philip Marlowe
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 189
Registration date : 04.09.2007

PosteTema: Re: Første rapport på min Mondeo   18/10/2007, 18:32

Nåja, det morsomt de første dagene. Rolling Eyes Jeg har hatt bilen i snart tre måneder så nå er den ikke noe spennende lenger - jeg har blitt vant til den. Glemmer at jeg kjører ny bil. Crying or Very sad

..

Jeg har bare tulla!

Det er fortsatt en fest å kjøre bilen. Jeg gleder meg til hver gang jeg skal ut å kjøre. Jeg har kjørt nesten 7900 km. Kunne ha vært det dobbelte hadde ikke vært for at jeg har så streng kone lol!

Gratulerer! cheers
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Deshpremi

Antall Innlegg : 47

PosteTema: Re: Første rapport på min Mondeo   18/10/2007, 21:41

Gratulere... Fint å høre at du er fornøyd og bilen svarer til forventingene. Rød er tøff farge!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
KS
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 78
Registration date : 02.10.2007

PosteTema: Første rapport på min Mondeo   18/10/2007, 22:02

Gratulerer.... Ja jeg sjønner at folk snur seg når du kommer med den fine Rød fargen den ses på laaang avstand. jeg har noe å se fram til. Stereoen i bilen har en super lyd men jeg har et spøsmålstegn på bassen om den holder med høy styrke og mye bass i lengden vil høytalerene sprenges så lenge det ikke er subb i bilen. Høytalerene er ikke så veldig store og det er ett minus på bass selv on bassen går veldig dyp som den gjør. Er redd for at elementene kan lett sprenges. Selv om det er 8 høgtalere så hjelper det ikke så mye.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Dallas
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 153

PosteTema: Re: Første rapport på min Mondeo   18/10/2007, 22:13

Veldig morro å lese Titanium xxx.
Gratulerer med en fin bil!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 430

PosteTema: Re: Første rapport på min Mondeo   18/10/2007, 22:51

Fint du er happy Tit xxx! Det er jo heldigvis reaksjonen til alle som får bilen så langt.

Det er bare et punkt jeg stusser litt over på dine refleksjoner og det er at du mener dekkstøy og motorstøy er fraværende. Det kan jeg ikke si meg enig i. Det kommer selvfølgelig an på hva man sammenligner med, men her er premium-bilene bedre etter min mening. Kanskje spesielt på dekkstøyen som jeg mener er høyst hørbar. På fersk vintergummi på nylagt asfalt hører man virkelig hva stillhet er. Med sommerhjul på vår "grove" asfalttype får man en del støy synes jeg. Da er det imidlertid fint å ha Sony-anlegget og noe god krystallklart innspilt musikk på skikkelig guffe og bare nyte trøkket afro
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
titanium-xxx
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Første rapport på min Mondeo   19/10/2007, 08:56

Husk at jeg har 4 dørs sedan utgaven hhf, noe som gjør dekkstøy osv en god del mindre hørbart enn i stasjonsvognen. Har selv prøvekjørt både stv og har nå sedan og merker en forskjell i både motorstøy og dekkstøy. Ikke mye, men merkbart!

Har nå kjørt straks 300 km med bilen, og det er en fryd!

hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 430

PosteTema: Re: Første rapport på min Mondeo   19/10/2007, 09:56

Det er mulig du har et poeng der ja. Tenkte ikke på det. Embarassed

Ellers er jeg helt enig i at det er veldig mye bil for pengene dette og jeg angrer heller ikke et sekund foreløpig.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
s-grey

Antall Innlegg : 19
Registration date : 14.10.2007

PosteTema: Re: Første rapport på min Mondeo   20/10/2007, 23:25

Gratulerer med ny bil! Den så helt fantastisk ut! Hva synes du om cruisecontrollen - i kombinasjon med manuell girkasse? Lurer veldig på om denne skal med på utstyrslisten...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kikker
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 199

PosteTema: Re: Første rapport på min Mondeo   21/10/2007, 00:00

s-grey skrev:
Gratulerer med ny bil! Den så helt fantastisk ut! Hva synes du om cruisecontrollen - i kombinasjon med manuell girkasse? Lurer veldig på om denne skal med på utstyrslisten...

Hadde cruisecontrol på min forrige BMW med manuell. Funker veldig bra. Sitter å savner det hver gang jeg er ute på lengere turer med leiebilen.
Har bestilt mauell igjen og adaptiv cruisecontrol.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 352

PosteTema: Re: Første rapport på min Mondeo   21/10/2007, 19:00

Hei Triple X. Gikk det fort nedover mot Lierbommen i ettermiddag kl. 1715? Du er observert. Kjørte motsatt retning, og kunne ikke unngå å snu meg etter den bilen. Hadde da kjørt 40 mil i dag og sittet 6 timer i bilen, så det sier litt om oppmerksomhetsfaktoren..

Hadde forresten en artig opplevelse i helgen. Skulle inn på en hovedvei og stoppet for vikeplikt. Kikket mot venstre, fritt for bil, kjørte inn på hovedveien. I det jeg snur blikket i kjøreretningen blir jeg var en bil som kommer i motsatt retning. Føltes umiddelbar som en alarm på netthinnen. Dette måtte sjekkes ut. Tittet i bakspeilet, og ganske riktig. En Tonic 5-dørs combi hadde akkurat sust forbi. Vakkert tenkte jeg.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
knirken

Antall Innlegg : 2
Registration date : 22.10.2007

PosteTema: Re: Første rapport på min Mondeo   23/10/2007, 22:11

Hei er ny her på forumet jeg fikk min nye Mondeo stv
TIT xxx Sea grey 140 hk 18"felger m/sportsunderstell den
15 okt. Jeg har nå kjørt bilen en ukes tid og min første tilbakemelding til dere på forumet er at bilen er et funn.Til dere
som venter gled dere.
Har kjørt 2 stk Audi før kjøpet av Forden jeg angrer ikke selvom
Ford har litt igjen til Audi kvalitet når det kommer til interiøret.
Kjøreegenskapene til Forden er konge.

Hilsen en meget fornøyd Mondeo kjører.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
faarstei
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 176
Registration date : 05.10.2007

PosteTema: Re: Første rapport på min Mondeo   23/10/2007, 22:40

knirken skrev:
Hei er ny her på forumet jeg fikk min nye Mondeo stv
TIT xxx Sea grey 140 hk 18"felger m/sportsunderstell den
15 okt. Jeg har nå kjørt bilen en ukes tid og min første tilbakemelding til dere på forumet er at bilen er et funn.Til dere
som venter gled dere.
Har kjørt 2 stk Audi før kjøpet av Forden jeg angrer ikke selvom
Ford har litt igjen til Audi kvalitet når det kommer til interiøret.
Kjøreegenskapene til Forden er konge.

Hilsen en meget fornøyd Mondeo kjører.

Gratulerer med bilen! Har selv bestilt Sea Grey også. Hiv inn noen bilder da!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
titanium-xxx
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Første rapport på min Mondeo   24/10/2007, 09:08

Først svar på cruisekontroll i kombinasjon med manuell kasse: jeg har den vanlige cruisen, ikke acc, angrer ikke på dette. Syns den vanlige cruisen fungerer perfekt! Hadde jeg valgt automat ville jeg gått for acc.

Ja torz det var nok meg du så da ja! Gikk vel ikke såå fort, men bilen ser rask ut! :-)

Morsomt at du syns bilen var fin! Er strålende fornøyd selv også!

Erling
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 53
Registration date : 21.09.2007

PosteTema: Re: Første rapport på min Mondeo   26/10/2007, 17:00

Det er flere i Drammen som har ny rød Mondeo. Fikk en stasjonsvogn etter meg inn Vårveien i dag. Skikkelig knallsterk farve. Jeg har jo gått for den ultraanonyme Stardust Silver.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Første rapport på min Mondeo   26/10/2007, 17:35

Ting kan tyde på at farvebildet er i ferd med å bli litt mer nyansert ift. den eviglange trenden i sølv. Har bl.a. sett flere White Grape Mondeo hos forhandlerne. I tillegg er der kommet noe mer hvitt. Tipper at det neste som kommer blir i bruntone. Synes jeg ser noe trender i den retning hos Mercedes.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
simons d 4

Antall Innlegg : 10
Registration date : 14.10.2007

PosteTema: Re: Første rapport på min Mondeo   26/10/2007, 20:38

Fikk min bil 25/10 en mondeo ghia x 5 dørs tdci aut med acc panhter black eboney skinn og det beste var att den ble levert med mørk mocca.Bilen er en drøm å kjøre og det er stor forskjel fra mondeo trend aut bensin jeg hadde før. king
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
ARETHY

Antall Innlegg : 11

PosteTema: Re: Første rapport på min Mondeo   26/10/2007, 21:47

Grattis "simons d 4" få ut bilder i superfart. Har bestilt Black Panther med Biscuit skinn. Er det noen som har funnet bilder med mørk mocca og Biscuit skinn?????? Var noen bilder her inne tidligere med mørk mocca, men med infinity blue på oversiden av instrumentpanel. Jeg har bestilt med Ebony på oversiden. Noen bilder??
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Første rapport på min Mondeo   28/10/2007, 17:48

KIKKER la inn lenke til bilder under emne 2007/2008 modell. Legger de samme bildene ut her. Det er de eneste jeg har klart å oppspore. Tviler på at det er infinity blue panel i denne. Det er nok bare et enormt skarpt lys som gjør at det svarte blir lyst. Du ser det samme på setene, som også lyser opp.

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
ARETHY

Antall Innlegg : 11

PosteTema: Re: Første rapport på min Mondeo   28/10/2007, 22:14

Mulig det er lyset, men skulle ha vært ok å få sett interiøret med "korrekte" farver med sort oppe på instrumentpanelet. Får samme interiør. (jeg har best. navigasjon) Må jo gjøre noe for å få tiden til og gå når det er så lang tid til bilen kommer, men takk skal du ha.:-)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Første rapport på min Mondeo   

Til Toppen Go down

Første rapport på min Mondeo
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Bakluke Ford Mondeo St. vogn 94 mod. kr 250,-
» Din første-bil